Je vaša klimatska naprava pripravljena na dolgo vroče poletje?

31. maj 2023

Ogrevanje in hlajenje
Je vaša klimatska naprava pripravljena na dolgo vroče poletje?

Ali je že čas za servis klimatske naprave? Bi jo morali očistiti? Ali je v sistemu dovolj plina? Večina ljudi se za pregled klimatske naprave odloči šele, ko se pokažejo težave, ko naprava začne proizvajati čudne zvoke ali piha topel zrak, na primer. Priporočljivo pa jo je pregledati vsaj enkrat na leto in jo temeljito očistiti za optimalno delovanje.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Redno vzdrževanje klimatske naprave in čiščenje njene notranjosti sta nujna za pravilno in učinkovito delovanje, s tem pa tudi zagotovimo, da naprava ne ogroža našega zdravja. Redno vzdrževana klimatska naprava porabi manj električne energije in ima daljšo življenjsko dobo.

Ne pozabite: redno vzdrževanje je potrebno, čeprav klimatsko napravo uporabljamo le za občasno (d)ogrevanje, ogrevanje ali hlajenje.

Redno vzdrževanje je nujno tudi z zdravstvenega vidika. Zrak namreč potuje prek filtrov do toplotnega izmenjevalnika, kjer se ohladi. Pri tem se iz njega izloča vlaga, zato se na režah izmenjevalnika nabira voda, ki se zbira v zbirni posodi in od tam po posebni cevi odteka v odtok ali na prosto. Izmenjevalnik in zbirna posoda sta ves čas vlažna, vlažno okolje pa je idealno za razvoj različnih mikroorganizmov, plesni in glivic, ki v najboljšem primeru povzročajo le neprijetne vonjave, v najslabšem pa alergijske reakcije in različne bolezni. Redni servis zato poleg čiščenja vključuje tudi dezinfekcijo komponent naprave.

Kaj lahko naredite sami?

Filtri pri klimatskih napravah za gospodinjsko rabo običajno niso v stiku z »agresivnim« zrakom, zato jih ni treba menjati – zadostuje, da jih operete pod tekočo vodo in posušite.

Čiščenje filtra pri klimatski napravi

To pa je tudi vse, kar lahko naredite sami. Druga vzdrževalna dela prepustite pooblaščenemu serviserju.

Z leti manjša učinkovitost tudi zaradi pomanjkanja hladilnega plina v sistemu, ki počasi pronica iz sistema v okolico

Učinkovitost delovanja klimatske naprave se lahko z leti zmanjša, poraba energije za njeno delovanje pa se poveča. Vzrok je običajno v pomanjkanju hladilnega plina v sistemu, ki z leti počasi pronica v okolico. Serviser ugotovi morebitno puščanje plina s tako imenovanim freonskim testerjem in plin, če je to potrebno, doda v sistem.

Serviser bo med drugim preveril tudi prehodnost lamel v uparjalniku na zunanji enoti, kjer enota klimatske naprave črpa zrak bodisi za hlajenje bodisi za ogrevanje. Lamele je treba očistiti, s čimer se zagotovi optimalen izkoristek delovanja klimatske naprave.

Kaj vsebuje letni servis?

Cene za redni servisni pregled se začnejo pri 60 evrih z DDV za eno notranjo in eno zunanjo enoto.

Redni letni servis klimatske naprave za gospodinjsko rabo je treba opraviti enkrat na leto, najbolje pred začetkom poletne sezone. Pri večjih klimatskih napravah, ki delajo neprekinjeno 24 ur na dan, je treba servis in vzdrževanje opraviti štirikrat na leto.

Redni letni servis klimatske naprave vključuje:

  • vizualni pregled naprave in njenih napeljav,
  • kontrolo vijačnih spojev,
  • čiščenje protiprašnih filtrov notranje enote,
  • čiščenje in dezinfekcijo toplotnega izmenjevalnika notranje enote,
  • dezinfekcijo uparjalnika,
  • pregled in čiščenje zbiralnika in odtoka kondenza iz notranje enote,
  • kontrolo temperature izpihanega zraka notranje enote,
  • kontrolo hladilnega sistema,
  • kontrolo tlaka hladilnega plina in po potrebi polnjenje,
  • pregled in kontrolo delovanja elektromotorjev, kompresorja, ventilatorja in loput,
  • kontrolo delovanja elektronske regulacije
  • čiščenje maske in pokrova notranje enote,
  • čiščenje zunanje enote,
  • test delovanja klimatske naprave.

Veste, kako učinkovito uporabljati klimatsko napravo? Preverite tukaj!

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju