Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Izjave za javnost 2021
Izjave za javnost 2021
08. januar 2021

Projekt CLEAR 2.0., pri katerem sta zadnji dve leti in pol pod okriljem evropske potrošniške organizacije (BEUC) sodelovala tudi Zveza potrošnikov Slovenije in Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR), se je uradno zaključil. Evropska komisija ga je v sklepnem poročilu ocenila takole: »projekt je dosegel izjemne rezultate s pomembnim takojšnjim in potencialnim vplivom.«

Cilj projekta CLEAR (ang. enabling Consumers to Learn about, Engage with, Adopt and regulate Renewable energy technologies) je bil ozaveščati potrošnike o pomenu rabe obnovljivih virov v gospodinjstvih, jih poučiti o prednostih s tem povezanih nizkoogljičnih tehnologij, predvsem pa jih usmerjati pri izbiri, nakupu in njihovi uporabi za ogrevanje in hlajenje v gospodinjstvih.

Kakšni so bili rezultati projekta?

Potrošniške organizacije smo v šestih državah organizirale 17 skupinskih nakupov (klimatskih naprav, kaminskih peči na pelete, fotovoltaičnih modulov in baterij za shranjevanje energije). Potrošnikom v smo ponudili naprave, ki so na naših neodvisnih testih dosegle dobre ocene, v pogajanjih s ponudniki v Sloveniji pa smo dosegli kakovostnejšo storitev, saj smo poleg ugodnejše cene dobro ocenjenega izdelka zagotovili še strokovno montažo.

Gospodinjstva, ki so sodelovala v projektu CLEAR 2.0, so na leto prihranila 255 MWh energije in porabila 26 MWh obnovljive energije, ki so jo proizvedla sama. Izpusti CO2 so se zmanjšali za 97 ton na leto – toliko bi se zmanjšali, če bi zasadili več kot 16.000 dreves. Projekt je septembra lani prejel tudi nagrado EU za trajnostno energijo (EU Sustainable Energy Award).

Slovenija in Češka kot primera dobre prakse

Kot je Evropska komisija izpostavila v poročilu ob zaključku projekta, je projekt »presegel pričakovane rezultate, še zlasti glede proizvodnje in naložb v obnovljive vire energije. Za to so zaslužni predvsem izjemni rezultati v Sloveniji in na Češkem.«

Med ugotovitvami navajajo tudi, da so se v Sloveniji ponudniki tehnologije, ki niso bili izbrani za skupinske nakupe, odločili slednjim konkurirati s svojimi posebnimi popusti. Na tak način je projekt posredno vplival na znižanje cen na slovenskem trgu.

Na ZPS smo ponosni, da smo sodelovali pri projektu CLEAR 2.0.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA