Čas počitnic: koristni nasveti za brezskrbno poletje

29. julij 2013

Turizem in potovanja
Čas počitnic: koristni nasveti za brezskrbno poletje

Nekaj informacij in praktičnih napotkov v zvezi s potovanji. Kdo mi lahko pomaga, če potrebujem nujno medicinsko pomoč? Klic v sili: koga naj pokličem? Kaj moram vedeti, če želim na počitnice v EU vzeti hišno žival? Kdo mi lahko pomaga, če imam težave  pri uveljavljanju pravic potrošnikov v drugi državi članici EU?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Nekaj informacij in praktičnih napotkov v zvezi s potovanji.

Kdo mi lahko pomaga, če potrebujem nujno medicinsko pomoč?

Se odpravljate na potovanje v EU, na Islandijo, v Lihtenštajn, na Norveško ali v Švico? V tem primeru ne pozabite svoje evropske kartice zdravstvenega zavarovanja (EHIC). Kartica vam bo prihranila čas, sitnosti in denar, če boste med bivanjem v tujini zboleli ali se poškodovali. Brezplačno jo lahko dobite na Zavodu za zdravstveno zavarovanje. Kartica vam omogoča nujno zdravniško pomoč pod enakimi pogoji in za enako ceno (v nekaterih državah to pomeni brezplačno), kot če bi bili vključeni v sistem zdravstvenega zavarovanja države, v kateri potujete.

Priročni vodnik za uporabo kartice v 28 državah EU, na Islandiji, v Lihtenštajnu, na Norveškem in v Švici je zdaj na voljo v obliki aplikacije za pametne telefone. Aplikacija je na voljo tudi v slovenščini.

Klic v sili: koga naj pokličem?

112 je enotna evropska številka za klic v sili, ki je brezplačna in dosegljiva s fiksnega ali mobilnega telefona v vsej EU. Številka 112 vas poveže s službo prve pomoči, ki jo potrebujete (lokalna policija, gasilci, nujna medicinska pomoč), in je na voljo 24 ur na dan. Številka 112 v vseh državah članicah EU uporabljajo poleg obstoječih številk za klic v sili (npr. 999 ali 110). Danska, Finska, Malta, Nizozemska, Portugalska, Romunija in Švedska so se tudi odločile, da številko 112 uvedejo kot edino ali glavno nacionalno številko za klic v sili. Številka 112 se uporablja tudi v nekaj državah zunaj EU, na primer v Črni gori in Turčiji.

Več informacij na spletni strani Evropske Unije.

Odpravljam se na potovanje izven EU, vendar Slovenija tam nima diplomatskega ali konzularnega predstavništva. Na koga naj se obrnem, če potrebujem pomoč?

Kot državljani države članice EU ste hkrati državljani EU in imate tako med bivanjem zunaj EU pravico do konzularne pomoči (četudi vaša država tam nima predstavništva). Če vam je na primer odvzeta prostost, imate težjo nesrečo ali izgubite pomemben dokument, lahko za pomoč zaprosite diplomatsko ali konzularno predstavništvo katere koli druge države članice EU.

Do pomoči ste upravičeni tudi v kriznih razmerah. Če je potrebno, morajo države članice EU državljanom pomagati pri evakuaciji, kot če bi bili njihovi državljani. Na spletišču Evropske komisije o konzularni zaščiti lahko preverite, kje ima Slovenija diplomatsko ali konzularno predstavništvo v državi, kamor potujete:.

Koga naj pokličem, če je moj otrok izginil?

Evropska unija ima skupno telefonsko številko za pomoč (116 000) v primeru izginotja otroka v kateri koli od 27 držav članic EU. Na tej telefonski številki je staršem, katerih otrok je izginil, otroku, ki se je izgubil ali pobegnil, ali osebam, ki imajo informacije o pogrešanem otroku, na voljo strokovna podpora in praktična pomoč psihološke, pravne ali administrativne narave.

Več informacij: http://www.hotline116000.eu/

Kaj moram vedeti, če želim na počitnice v EU vzeti hišno žival?

Državljani EU na potovanju znotraj EU: potovanje znotraj EU s hišno živaljo je možno, vendar je pri tem treba upoštevati nekaj pravil. Če s psom potujete v drugo državo EU, mora biti v njegovem potnem listu veljavno potrdilo o cepljenju proti steklini. Za potovanje na Irsko, Finsko, Malto ali v Združeno kraljestvo so za vašo žival potrebni tudi protiparazitni postopki. Ti predpisi veljajo samo za pse, mačke in bele dihurje. Pri mladih psih ali mačkah ali drugih vrstah hišnih živali je priporočljivo, da pri pristojnih organih v državi EU, kamor se odpravljate, preverite, kateri posebni pogoji veljajo za potovanje s hišnimi živalmi v to državo.

Več informacij na spletni strani Evropske Komisije.

Državljani EU, ki se vračajo domov s potovanja zunaj EU: potni list za hišne živali je za živali, ki potujejo znotraj držav EU ali se vračajo domov iz držav zunaj EU. Glede na vašo počitniško destinacijo so za vašo žival lahko poleg cepljenja proti steklini potrebni nekateri testi in trimesečna čakalna doba pred vstopom v EU.

V EU lahko s hišno živaljo potujejo prebivalci Andore, Hrvaške, Islandije, Lihtenštajna, Monaka, Norveške, San Marina, Švice in Vatikanske mestne države, ki so svojim hišnim živalim priskrbeli potni list.

Več informacij o potovanjih najdete na spletišču Tvoja Evropa.

Kdo mi lahko pomaga, če imam težave pri uveljavljanju pravic potrošnikov v drugi državi članici EU, na Islandiji ali na Norveškem?

Pri težavah, ki nastanejo med vami in ponudnikom blaga ali storitev (trgovcem, letalskim prevoznikom, spletnim prodajalcem, hotelirjem) iz druge države EU, na Norveškem ali Islandiji vam lahko brezplačno pomagaEvropski potrošniški center (EPC).

EPC je del mreže Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net).V njej delujejo centri iz vseh držav članic EU, Islandije in Norveške. Mreža ECC-Net daje praktične nasvete in informacije o vaših potrošniških pravicah, da se boste lažje izognili težavam pri nakupovanju ali potovanju v Evropski uniji, na Norveškem ali Islandiji, pomaga vam vzpostaviti stik s trgovcem, ki se ne odziva na vašo pritožbo ter vas seznani vas z drugimi možnostmi za reševanje vašega potrošniškega problema, če do sporazumne rešitve spora ne pride. Več informacij o mreži ECC-net dobite na: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_en.htm

Še premalo informacij?

Na svoja vprašanja še niste dobili odgovora? Vprašanja lahko sporočite prek spletne strani Tvoja Evropa.

Srečno pot!

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju