Ali ste seznanjeni s temi pravicami, ki jih imate kot kreditojemalec?
2. november 2023
Za mnoge posameznike je zadolževanje pri banki nepogrešljiv del njihove finančne poti. Pri tem je pomembno, da so dobro informirani o svojih pravicah, saj jim to zagotavlja zaščito, večjo transparentnost in omogoča boljše finančno odločanje.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
V nadaljevanju smo povzeli nekaj ključnih pravic, ki jih Zakon o potrošniških kreditih (ZPotK-2) zagotavlja kreditojemalcem ter pojasnili, kaj te pravice pomenijo in kako koristijo potrošnikom.
1. Pravica do predhodnih informacij
Še pred sklenitvijo kreditne pogodbe imate kot potrošnik pravico do celovite informacije o kreditni ponudbi. To vključuje jasne podatke o obrestni meri, stroških, rokih odplačila in drugih ključnih pogojih. Kreditodajalec je dolžan brezplačno zagotoviti te informacije na posebnem obrazcu, kar omogoča potrošniku preglednost nad vsemi ključnimi vidiki kredita.
2. Pravica do predčasnega odplačila kredita
Pravica do predčasnega odplačila kredita omogoča kreditojemalcem, da kadarkoli vrnejo preostanek dolga pred dogovorjenim rokom odplačila, pri čemer so upravičeni do zmanjšanja obresti in drugih stroškov.
Natančen znesek znižanja skupnih stroškov, ki nastane ob celotnem ali delnem predčasnem odplačilu kredita, bo razviden iz posebnega obračuna, ki ga brezplačno pripravi kreditodajalec, v skladu z jasnimi zakonskimi določbami, ki zahtevajo, da se ta informacija posreduje potrošniku na razumljiv način na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov.
3. Pravica do odstopa od kreditne pogodbe (brez navedbe razloga)
Potrošnik ima pravico do odstopa od kreditne pogodbe brez navedbe razloga v roku 14 dni po podpisu pogodbe. Ta pravica omogoča potrošnikom, da se izognejo kreditni zavezi, če se premislijo ali najdejo bolj ugodno ponudbo drugje. Pravico do odstopa od pogodbe potrošnik uveljavlja z obvestilom pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov, ki ga pošlje dajalcu kredita.
4. Pravica do izvensodnega reševanja sporov
Če niste zadovoljni z odločitvijo banke, ki jo je ta sprejela v svojem internem pritožbenem postopku, ali če v roku 30 dni niste prejeli odgovora banke z odločitvijo o vaši pritožbi, imate pravico vložiti pobudo za izvensodno reševanje sporov.
Kreditodajalec je dolžan zagotoviti ta postopek pred izvajalcem izvensodnega reševanja sporov, ki izpolnjuje vse predpisane pogoje in zagotavlja postopek v skladu z določbami zakona, ki ureja izvensodno reševanje potrošniških sporov.
Vas zanima več o tej temi ali imate izkušnje, ki jih želite deliti? Pišite nam na [email protected], veseli bomo vašega mnenja!
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.