Flik - nove funkcionalnosti in varnostni nasveti

3. oktober 2024

Osebni računi
Flik - nove funkcionalnosti in varnostni nasveti

Flik je digitalna storitev, ki jo uporablja že skoraj vsak tretji Slovenec. Z njim lahko denar hitro in preprosto nakažete prijatelju, ki ga dobi v nekaj sekundah, ali pa denar od nekoga prejmete. Ponuja še druge funkcionalnosti, v prispevku pa opozarjamo na varnostni vidik, ki je pri uporabi vseh digitalnih plačilnih sredstev ključen.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

KAZALO

Kaj je Flik?

Flik omogoča takojšnja plačila in nakazila med uporabniki vseh slovenskih bank, kar je njegova ključna prednost. Denar je na računu prejemnika v nekaj sekundah, tudi zunaj delovnega časa bank. Uporabljate ga lahko 24/7/365, tudi v tujini.

Trenutno ima več kot 630.000 uporabnikov. Za fizične uporabnike je brezplačen.

Za aktivacijo Flika potrebujete:

  • pametni telefon,
  • davčno številko,
  • aktivacijsko kodo.

Pozor! 
Aktivacijska koda skupaj z davčno številko omogoča namestitev Flika, zato je nikoli z nikomer ne delite, saj to lahko vodi v aktivacijo Flika na tujem telefonu in dostop do sredstev na vašem računu.

Bodite pozorni, da so stiki v Fliku osveženi. Če ste pred kratkim dodali novo telefonsko številko, v aplikaciji najprej pritisnite gumb "Osveži", da se Flik sinhronizira z vašim imenikom. 

Flik za plačila ponudnikom

Flik omogoča plačila med fizičnimi uporabniki, storitev je uporabna za hitra nakazila prijateljem, znancem ali članom družine, deljenje računov ob skupnem kosilu in podobno.

Poleg tega so na voljo še naslednje funkcionalnosti:

  • P2M (peer-to-merchant oziroma uporabnik trgovcu): plačilo se izvede na POS-terminalu.

Kupec se avtenticira na svoji napravi in jo prisloni na POS-terminal (enako kot plačilno kartico ali pametni telefon z uporabo mobilne denarnice) ali prebere QR-kodo (za uporabnike iOS). 

  • P2M (peer-to-merchant oziroma uporabnik trgovcu): plačilo se izvede na mobilni aplikaciji trgovca FLIK POS.

Trgovec v aplikacijo na svojem telefonu vnese znesek nakupa in generira QR-kodo ali pošlje zahtevek na kontaktni podatek kupca. Kupec skenira QR-kodo (pri transakcijah izbere možnost "Plačaj") ali potrdi zahtevek za plačilo v svoji aplikaciji Flik. 

  • P2eM (peer-to-emerchant oziroma uporabnik spletnemu trgovcu): oddaljeno plačilo.

Kupec pri plačilu v spletni trgovini izbere možnost "Želim plačati s Flikom" in vpiše svoj kontaktni podatek (telefonsko številko ali e-naslov). Na svojo mobilno napravo prejme zahtevek za plačilo v obliki potisnega sporočila. Ko seprijavi v aplikacijo, vidi zahtevek za plačilo, ki ga lahko zavrne ali potrdi v časovnem intervalu petih minut. 

Ali je na fizičnem/spletnem prodajnem mestu mogoče plačilo s Flikom, je odvisno od trgovca.

Plačila proračunskim uporabnikom

Od začetka letošnjega leta je vzpostavljeno sodelovanje z Upravo RS za javna plačila. S Flikom lahko plačate:

  • vse davčne obveznosti prek sistema eDavkov;
  • upravne takse prek portala eUprava ali SPOT;
  • članarine knjižnicam prek sistema Cobiss;
  • vstopnice za ogled predstave (Cankarjev dom, Kinodvor in Slovenska filharmonija);
  • izdelke v spletnih lekarnah;
  • izposojo koles po celotni Sloveniji;
  • nakup knjig v spletni knjigarni Založba Univerze v Ljubljani;
  • spletno registracijo operatorja dronov (Javna agencija RS za civilno letalstvo);
  • eS.BON bonitete (AJPES).

Nikar ne pozabimo na varnost

Na Bankartu, upravljavcu sheme Flik, so nam povedali, da je Flik varen način plačevanja, ki izpolnjuje varnostne standarde Banke Slovenije in evropske direktive PSD2 EU, kar pomeni, da je varnost na enaki ravni kot pri mobilnem ali spletnem bančništvu.

Za varnost Flika jamčijo slovenske banke. Za dodatno varnost lahko nastavite limit za najvišji znesek posameznega plačila ali začasno onemogočite nakazila. Tako imate popoln nadzor nad svojimi financami.

Pozor!
Omejitev zneska posameznega plačila in začasno onemogočenje nakazil upravljate v Fliku, kjer kliknete na ikono za nastavitve.

Nobeno plačilno sredstvo pa ni popolnoma varno. To so potrdili tudi na Bankartu, kjer so zapisali, da so zlorabe še vedno prisotne, a jih je bistveno manj kot v preteklosti, Flik pa da se načeloma uporablja za prenos sredstev na tako imenovane mule. 

Največja nevarnost je deljenje podatkov za aktivacijo Flika. Postopki aktivacije so med bankami različni: aktivacijsko kodo lahko dobite v mobilni ali spletni banki, nekatere jo pošljejo po dveh kanalih, druge s pomočjo številk računa in PIN-a debetne kartice vašega TRR.

Ne glede na način aktivacije kode z nikomer ne delite in je ne vpisujte na spletna mesta. 

Primer potrošnice, ki je prejela lažno e-pošto

Znan nam je primer potrošnice, ki je prejela lažno e-pošto, v kateri se je pošiljatelj izdajal za Pošto Slovenije in zaradi nedostavljene pošiljke zahteval plačilo v višini 2,75 evra. Uporabnica je po navodilih pošiljatelja vnesla aktivacijsko kodo za Flik na lažno spletno stran, ponoči so ji izpraznili celoten račun. 

pametni telefon z opozorilnim zaslonom o sumljivem ali zlonamernem e-poštnem obvestilu

Kaj moramo storiti uporabniki?

Navajamo praktične primere varnostnih postopkov, ki jih je več kot smiselno upoštevati v praksi.

Uporabljajte močna gesla

Poskrbite, da so dolga in zapletena. Redno jih menjajte. Nikoli ne uporabljajte enakega gesla za več različnih računov.

Dvofaktorska avtentikacija (2FA)

Omogočite dvofaktorsko avtentikacijo, kjer je to mogoče. To doda dodatno plast varnosti, saj poleg gesla potrebujete še drugo obliko potrditve, kot je SMSkoda ali aplikacija za avtentikacijo.

Prenos aplikacij iz uradnih virov

Aplikacije nameščajte samo iz uradnih trgovin, kot sta Google Play in App Store. Izogibajte se nameščanju aplikacij iz neznanih virov, saj lahko vsebujejo zlonamerno programsko opremo.

Redno posodabljajte aplikacije

Poskrbite, da so vaše bančne aplikacije in operacijski sistem vedno posodobljeni. Posodobitve zelo pogosto vključujejo varnostne popravke, ki ščitijo pred najnovejšimi grožnjami.

Redno preverjajte račune

Redno preverjajte bančne izpiske in transakcije za morebitne sumljive aktivnosti. Če opazite kaj nenavadnega, takoj obvestite banko.

Izogibajte se sumljivim klicem in lažnim e-sporočilom

Ne klikajte na sumljive povezave v e-pošti, na lažnih spletnih straneh ne oddajajte nobenih podatkov (uporabniških imen, gesel, aktivacijskih ključev ...). Pred odpiranjem priponk v sporočilih vedno preverite elektronski naslov pošiljatelja.

Banka ali katera koli druga organizacija nikoli ne pošilja zahtev o dodatnih aktivacijah ali dopolnitvi podatkov po elektronski pošti.

Če opazite sumljivo ali zlonamerno sporočilo, takoj obvestite svojo banko. 

Flik uporabljajmo odgovorno

Spletne zlorabe niso razlog, da bi Flik nehali uporabljati. So pa razlog, da ga uporabljamo odgovorno in se nevarnosti zavedamo.

Flik je po našem mnenju dobra rešitev, ki so jo uporabniki lepo sprejeli. Je primer dobre prakse sodelovanja ponudnikov, koristi pa imajo tudi uporabniki. Dosegel je dovolj velik krog ljudi, da lahko preživi in se razvija.

Za varnost pa moramo skrbeti tako uporabniki kot banke ter primeru zlorab odgovornost in posledice pravično razdeliti med udeležence.

Avtorica: Alina Meško

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju