Odziv ZPS na sporno nadomestilo dobavitelja električne energije GEN-I

16. junij 2021

Energija Cene in stroški
Odziv ZPS na sporno nadomestilo dobavitelja električne energije GEN-I

Nadomestilo, ki ga je GEN-i nekaterim svojim odjemalcem začel zaračunavati za izbiro vira energije 100% Sonce, je sporno, saj soglasja potrošnikov niso bila podana na ustrezen način. Na ZPS menimo, da morajo biti tovrstne odločitve potrošnikov vedno svobodne in v njihovih rokah. Preberite celotno stališče ZPS.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Izrecna privolitev je edini sprejemljiv način

Dobavitelj električne energije GEN-I je nekaterim svojim odjemalcem elektrike z dnem 1.4.2021 začel zaračunavati nadomestilo za izbiro vira energije 100% Sonce v višini 1 eura na mesec. Nadomestilo je GEN-I začel zaračunavati tudi tistim, ki v to niso izrecno privolili oziroma kot vir niso izbrali jedrske energije.

Gen-i-izjava

Na ZPS sicer podpiramo možnost izbire obnovljivih virov energije, iz katerih se odjemalcem dobavlja elektrika. Vendar menimo, da mora biti odločitev za vir energije, katere posledica je plačilo mesečnega nadomestila in s tem povišanje mesečnega stroška za dobavo elektrike, svobodna in v rokah potrošnika.

Potrošniki lahko izbiro spremenite in zahtevate povračilo plačanih nadomestil

To pomeni, da bi morali potrošniki v plačilo mesečnega nadomestila izrecno privoliti oziroma aktivno izraziti svoje strinjanje. Postopek, ki ga je izbral Gen-I, ni pravilen, ker je odjemalcem samodejno spremenil oziroma določil vir energije ter jim s 1.4.2021 začel zaračunavati mesečno nadomestilo v višini 1 euro, če niso izrecno izbrali jedrske energije.

Potrošniki, ki se s plačilom nadomestila 1 eur na mesec ne strinjajo, naj Gen-i obvestijo o izbiri drugega vira energije, ki je brezplačen ter zahtevajo povračilo že plačanih nadomestil v obliki dobropisa na naslednjem računu.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju