Frankfurtska tabela
27. avgust 2007
Frankfurtska tabela ne predstavlja veljavne zakonodaje, ampak je zgolj pripomoček za oblikovanje višine zahtevka, ki ga potrošnik uveljavlja zoper turistično agencijo, kadar storitve niso bile opravljene v skladu z dogovorom.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Uveljavljanje odškodnine upravičeno nezadovoljnim turistom – Frankfurtska tabela za naknadno zniževanje cene turističnih aranžmajev.
Civilni senat Deželnega sodišča v Frankfurtu – ki je kot senat za pritožbe izključno pristojen za zadeve v pogodbah o turističnih aranžmajih – je izdelal sistem zniževanja cen turističnih aranžmajem v primeru neizpolnjevanja pogodbe, torej sistem odškodnin/povračil dela vplačanih stroškov upravičeno nezadovoljnim turistom (plačnikom – uporabnikom aranžmajev).
Sistem je prikazan s tabelo, kjer so navedene pomanjkljivosti, odstotek znižanja cene aranžmaja, katerega je dolžan organizator aranžmaja (ponavadi agencija) uporabniku povrniti in opombe. Dodana so pojasnila in obrazložitve. Po tej tabeli se ravnajo nemška sodišča v primeru odškodninskih tožb. Sistem povračil se je izkazal kot realen in praktično uspešen, zato so to frankfurtsko tabelo odškodnin prevzele in uveljavile tudi druge evropske države.
Pojasnila in obrazložitve
1. Majhnih pomanjkljivosti se ne upošteva.
2. Natančna določitev procenta odškodnine je načeloma odvisna od jakosti pomanjkljivosti. Ta je praviloma neodvisna od osebnih lastnosti posameznega turista starost, spol, posebna občutljivost, posebna neobčutljvost).
Izjeme so :
a) kadar je organizator potovanja o posebnih lastnostih oziroma pomanjkljivostih posameznega turista seznanjen ob rezervaciji aranžmaja, se lahko pri posebno velikih pomanjkljivostih izvedbe aranžmaja, posamezni znesek iz tabele in najvišji možni procent odškodnine poviša za 50 %;
b) pri pomanjkljivostih iz skupine III ni povračil, če pomanjkljivost za turista očitno oziroma dokazano ni obstojala.
3. procent odškodnine se načelom določa od celotne cene aranžmaja (vključno s stroški prevoza).
a) V kolikor je pomanjkljivost v celotnem času izvedbe turističnega aranžmaja nastopila le začasno oziroma v delu aranžmaja, se za odškodnino (znižanje cene aranžmaja) kot osnova upošteva cena paketa zaračunana le za ustrezni del/čas pomanjkljivosti.
b) V izjemnih primerih (manjše pomanjkljivosti v tabeli do ranga največ 10%) se lahko odškodnine ne upošteva, če se to v celotni strukturi – ceni aranžmaja praktično ne pozna.
c) Pri sestavljenih aranžmajih (na primer krožna potovanja z vključenim počitniškim bivanjem), pri katerih je vsaj del aranžmaja rezerviran ločeno, se zmanjševanje (odškodnina) izračuna iz ustreznega dela aranžmaja, na katerega se nanaša pomanjkljivost. Pri tem ostaneta številka 3b in številka 5 nespremenjeni.
4. Kadar se uveljavlja več pomanjkljivosti se procenti odškodnin seštevajo. A le do določne meje:
a) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in polnega penziona, naj seštevek znotraj posamezne skupine storitev ne preseže naslednjih skupnih procentov :
-
Skupina I (namestitev) : 50%,
-
Skupina II (oskrba) : 50%,
-
Skupina III (ostalo) : 30%,
-
Skupina IV (prevoz) : 20%.
b) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in polpenziona, se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 1/4 – 25% (z izjemo postavke 1.1), v skupini II pa se znižajo za 1/4 – 25%. Pri tem naj se upošteva naslednje skupne zneske procentov, ki se naj jih znotraj posamezne skupine storitev ne preseže :
-
Skupina I (namestitev) : 62,5%,
-
Skupina II (oskrba) : 37,5%,
-
Skupina III (ostalo) : 30%,
-
Skupina IV (prevoz) : 20%
c) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve in zajtrka, se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 2/3 – 66,6% (z izjemo postavke 1.1), v skupini II pa se znižajo za 2/3 – 66,6%. Pri tem naj se upošteva naslednje skupne zneske procentov, ki se naj jih znotraj posamezne skupine storitev ne preseže :
-
Skupina I (namestitev) : 83,3%,
-
Skupina II (oskrba) : 16,7%,
-
Skupina III (ostalo) : 30%,
-
Skupina IV (prevoz) : 20%
d) Kadar so predmet pogodbe storitve prenočitve (brez oskrbe), se odškodnine v tabeli v skupini I zvišajo za 100% (z izjemo postavke 1.1). V posameznih primerih je lahko skupni znesek odškodnine v skupini I do 100%. Za skupino III ostane skupni znesek 30% in za skupino IV ostane skupni znesek 20%.
5. Kadar je celotni aranžma zaradi pomanjkljivosti ene same storitve ali zaradi kršitev dolžnosti po krivdi organizatorja potovanja občutno okrnjen, se lahko turistom povrne znesek odškodnine iz tabel v celotni ali delni ceni potovanja – glede na številki 2 in 3a predvidene določbe v zvezi s trajanjem pomanjkljivosti.
6. šesta točka govori o možnostih odpovedi celotnega aranžmaja in povračilu celotne cene – vseh stroškov, v skladu z nemško zakonodajo – citiran je Bundesgesetzbuch, & 651.(Vir : NJW 1985, Heft 3)
Pomanjkljivost | % cene za povračilo | Opombe | |
I. Namestitev | |||
1. | Odmaknjenost od rezerviranega objekta | 10 - 25 | Glede na oddaljenost. |
2. | Spremenjena lokacija (oddaljenost od plaže) | 5 - 15 | |
3. | Sprememba nastanitve v rezerviranem hotelu (hotel namesto bungalova, drugo nadstropje |
5 - 10 | |
4. |
Spremenjen tip sobe |
|
|
A/ dvoposteljna soba |
20 25 20-25 20-30 |
Odločilno je, ali so skupaj nameščene osebeiz iste skupine (se poznajo) ali so si tujci. |
|
5. |
Pomanjkljivosti sobe |
|
|
A/ premajhna površina |
5-10
5-10 5-10 15-25 15 10 10-20 5 5-15 10-50 10-50 |
Glede na obljubljeno in letni čas
Glede na rezervacijo
|
|
6. | Izpad delovanja oskrbovalnih naprav (komunalnih/ energetskih) |
||
A/ stranišča B/ toplovoda/ bojlerja C/ elektrike/ plina D/ vode E/ klimatske naprave F/ dvigala |
15
15 10-20 10 10-20 5-10 |
Glede na letni čas |
|
7. | Servisne službe | ||
A/ popolni izpad B/ slabo čiščenje C/ nezadostno menjavanje perila (posteljnine, brisač) |
25
10-20 5-10 |
||
8. | Moteči elementi | ||
A/ hrup podnevi B/ hrup ponoči C/ smrad |
5-25
10-40 5-15 |
||
9. |
Ni (obljubljenih) zdravstvenih naprav/ storitev (termalna kopel, masaža) |
20 - 40 |
Glede na obljubljeni paket (npr. zdravilne počitnice). |
II. Oskrba | |||
1. | Popolni izpad |
50 |
|
2. | Vsebinske pomanjkljivosti | ||
A/ enoličen jedilnik B/ ne dovolj tople jedi C/ pokvarjene (neužitne) jedi |
5
10 20-30 |
||
3. | Servis | ||
A/ samopostrežba (namesto natakarjev) B/ dolgi čakalni časi C/ obroki v izmenah D/ umazane mize E/ umazana posoda |
10-15
5-15 10 5-10 10-15 |
||
4. | Ni klima naprave v jedilnici |
5-10 |
Glede na obljubljeno |
III. Ostalo | |||
1. | Ni bazena oziroma je umazan |
10-20
|
Glede na obljubljeno |
2. | Ni pokritega bazena | ||
A/ kadar je zunanji bazen B/ kadar ni zunanjega bazena |
10
20 |
Glede na obljubljeno Glede na uporabnost v letnem času |
|
3. | Ni savne |
5 |
Glede na obljubljeno |
4. | Ni tenis igrišča |
5-10 |
Glede na obljubljeno |
5. | Ni mini-golfa |
3-5 |
Glede na obljubljeno |
6. | Ni jadralne šole, šole deskanja, potapljaške šole |
5-10
|
Glede na obljubljeno |
7. | Ni možnosti jahanja |
5-10
|
Glede na obljubljeno |
8. | Ni otroškega varstva |
5-10
|
Glede na obljubljeno |
9. | Ni možnosti kopanja v morju |
10-20
|
Glede na propagandni prospekt in dopustne možnosti za izognitev |
10. | Umazana plaža |
10-20
|
|
11. | Ni ležalnikov ali sončnikov |
5-10
|
Glede na obljubljeno |
12. | Ni bistroja ali bara na plaži |
0-10 |
Glede na nadomestne možnosti |
13. | Ni nudistične plaže |
10-20
|
Glede na obljubljeno |
14. | Ni restavracije ali supermarketa | ||
A/ pri hotelski oskrbi B/ pri samooskrbi |
0-5
10-20 |
Glede na propagandni prospekt in dopustne možnosti za izognitev | |
15. | Ni zabave (disko, nočni klub, kino, animator) |
5-15 |
Glede na obljubljeno |
16. | Ni butikov ali trgovinske ulice |
0-5 |
Glede na dopustne možnosti za izognitev |
17. | Izpad izleta v pokrajino pri križarjenjih |
20-30 |
Sorazmerni delež glede na ceno paketa za dan namenjen izletu |
18. | Pomanjkljivo vodenje potovanja | ||
A/ slaba organizacija B/ pri ogledih C/ pri študijskih potovanjih z znanstvenim vodstvom |
0-5
10-20 20-30 |
Glede na obljubljeno | |
19. | Izguba časa zaradi nujnih selitev | Sorazmerni delež | glede na ceno paketa za: |
A/ v istem hotelu B/ v drugi hotel |
0,5 dneva
1 dan |
||
IV. Prevoz | |||
1. | Za več kot 4 ure preložen polet |
5 |
Sorazmerni delež glede na ceno paketa za dan za vsako nadaljnjo uro |
2. | Pomanjkljivi standard prevoza | ||
A/ nižji razred B/ občutno odstopanje od normalnega standarda |
10-15
5-10 |
||
3. | Storitve | ||
A/ oskrba B/ v letalu ni za razred običajnega razvedrila(radio, film, itd.) |
5
5 |
||
4. | Zamenjava prevoznega sredstva |
Sorazmerni delež cene prevozov v paketu glede na trajanje zamud
|
|
5. | Ni prevoza z letališča/ kolodvora v hotel |
Stroški nadomestnega prevoza
|
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.