Frankfurtska tabela

27. avgust 2007

Zakonodaja in postopki Turizem in potovanja
Frankfurtska tabela

Frankfurtska tabela ne predstavlja veljavne zakonodaje, ampak je zgolj pripomoček za oblikovanje višine zahtevka, ki ga potrošnik uveljavlja zoper turistično agencijo, kadar storitve niso bile opravljene v skladu z dogovorom.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Uveljavljanje odškodnine upravičeno nezadovoljnim turistom – Frankfurtska tabela za naknadno zniževanje cene turističnih aranžmajev.

Civilni senat Deželnega sodišča v Frankfurtu – ki je kot senat za pritožbe izključno pristojen za zadeve v pogodbah o turističnih aranžmajih – je izdelal sistem zniževanja cen turističnih aranžmajem v primeru neizpolnjevanja pogodbe, torej sistem odškodnin/povračil dela vplačanih stroškov upravičeno nezadovoljnim turistom (plačnikom – uporabnikom aranžmajev).

Sistem je prikazan s tabelo, kjer so navedene pomanjkljivosti, odstotek znižanja cene aranžmaja, katerega je dolžan organizator aranžmaja (ponavadi agencija) uporabniku povrniti in opombe. Dodana so pojasnila in obrazložitve. Po tej tabeli se ravnajo nemška sodišča v primeru odškodninskih tožb. Sistem povračil se je izkazal kot realen in praktično uspešen, zato so to frankfurtsko tabelo odškodnin prevzele in uveljavile tudi druge evropske države.

Pojasnila in obrazložitve

1. Majhnih pomanjkljivosti se ne upošteva.

2. Natančna določitev procenta odškodnine je načeloma odvisna od jakosti pomanjkljivosti. Ta je praviloma neodvisna od osebnih lastnosti posameznega turista starost, spol, posebna občutljivost, posebna neobčutljvost).

Izjeme so :

a) kadar je organizator potovanja o posebnih lastnostih oziroma pomanjkljivostih posameznega turista seznanjen ob rezervaciji aranžmaja, se lahko pri posebno velikih pomanjkljivostih izvedbe aranžmaja, posamezni znesek iz tabele in najvišji možni procent odškodnine poviša za 50 %;

b) pri pomanjkljivostih iz skupine III ni povračil, če pomanjkljivost za turista očitno oziroma dokazano ni obstojala.

3. procent odškodnine se načelom določa od celotne cene aranžmaja (vključno s stroški prevoza).

a) V kolikor je pomanjkljivost v celotnem času izvedbe turističnega aranžmaja nastopila le začasno oziroma v delu aranžmaja, se za odškodnino (znižanje cene aranžmaja) kot osnova upošteva cena paketa zaračunana le za ustrezni del/čas pomanjkljivosti.

b) V izjemnih primerih (manjše pomanjkljivosti v tabeli do ranga največ 10%) se lahko odškodnine ne upošteva, če se to v celotni strukturi – ceni aranžmaja praktično ne pozna.

c) Pri sestavljenih aranžmajih (na primer krožna potovanja z vključenim počitniškim bivanjem), pri katerih je vsaj del aranžmaja rezerviran ločeno, se zmanjševanje (odškodnina) izračuna iz ustreznega dela aranžmaja, na katerega se nanaša pomanjkljivost. Pri tem ostaneta številka 3b in številka 5 nespremenjeni.

4. Kadar se uveljavlja več pomanjkljivosti se procenti odškodnin seštevajo. A le do določne meje:

a) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in polnega penziona, naj seštevek znotraj posamezne skupine storitev ne preseže naslednjih skupnih procentov :

  • Skupina I (namestitev) : 50%,
  • Skupina II (oskrba) : 50%,
  • Skupina III (ostalo) : 30%,
  • Skupina IV (prevoz) : 20%.

b) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in polpenziona, se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 1/4 – 25% (z izjemo postavke 1.1), v skupini II pa se znižajo za 1/4 – 25%. Pri tem naj se upošteva naslednje skupne zneske procentov, ki se naj jih znotraj posamezne skupine storitev ne preseže :

  • Skupina I (namestitev) : 62,5%,
  • Skupina II (oskrba) : 37,5%,
  • Skupina III (ostalo) : 30%,
  • Skupina IV (prevoz) : 20%

c) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in zajtrka, se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 2/3 – 66,6% (z izjemo postavke 1.1), v skupini II pa se znižajo za 2/3 – 66,6%. Pri tem naj se upošteva naslednje skupne zneske procentov, ki se naj jih znotraj posamezne skupine storitev ne preseže :

  • Skupina I (namestitev) : 83,3%,
  • Skupina II (oskrba) : 16,7%,
  • Skupina III (ostalo) : 30%,
  • Skupina IV (prevoz) : 20%

d) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve (brez oskrbe), se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 100% (z izjemo postavke 1.1). V posameznih primerih je lahko skupni znesek odškodnine v skupini I do 100%. Za skupino III ostane skupni znesek 30% in za skupino IV ostane skupni znesek 20%.

5. Kadar je celotni aranžma zaradi pomanjkljivosti ene same storitve ali zaradi kršitev dolžnosti po krivdi organizatorja potovanja občutno okrnjen, se lahko turistom povrne znesek odškodnine iz tabel v celotni ali delni ceni potovanja – glede na številki 2 in 3a predvidene določbe v zvezi s trajanjem pomanjkljivosti.

6. šesta točka govori o možnostih odpovedi celotnega aranžmaja in povračilu celotne cene – vseh stroškov, v skladu z nemško zakonodajo – citiran je Bundesgesetzbuch, & 651.(Vir : NJW 1985, Heft 3)

  Pomanjkljivost  % cene za povračilo  Opombe 
   I. Namestitev    
1.  Odmaknjenost od rezerviranega objekta  10 - 25  Glede na oddaljenost. 
2.  Spremenjena lokacija (oddaljenost od plaže)  5 - 15   
3.  Sprememba nastanitve v rezerviranem hotelu
(hotel namesto bungalova, drugo nadstropje 
5 - 10   
4. 

Spremenjen tip sobe 

 

 

 

A/ dvoposteljna soba
namesto enoposteljne
B/ troposteljna soba
namesto enoposteljne
C/ troposteljna soba
namesto dvoposteljne
D/ štiriposteljna soba
namesto dvoposteljne

20

25

20-25

20-30

Odločilno je, ali so skupaj nameščene

osebeiz iste skupine (se poznajo) ali

so si tujci. 

5. 

Pomanjkljivosti sobe

 

 

 

A/ premajhna površina
B/ ni balkona
C/ ni pogleda na morje
D/ ni lastne kopalnice in stranišča
E/ ni lastnega stranišča
F/ ni lastnega tuša
G/ ni klima naprave
H/ ni radia/ televizije
I/ manjka oprema
J/ poškodbe (razpoke, vlaga, itd.)
K/ mrčes

5-10
5-10
5-10
15-25
15
10
10-20
5
5-15
10-50
10-50

 

 

Glede na obljubljeno in letni čas
Glede na obljubljeno
Glede na rezervacijo

 

Glede na rezervacijo
Glede na obljubljeno in letni čas
Glede na obljubljeno 

 

 

 

6.  Izpad delovanja oskrbovalnih naprav
(komunalnih/ energetskih) 
   
  A/ stranišča
B/ toplovoda/ bojlerja
C/ elektrike/ plina
D/ vode
E/ klimatske naprave
F/ dvigala
15
15
10-20
10
10-20
5-10

 

 

 

Glede na letni čas
Glede na nadstropje

7.  Servisne službe     
  A/ popolni izpad
B/ slabo čiščenje
C/ nezadostno menjavanje perila (posteljnine, brisač)
25
10-20
5-10
 
8. Moteči elementi     
  A/ hrup podnevi
B/ hrup ponoči
C/ smrad
5-25
10-40
5-15
 
9.

Ni (obljubljenih) zdravstvenih naprav/ storitev

(termalna kopel, masaža)

20 - 40

Glede na obljubljeni paket (npr. zdravilne počitnice). 
       
  II. Oskrba     
1.   Popolni izpad

50

 
2.   Vsebinske pomanjkljivosti    
  A/ enoličen jedilnik
B/ ne dovolj tople jedi
C/ pokvarjene (neužitne) jedi 
5
10
20-30
 
3.  Servis     
  A/ samopostrežba (namesto natakarjev)
B/ dolgi čakalni časi
C/ obroki v izmenah
D/ umazane mize
E/ umazana posoda 
10-15
5-15
10
5-10
10-15
 
4.  Ni klima naprave v jedilnici 

 5-10

Glede na obljubljeno
       
  III. Ostalo    
1.  Ni bazena oziroma je umazan 
10-20 
Glede na obljubljeno 
2.  Ni pokritega bazena     
  A/ kadar je zunanji bazen
B/ kadar ni zunanjega bazena 
10
20
Glede na obljubljeno
Glede na uporabnost v letnem času 
3.  Ni savne

5

Glede na obljubljeno
4.  Ni tenis igrišča 

 5-10

Glede na obljubljeno
5.  Ni mini-golfa 

3-5

Glede na obljubljeno 
6.  Ni jadralne šole, šole deskanja, potapljaške šole
5-10
Glede na obljubljeno 
7.  Ni možnosti jahanja 
5-10 
Glede na obljubljeno 
8.  Ni otroškega varstva 
5-10 
Glede na obljubljeno 
9.  Ni možnosti kopanja v morju 
10-20
Glede na propagandni prospekt in dopustne možnosti za izognitev
10.  Umazana plaža 
10-20 
 
11.  Ni ležalnikov ali sončnikov 
5-10
Glede na obljubljeno 
12.  Ni bistroja ali bara na plaži 

 0-10

Glede na nadomestne možnosti 
13.  Ni nudistične plaže
10-20 
Glede na obljubljeno 
14.  Ni restavracije ali supermarketa     
  A/ pri hotelski oskrbi
B/ pri samooskrbi 
0-5
10-20
Glede na propagandni prospekt in dopustne možnosti za izognitev
15.  Ni zabave (disko, nočni klub, kino, animator) 

5-15 

Glede na obljubljeno 
16.  Ni butikov ali trgovinske ulice 

0-5 

Glede na dopustne možnosti za izognitev
17.  Izpad izleta v pokrajino pri križarjenjih 

20-30 

Sorazmerni delež glede na ceno paketa za dan namenjen izletu 
18.  Pomanjkljivo vodenje potovanja     
  A/ slaba organizacija
B/ pri ogledih
C/ pri študijskih potovanjih z znanstvenim vodstvom 
0-5
10-20
20-30 
Glede na obljubljeno 
19.  Izguba časa zaradi nujnih selitev   Sorazmerni delež glede na ceno paketa za: 
  A/ v istem hotelu
B/ v drugi hotel 
0,5 dneva
1 dan 
 
  IV. Prevoz    
1.  Za več kot 4 ure preložen polet 

5

Sorazmerni delež glede na ceno paketa za dan za vsako nadaljnjo uro 
2.  Pomanjkljivi standard prevoza     
  A/ nižji razred
B/ občutno odstopanje od normalnega standarda
10-15
5-10
 
3.  Storitve     
  A/ oskrba
B/ v letalu ni za razred običajnega razvedrila(radio, film, itd.) 
5
5
 
4.  Zamenjava prevoznega sredstva 
Sorazmerni delež cene prevozov v paketu glede na trajanje zamud 
 
5.  Ni prevoza z letališča/ kolodvora v hotel 
Stroški nadomestnega prevoza
 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju