Ali se nakup električnega avtomobila splača?
7. maj 2021
Kot kažejo izsledki analize, ki smo jo izvedli skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC in svetovalnim podjetjem Element Energy, bodo električni avtomobili že kmalu cenovno najugodnejša izbira. Se vam torej nakup električnega avtomobila, čeprav je občutno dražji od bencinskega ali dizelskega, izplača že danes?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Za lažjo predstavitev smo v analizi oblikovali dva profila uporabnikov. Profila sta glede na realno stanje nekoliko poenostavljena, a učinkovito ponazorita konkretne stroške uporabe električnega avtomobila.
Različna cenovna razreda, različni stroški polnjenja
Prvi profil zajema v samostojni hiši na obrobju mesta stanujočo družino, ki bi električni avtomobil kupila kot svoj drugi avtomobil. Polnili bi ga lahko doma, z njim bi opravljali krajše vožnje do delovnega mesta in po vsakdanjih opravkih.
Zanje smo izbrali Renault Zoe, torej nekakšnega električnega "clia."
Drugi profil predvideva posameznika, ki stanuje v večstanovanjski stavbi v mestu brez možnosti samostojnega priključka za polnjenje avtomobila. Uporablja ga za krajše in ne nujno vsakodnevne vožnje po mestu ter za izlete v bližnjo in daljno okolico.
Izbrali smo nekoliko večji avtomobil, VW ID.3, ki spada v nižji srednji razred in je nekako električni "golf."
Razlika med obema primeroma je v ceni avtomobila in strošku polnjenja, saj je posameznik brez lastnega priključka odvisen od javne infrastrukture, zaradi česar mora za kilovatno uro energije plačati tudi več kot še enkrat več. Cena je odvisna tudi od hitrosti polnjenja.
Z obema avtomobiloma na leto prevozijo 15.000 kilometrov, oba sta upravičena do 4500 evrov subvencije Eko sklada.
Družina, ki živi v hiši v predmestju in manjši avto nižjega cenovnega razreda
V prvem primeru se izkaže, da je Renault Zoe glede na svoj razred razmeroma dražji od podobno velikega bencinsko ali dizelsko gnanega avtomobila.
Ob predvidenih prevoženih kilometrih bi družina v prvih štirih letih uporabe za stroške odštela devet odstotkov več, kot če bi kupili avtomobil z bencinskim motorjem – in še dodatne tri odstotke več, kot če bi se odločili za dizelski model.
Sliko popravi dolgoročni prihranek skozi celotno življenjsko dobo avtomobila, saj v tem primeru drugi lastnik prihrani 1300 evrov, tretji pa že 4200 evrov v primerjavi z bencinskim avtomobilom. V primerjavi z dizlom se prihranek pozna šele pri tretjem lastniku.
Stroški skozi čas
Električni avtomobil | Bencinski avtomobil | Dizelski avtomobil | |
Prvi lastnik (ima avto prva 4 leta) | 23.600 € | 21.700 € | 21.100 € |
Drugi lastnik (ima avto 5 let) | 13.200 € | 14.500 € | 13.200 € |
Tretji lastnik (ima avto 7 let) | 12.400 € | 16.600 € | 15.300 € |
Posameznik, ki živi v bloku, avto nižjega srednjega razreda, polnjenje na javnih polnilnicah
Za uporabnika iz drugega profila je stroškovna slika uporabe električnega avtomobila ugodnejša. VW ID.3 je konkurenčen tudi v primeru, ko lastnik za polnjenje uporablja samo plačljivo javno infrastrukturo.
Po prvih štirih letih je skupni strošek sicer še za odtenek višji kot pri bencinskem motorju, v primerjavi s podobno velikim dizelskim avtomobilom je električni ID.3 dražji za 600 evrov.
Če bi uporabnik avtomobil polnil samo na dražjih hitrih polnilnicah, se strošek uporabe električnega avtomobila poviša za dobra dva odstotka.
Pri drugem lastniku bi bil prihranek električnega avtomobila že skoraj 15 odstotkov, pri tretjem pa celo več kot 25-odstoten.
Stroški glede na način polnjenja
Prvi lastnik (prva 4 leta) | Električni avtomobil | Bencinski avtomobil | Dizelski avtomobil |
Polnjenje na počasnih polnilnicah | 29.900 € | 29.800 € | 29.300 € |
Polnjenje na hitrih polnilnicah | 30.500 € |
Drugi lastnik (ima avto 5 let) | Električni avtomobil | Bencinski avtomobil | Dizelski avtomobil |
Polnjenje na počasnih polnilnicah | 16.407 € | 19.016 € | 17.410 € |
Polnjenje na hitrih polnilnicah | 17.064 € |
Tretji lastnik (ima avto 7 let) | Električni avtomobil | Bencinski avtomobil | Dizelski avtomobil |
Polnjenje na počasnih polnilnicah | 15.096 € | 21.148 € | 19.016 € |
Polnjenje na hitrih polnilnicah | 15.854 € |
Prihranki se bodo poznali šele drugemu in tretjemu lastniku
Tudi praktična primera sta pokazala, da so električni avtomobili stroškovno še bolj kot do prvega lastnika prijazni do drugega in predvsem tretjega lastnika.
Zaradi vse manjšega deleža izgube vrednosti pridejo do izraza nižji stroški uporabe, kar bi lahko pozitivno vplivalo na razvoj avtomobilskega trga v brezogljično prihodnost.
Seveda pa se to ne bo zgodilo, če v naslednjih letih električni avtomobili tudi za prvega lastnika ne postanejo bolj konkurenčni, pri čemer v igro vstopijo proizvajalci s ponudbo in predvsem cenovno politiko, deloma pa (vsaj v prvih nekaj letih) tudi država s strategijo subvencij in drugih ugodnosti za lastnike avtomobilov, ki manj obremenjujejo okolje.
Več informacij:
Tehnično poročilo za Slovenijo (v angleškem jeziku).
Podrobni izsledki analize za celotno EU (v angleškem jeziku) so objavljeni na spletni strani BEUC.
Avtor: Boštjan Okorn
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.