10 nasvetov pred črnim petkom

5. oktober 2023

Cene in stroški Trgovine in nakupovanje Spletna prodaja in prodaja na domu
10 nasvetov pred črnim petkom

Velika znižanja so pogosto le vaba za nepremišljene nakupe, za promocijo povprečnih izdelkov in tudi za lažno znižanje cen. Da boste dan popustov izkoristili za nakup kakovostnega izdelka, ki ga v resnici potrebujete, predstavljamo deset nasvetov, ki so jih zbrali kolegi iz belgijske potrošniške organizacije, naši strokovnjaki pa so jih prilagodili za slovenski trg.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

1. Naredite si seznam želja

V času črnega petka bodo številne spletne trgovine promovirale izdelke, ki vas pravzaprav ne zanimajo. Zato si vnaprej sestavite seznam priljubljenih izdelkov, da vidite, ali se bo kateri pojavil med znižanimi. Seznam lahko shranite v zavihek Priljubljeno v spletni trgovini.

Na naši spletni strani lahko na seznam priljubljenih dodajate izdelke v okviru testov in jih primerjate. Izdelek dodate med priljubljene tako, da kliknete na srček poleg izdelka. Primerjavo pa ustvarite tako, da kliknete na ikono tehtnice poleg izdelka in ga dodate v primerjavo (dodate lahko do pet izdelkov). Primerjavo si lahko shranite za poznejši ogled. Priljubljene izdelke in primerjave najdete v svojem članskem profilu, v zavihkih Seznam priljubljenih in Seznam primerjav.

2. Naročite se na novice

Veliko trgovcev predstavlja svoje izdelke v e-novicah. Prijavite  se nanje in pridobite informacije o izdelkih, ki vas zanimajo. Najbolje je, da ustvarite ločen e-naslov, ki ga boste uporabljali samo za e-novice.

Če jih po izteku obdobja popustov ne boste več želeli prejemati, se odjavite (s klikom na Odjava ali Unsubscribe na dnu novic). Spremljajte svoje priljubljene znamke ali spletne trgovine tudi na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram ali Twitter. Tako boste takoj obveščeni, ko bo na teh kanalih predstavljena dobra ponudba.

3. Glejte ceno, ne "popust"

Ne mislite, da je ponudba dobra samo zato, ker trgovec promovira velik popust. Oglaševalci pogosto pretiravajo z znižanjem cene. Naj vas torej ne zavedejo slogani, kot sta "50 € namesto 100 €" ali "70 % mega razprodaja".

Poiščite prvotno ceno izdelka in si oglejte, kako se "razvija" skozi en mesec. Vsekakor preverite tudi cene pri drugih trgovcih, saj se velikokrat zgodi, da je pri enem trgovcu cena s popustom enaka redni ceni pri drugem trgovcu.

4. Ne bodite obsedeni z znamko

Ne glede na to, ali nakupujete na črni petek ali ob kateri drugi priložnosti, nikoli ni dobro izbrati izdelka samo zaradi zvenečega imena blagovne znamke. Te včasih na naših testih prav razočarajo. Pri nakupu vedno upoštevajte več meril. Prav tako naj vas ne zapeljejo zelo poceni znamke ali celo neznane. Te sicer niso nujno slabe, ni pa naključje, da se določene znamke pojavljajo le v promocijskih obdobjih. »Posvetujte« se z rezultati naših testov in poiščite kakovostne izdelke.

5. Spletne ocene izdelkov – kaj je res in kaj ni?

Če ta ali oni izdelek pridobi pet zvezdic v spletni trgovini, je verjetno dober, kajne? Ne, odgovor ni tako preprost. Mogoče je dobil le eno oceno ali pa je predmet niza lažnih ocen. Vredno je pogledati ne samo končni rezultat, ampak tudi prebrati vsebino mnenj.

Pretirano pozitivni komentarji, ocene, ki so bolj podobne oglasom, ali veliko mnenj, objavljenih na isti datum, so lahko znak, da se za mnenji skrivajo kupljene ocene. Lažno ocenjevanje je z novim Zakonom o varstvu potrošnikov sicer prepovedano, vendar nimamo zagotovila, da ponudnik to res upošteva.

6. Preberite splošne pogoje

Preverite, ali sta v končni ceni zajeta davek in strošek dostave, ne pozabite tudi na uvozne dajatve, če izdelek naročate iz tujine. Svetujemo, da preberete ali vsaj preletite splošne pogoje prodajalca, saj običajno vsebujejo informacije o strošku in času dostave, morebitnih garancijskih pogojih, pogojih vračila izdelka in o prodajalcu samem.

Ko nakupujete na platformah, preverite tudi, kdo je prodajalec. Če gre za partnerskega prodajalca, je pomembno vedeti, da sklepate prodajno pogodbo z njim, zavezujejo pa vas splošni pogoji tako platforme kot tudi prodajalca.

7. Pozor pri nakupih na spletnih mestih zunaj EU

Spletne nakupe je bolje omejiti na prodajalce, ki imajo sedež v Sloveniji ali v EU. To je varnejše v smislu garancije in storitev za stranke. Poleg tega boste morali, če kupite nekaj na spletnem mestu zunaj EU, plačati dodatne davke, carine in uvozne dajatve. Te pristojbine so običajno plačane prevozniku, ki vam dostavi paket. Od brexita to velja tudi za pakete iz Združenega kraljestva.

8. Pozor – lažne promocije

Cena se je pred nekaj dnevi zvišala in nenadoma padla na prejšnjo raven? Umetno zvišanje cene tik pred popusti je nepoštena in zavajajoča poslovna praksa, novi Zakon o varstvu potrošnikov pa uvaja varovalko.

Trgovec mora pri znižanju izdelkov poleg nove cene navesti tudi ceno, ki je bila najnižja v zadnjih 30 dneh pred znižanjem. Pocenitev mora torej biti realna. Če opazite, da trgovec ne upošteva omenjenega zakonskega določila, ki je v prvi vrsti namenjeno zaščiti potrošnika, gre za prekršek. Svetujemo, da takšno prakso prijavite Tržnemu inšpektoratu RS, ki je pristojen za nadzor in ukrepanje v tovrstnih primerih in podjetje lahko kaznuje z globo.

9. Obstajajo tudi goljufi

Ne pozabite: obdobje, ko spletne trgovine tekmujejo s promocijami in izjemnimi ponudbami, je ugodno tudi za goljufe. Če se vam ponudba zdi prelepa, da bi bila resnična, bodite toliko bolj previdni. Povezava v oglasu ali e-pošti za črni petek lahko vodi do lažne spletne strani, ki so jo ustvarili kibernetski kriminalci. Če vnesete svoje osebne podatke ali informacije o plačilu, jih lahko zlorabijo in ukradejo vašo identiteto ali izpraznijo vaš bančni račun. Še posebej bodite pozorni na naslov pošiljatelja sporočila in si oglejte, kam v resnici vodi URL v e-pošti ali oglasu.

10. Preverite naročilo

Tudi po nakupu bodite previdni. Prodajalec mora zagotoviti, da vam je dostavljeno tisto, kar ste naročili. Če dobavljeni izdelek ne ustreza naročenemu oziroma je poškodovan, odgovarja prodajalec.

  • Ali je izdelek skladen, morate preveriti v času dostave ali zelo kmalu zatem in se nemudoma odzvati.
  • Če takoj opazite težavo, zavrnite paket.
  • Če to opazite v trenutku razpakiranja izdelka, nemudoma stopite v stik s prodajalcem prek njegove spletne strani ali po elektronski pošti.
  • Če se ne odzove, mu pošljite priporočeno pošto.

Vedno hranite vse možne dokaze, kot so fotografije odstopanj v primerjavi z naročenim, da lahko po potrebi dokažete težavo. V primeru, da opazite napako v 30 dneh, imate izbiro: lahko zahtevate nov brezhiben izdelek, vračilo kupnine, znižanje kupnine (sorazmerno z neskladnostjo) ali popravilo izdelka.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju