Kaj lahko stori potrošnik, ko gre podjetje v stečaj?

11. september 2023

Zakonodaja in postopki
Kaj lahko stori potrošnik, ko gre podjetje v stečaj?

Ko kupimo neko blago ali storitev od podjetja, pričakujemo, da bomo za svoj denar tudi kaj dobili. Toda kaj se zgodi, ko podjetje, pri katerem smo izvedli nakup, nenadoma gre v stečaj? Kako lahko kot potrošnik ukrepamo, da ne ostanemo praznih rok? Ta članek vam bo razjasnil, kaj lahko storite v takem primeru.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Preverite uradne informacije

Če sumite, da je podjetje, pri katerem ste opravili nakup, šlo v stečaj, lahko to preverite na spletni strani AJPES. Kot upnik ste namreč sami dolžni spremljati, če se je nad vašim dolžnikom začel stečajni postopek in obenem sami poskrbeti za pravočasno prijavo terjatev.

Dekle preverja uradne informacije na računalniku

  1. Registracija v AJPES: Za iskanje na spletni strani AJPES se morate registrirati, registracija pa je brezplačna. S tem boste dobili vpogled v finančno zdravje podjetja in morebitni začetek stečajnega postopka.
  2. Poiščite podjetje. V iskalnik vpišete lahko matično številko ali naziv podjetja.
  3. Stečaj lahko najdete tudi v rubriki uradnih objav insolvenčnih postopkov. Pregledate objave, povezane s stečajnimi postopki. Te najdete med objavami insolvenčnih postopkov.
  4. Poiščite ključne dokumente: V primeru stečaja, bo objavljen tako oklic kot tudi sklep o začetku stečajnega postopka.

Prijavite svoje terjatve

Vse potrebne informacije o tem, kdo je stečajni upravitelj, kam in do kdaj morate prijaviti svoje terjatve, najdete v oklicu stečajnega postopka, ki ga poiščete na spletni strani AJPES.

Dekle podpisuje prijavo terjatve

Vsako podjetje, ki je v stečaju, ima določenega stečajnega upravitelja. Ta je odgovoren za razdelitev premoženja med upniki. V primeru dodatnih vprašanj v zvezi z vašo terjatvijo predlagamo, da se obrnete nanj.

Pomembno je, da terjatev prijavite v zapisanem roku, ki je 3 mesece po objavi o začetku stečajnega postopka in je naveden tako v oklicu kot tudi v sklepu o začetku postopka. V primeru, da ta rok zamudite, niste upravičeni do sorazmernega poplačila iz stečajne mase, vaša terjatev pa ugasne.

Terjatev prijavite tako, da izpolnite ustrezen obrazec (velikokrat ga lahko dobimo pri stečajnem upravitelju), kateremu priložite tudi dokaze, kot so računi, izračuni obresti in podobno. Terjatev morate prijaviti pristojnemu sodišču, na katerem se vodi stečajni postopek. Takse pri prijavi terjatve v stečajno maso ni potrebno plačati.

Spremljanje postopka

Po prijavi terjatev je koristno spremljati stečajni postopek. To lahko storite na spletnih straneh AJPESa, kjer bo sodišče objavilo tudi vsa ostala procesna dejanja v zvezi s stečajem.

Dekle preverja potek postopka na računalniku

Pred poplačilom upnikov, se iz stečajne mase izloči znesek, ki je potreben za plačilo stroškov stečajnega postopka. Nato pa poteka poplačilo upnikov poteka po določenem vrstnem redu – na primer prednostno se poplačajo ločitveni upniki (primer: svojo terjatev so imeli zavarovano s hipoteko) in zaposleni.

V primeru, da stečajna masa ne zadošča za poplačilo vseh upnikov, boste morda ostali brez poplačila. V tem primeru (in če je upnik pravna oseba in ne potrošnik) se lahko neizterjana terjatev šteje kot davčno priznan odhodek, če ste terjatev pravočasno prijavili v stečajno maso.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju