Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Izjave za javnost 2022
Izjave za javnost 2022
22. junij 2022

Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, povezani v Mrežo CPC (Consumer protection cooperation), so danes objavili konec dialoga z družbenim omrežjem TikTok, ki je potekal več kot leto dni, ter zaključek preiskave njegovega delovanja. Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam politike TikToka, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena.

Potrošniške organizacije, tudi ZPS, izpostavljamo, da na primer klavzula o avtorskih pravicah TikToka tej platformi še vedno daje zelo široko dovoljenje za uporabo vsebine, ki jo ustvarijo in objavijo njeni uporabniki.

Zaskrbljeni smo tudi zaradi odsotnosti mehanizma, ki bi mlade potrošnike ob nakupu TikTikovih »virtualnih kovancev« zaščitil pred zlorabami vplivnežev. Prav tako se TikTok ni zavezal, da bo prenehal s profiliranjem in ciljanjem na otroke s prilagojenim oglaševanjem.

Sporočilo za javnost Evropske komisije >>

Objava je rezultat procesa, ki se je začel februarja 2021, ko smo Evropska potrošniška organizacija BEUC in 18 potrošniških organizacij po Evropi opozorili oblasti na številne kršitve, s katerimi je TikTok ogrozil zlasti otroke in mladostnike, ki predstavljajo njegove osrednje uporabnike.

Več o vloženi prijavi februarja 2021 zoper družbeno omrežje TikTok >>

V začetku tega meseca je BEUC na Mrežo CPC naslovil pismo, v katerem je izrazil zaskrbljenost zaradi nedoseganja želenih rezultatov ter omejenega obsega in nejasnosti napovedanih sprememb politike TikToka.

Kot poudarjata Evropska komisija in Mreža CPC v svojem sporočilu, bodo zaveze, ki jih je sprejel TikTok (zlasti preglednost oglasov, politika virtualnih izdelkov), zahtevale našo stalno pozornost.

TikTok se je na primer zavezal izboljšati preglednost trženja na svoji platformi, vendar je vpliv takšnih zavez na potrošnike zelo negotov.

Potrošniške organizacije tudi skrbi, da TikTok ne bo ustavil profiliranja in ciljanja otrok s prilagojenim oglaševanjem. Kot poudarjajo, je to je v nasprotju s 5 načeli oglaševanja otrokom, ki so jih prejšnji teden sprejeli organi za varstvo podatkov in potrošnikov.

Zato ponovno pozivamo oblasti, naj pozorno spremljajo dejavnosti TikToka in sprejmejo nacionalne izvršilne ukrepe, če zaveze ne bodo izpolnjene. To ne sme biti konec zgodbe. ZPS bo tako ponovno poslal poziv Informacijskemu pooblaščencu in Tržnemu inšpektoratu RS.

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več