Ali v vročih poletnih dneh spijete dovolj tekočine?

4. avgust 2021

Kakovost živil Zdrava prehrana
Ali v vročih poletnih dneh spijete dovolj tekočine?

Poleti moramo biti še posebej pozorni na to, da spijemo dovolj tekočine. Višje kot so temperature, večje so naše potrebe po tekočini. Našo žejo bo najbolj učinkovito pogasila voda.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ob visokih poletnih temperaturah moramo paziti, da v svoje telo vnesemo dovolj vode. Že ob manjši izgubi telesnih tekočin se namreč naše telesne sposobnosti in kognitivne funkcije lahko pomembno zmanjšajo.

Koliko tekočine potrebujemo?

Da bi nadomestili izgubo vode preko urina, znojenja, izdihanega zraka in blata, moramo tekočino v svoje telo vnesti preko pijače in hrane.

Običajno 70-80 % tekočine vnesemo v telo s pijačo in 20-30 % preko živil. Poleg pijač torej na skupni vnos tekočine pomembno vpliva tudi uživanje živil z večjo vsebnostjo vode, kot so na primer sadje, zelenjava, mleko in mlečni izdelki, juhe in mineštre.

grafika potrebe-po-tekocini

*okvirne vrednosti so povzete po D-A-CH, Referenčne vrednosti za vnos hranil, 2004
*kozarec ≈ 2 dcL vode

Navedene potrebe po tekočini se povečajo pri višji temperaturi ozračja, povečani telesni dejavnosti, različnih bolezenskih stanjih (na primer bruhanje, driska)...

Kateri so znaki dehidracije?

Močna žeja, zmanjšano uriniranje, suhe ustnice, glavobol in utrujenost so znaki, ki nas opozarjajo na pomanjkanje vode v telesu. Pri hujši stopnji dehidracije pa se lahko pojavijo tudi omotica, zmedenost, razdražljivost, padec krvnega tlaka, pospešeno bitje srca...

Pri oceni stanja naše hidracije si lahko pomagamo tudi z barvo urina. Pri zdravih osebah velja, da temnejša, kot je barva urina, bolj smo dehidrirani.

Otroci so še posebej občutljivi

Pri prepoznavanju znakov dehidracije moramo biti še posebej pozorni pri naših najmlajših. Običjano so poleti otroci zelo zaposleni z igro in drugimi aktivnostmi, zato velikokrat pozabijo, da so žejni.

vrocina-pitje-2

Ker imajo večje razmerje med telesno površino in telesno maso, so zato še bolj občutljivi na vročinske udare. Zaradi zmanjšanega občutka za žejo ali težjega izražanja potrebe po tekočini, lahko dehidracijo pri mlajših otrocih hitro spregledamo, kar lahko resno ogrozi njihovo zdravje.

Za žejo izberimo vodo

Najboljša in najbolj trajnostna izbira za potešitev žeje je voda iz pipe. V Sloveniji imamo eno izmed najbolj kakovostnih pitnih vod v Evropi.

Na potovanju vedno preverimo, če je voda iz pipe varna

Vsa voda iz pip v Evropi bi morala biti varna, razen če to ni posebej označeno. Če potujemo v bolj eksotične države, pa je lahko tamkajšnja voda oporečna, čeprav se na prvi pogled morda ne zdi tako.

vrocina-pitje-3

Kadar nismo prepričani ali je voda iz pipe ustrezna, uživajmo embalirano vodo. Izogibajmo se pijačam, v katerih je led, saj ta prav tako lahko predstavlja vir okužb.

ZPS nasvet

  • Tekočino pijmo ves dan, večkrat po malem in ne le takrat, ko občutimo žejo.
  • S seboj nosimo bidon z vodo ali nesladkanim čajem. Tako bomo imeli pijačo vedno pri roki.
  • Okus vode si lahko popestrimo z dodatkom limoninega soka, narezanega sadja ali zelišč.
  • Ob večji izgubi vode zaradi telesne dejavnosti ali driske oziroma bruhanja, potreb po tekočini ni mogoče zadostiti zgolj s pitjem vode. Takrat je priporočljivo zaužiti rehidracijski napitek, ki vsebuje natrij in glukozo.

Avtorica: Nina Križnik

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju