Kampanja ZPS: Pisni predračun je moja pravica!

25. november 2013

Kampanja ZPS: Pisni predračun je moja pravica!

Ne glede na to, ali gre za manjši ali večji poseg, zahtevajte predračun. To je vaša pravica. Zakon o pravicah pacientov namreč nalaga izvajalcem, da morajo pacientu, ki sam v celoti ali delno plača zdravstveno storitev, predhodno pripraviti pisni predračun o predvidenih stroških zdravstvenih storitev.

Potrebujete mostiček? Izbrani zobozdravnik vam je pojasnil, da se morate, če ga želite dobiti hitro, odločiti za samoplačniško storitev, sicer boste nanj čakali več mesecev. Gre za nekaj zob v vidnem polju, zato se ne morete sprijazniti s čakalno dobo. Na vprašanje, koliko bi morali plačati za mostiček, so vam ustno predstavili okvirni znesek, predračuna pa niste dobili. Na koncu pa je bil znesek občutno večji. Zveni znano?!

V ZPS ugotavljamo, da pacienti nimajo vira za primerljive informacije o cenah samoplačniških zdravstvenih storitev. Marsikdo, ki potrebuje zdravstveni poseg in seveda želi primerjati cene različnih ponudnikov, saj bo poseg zanj večji finančni zalogaj, hitro ugotovi, da to ni preprosto.

Zahtevajte pisni predračun stroškov zdravljenja!

Ne glede na to, ali gre za manjši ali večji poseg, zahtevajte predračun. To je vaša pravica. Zakon o pravicah pacientov namreč nalaga izvajalcem, da morajo pacientu, ki sam v celoti ali delno plača zdravstveno storitev, predhodno pripraviti pisni predračun o predvidenih stroških zdravstvenih storitev.

Predračun torej zahtevajte:

  • če boste zdravljenje v celoti plačali sami;
  • če imate sklenjeno obvezno in dopolnilno zdravstveno zavarovanje, a boste morali za storitev kljub temu doplačati;
  • če imate sklenjeno samo obvezno zavarovanje in boste morali doplačati za storitve, ki jih sicer krije dopolnilno zdravstveno zavarovanje.

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju