Bančni račun sem odprl na daljavo. Ga lahko zaprem brez stroškov?

26. maj 2022

Osebni računi Cene in stroški
Bančni račun sem odprl na daljavo. Ga lahko zaprem brez stroškov?

Sodobna tehnologija omogoča marsikaj, tudi bančni račun lahko odprete na daljavo, ne da bi kadarkoli vstopili v poslovalnico. Kako pa je z zapiranjem računa?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kaj je pogodba o finančnih storitvah, sklenjena na daljavo?

Pogodba o finančnih storitvah, sklenjena na daljavo, je sklenjena med potrošnikom in podjetjem brez istočasne fizične prisotnosti pogodbenih strank.

Zakonodaja kot finančne storitve določa storitve s področij:

  • bančništva;
  • zavarovalništva;
  • trga vrednostnih papirjev;
  • naložbenih skladov;
  • pokojninskih skladov;
  • plačilnega prometa in
  • potrošniških kreditov.

Zakon o varstvu potrošnikov določa, da imate kot potrošnik pravico, da v 14 dneh podjetju sporočite, da odstopate od pogodbe o finančnih storitvah, sklenjene na daljavo, in sicer:

  • brez navedbe razloga za svojo odločitev;
  • brez plačila pogodbene kazni.

Rok je podaljšan na 30 dni pri:

  • življenjskih zavarovanjih;
  • osebnih pokojninskih zavarovanjih.

Rok začne praviloma teči z dnem sklenitve pogodbe oziroma z dnem, ko je bil potrošnik pravilno obveščen o pravici do odstopa od pogodbe.

Kako morajo biti predstavljeni pogodbeni pogoji?

Podjetje mora potrošniku zagotoviti informacije in pogodbene pogoje na enostaven in razumljiv način ter na primernem trajnem nosilcu podatkov v času, preden potrošnika zavezuje pogodba ali ponudba.

Izjemoma lahko podjetje izpolni svojo obveznost nemudoma po sklenitvi pogodbe, če je bila pogodba na potrošnikovo željo sklenjena z uporabo sredstva za komuniciranje na daljavo, ki ne omogoča predložitve informacij in pogodbenih pogojev v navedeni obliki.

Poleg informacij o ponudniku (dejavnost, sedež, morebitni zastopniki ...), o sami finančni storitvi (glavne značilnosti, skupna cena, opozorilo na morebitna tveganja, opozorilo o morebitnih davkih ...), pravnih sredstvih (mehanizem za izvensodno reševanje potrošniških sporov, informacije o sistemu jamstva ali drugih odškodninskih dogovorov) tudi informacije o pogodbi sklenjeni na daljavo, med drugim: pogoje, roke in postopek za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe.

Tudi, če ima banka nadomestilo v ceniku, vam ga v prvih 14 dneh ne sme zaračunati

Četudi ima banka postavko zapiranja računa v svojem ceniku, je zakon jasen – v prvih 14 dneh po podpisu pogodbe o finančnih storitvah na daljavo, jo lahko prekinete brez razloga in brez pogodbene kazni. Zakon nam torej daje določene pravice, a moramo jih poznati in tudi znati uveljavljati.

Banka vam tudi v prvih 14 dneh lahko zaračuna za opravljene storitve

Kljub temu pa banka (ali drugo podjetje) lahko zahteva plačilo storitve, ki jo je opravilo v času do odstopa od pogodbe. Plačilo mora biti sorazmerno obsegu opravljene storitve v primerjavi s celotno pogodbo in ne sme pomeniti pogodbene kazni.

Takšno plačilo lahko banka zahteva le, če lahko dokaže, da je bil potrošnik o njem obveščen ter je podal soglasje za začetek izpolnjevanja pogodbe pred iztekom odstopnega roka.

Po šestih mesecih kazni za odstop od pogodbe ni več dovoljeno zaračunati

Po 14 dneh vam podjetje torej lahko zaračuna nadomestilo za odstop od pogodbe. A v primeru ponudnikov plačilnih storitev (in ne vseh zgoraj navedenih finančnih storitev!) potrošnike ščiti Zakon o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih.

Ta pravi, da ponudnik plačilnih storitev uporabniku ne sme zaračunati posebnih nadomestil zaradi odpovedi pogodbe po izteku šestih mesecev od sklenitve pogodbe.

Če imate torej račun ali paket odprt več kot pol leta, nadomestila za zaprtje niste dolžni plačati.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju