Kaj lahko storimo potrošniki, ko pride do odpoklica nevarnega živila ali izdelka?

28. avgust 2024

Kakovost živil Zakonodaja in postopki Nevarne kemikalije
Kaj lahko storimo potrošniki, ko pride do odpoklica nevarnega živila ali izdelka?

V primeru, da imate doma živilski ali neživilski izdelek, ki je bil odpoklican (iz obvestila o odpoklicu so razvidni podatki o točno določeni EAN kodi izdelka oziroma številu artikla, točnem datumu roka uporabe ali številki lota), ga ne uporabljajte. Svetujemo vam, da ga vrnete v trgovino, kjer ste ga kupili. Lahko ga vrnete celo v primeru, da ste ga na primer že uporabljali ali deloma zaužili.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

V zvezi z odpoklicem lahko sledite navodilom podjetja, ki so objavljena v obvestilu o odpoklicu. Načeloma lahko za odpoklican izdelek zahtevate vračilo kupnine, a do vračila kupnine ne boste upravičeni vedno in v vseh primerih.

Pravice potrošnikov v primeru odpoklica nevarnega živila

Odpoklicano živilo je nevarno za uživanje, oziroma ni primerno za uporabo. Kakšno je tveganje, je v vsakem posameznem primeru zapisano na uradni, nacionalni spletni strani za obveščanje o odpoklicih.

Potrošnik lahko živilo, četudi že načeto ali pa še zamrznjeno v originalni embalaži (ki vsebuje identifikacijske podatke o živilu, kot so proizvajalec, rok uporabe ali število lot), z embalažo in računom vrne trgovcu, pri katerem je živilo kupil in zahteva vračilo kupnine.

Pravice potrošnikov v primeru odpoklica nevarnega neživilskega izdelka

Glede na določila novega Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) o neskladnosti blaga lahko potrošnik, v primeru, ko je odpoklican neživilski izdelek, najprej zahteva vzpostavitev skladnosti izdelka (zamenjava ali popravilo odpoklicanega izdelka), če je to mogoče. Šele če trgovec tega ne izpolni v določenem roku, pa lahko potrošnik zahteva vračilo celotne ali sorazmernega dela kupnine.

Svetujemo vam, da se v konkretnem primeru ravnate po navodilih, ki so navedena v obvestilu o odpoklicu.

Posebnost v primeru odpoklica neživilskega izdelka v prvih 30 dneh

Če pride do odpoklica neživilskega izdelka v manj kot 30 dneh od vašega nakupa, lahko kot potrošnik v vsakem primeru zahtevate vračilo plačanega zneska.

Odškodninska odgovornost proizvajalca v zvezi s škodo zaradi napake na neživilskem izdelku

Ko napaka na neživilskem izdelku povzroči smrt, telesno poškodbo ali okvaro zdravja človeka, ali kadar zaradi napake na blagu nastane škoda na drugi stvari, lahko povračilo škode uveljavljate pri proizvajalcu.

Proizvajalec je odgovoren za škodo, če je ta nastala deset let od dneva, ko je blago z napako dal v promet.

Povrnitev škode je mogoče zahtevati po splošnih pravilih civilnega prava o odgovornosti za škodo, kar pomeni uveljavljanje odškodnine po sodni poti.

Nadzorni organi, ki so pristojni za različne vrste izdelkov

V primeru, da trgovec ni izločil odpoklicanih izdelkov, lahko o tem obvestite nadzorne organe:

  1. Za vsa živila, razen prehranskih dopolnil in otroške hrane, lahko obvestite Upravo za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin na [email protected].
  2. Za prehranska dopolnila, otroško hrano (hrana za dojenčke in malčke), kozmetične proizvode in igrače obvestilo lahko pošljete na Zdravstveni inšpektorat RS: [email protected].
  3. Za neživilske proizvode in večino drugih nevarnih izdelkov široke potrošnje obvestilo pošljete na Tržni inšpektorat RS: [email protected].
  4. Za proizvode z vsebnostjo morebitnih nevarnih kemikalij obvestilo pošljete na Urad RS za kemikalije na [email protected].
  5. Za proizvode z vsebnostjo morebitnih nevarnih radioaktivnih delcev pa lahko obvestilo posredujete Upravi RS za jedrsko varnost na [email protected].

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju