Enostransko je nepošteno: ustavimo pogodbene elektro šoke!
27. januar 2025

Enostransko spreminjanje cen električne energije in zemeljskega plina brez jasne metodologije, vnaprej določenih objektivnih okoliščin kdaj, za koliko in pod kakšnimi pogoji je za potrošnika ne le izjemno neugodno, ampak tudi nepošteno!
Dobavitelji električne energije in plina uporabljajo pogodbene pogoje v obliki standardnih pogodb ali splošnih poslovnih pogojev. V njihovih splošnih poslovnih pogojih, ki jih objavljajo na svojih spletnih straneh zgoraj omenjene metodologije ni.
Potrošniki se lahko le strinjajo s predlaganimi pogoji ali pa pogodbe sploh ne morejo skleniti.
Zato se potrošniki neredko znajdejo v podrejenem položaju, saj dobavitelji enostransko in samovoljno spremenijo cene in druge pogodbene pogoje. Potrošniki lahko predlagano spremembo sprejmejo ali pa prekinejo pogodbo z dobaviteljem.
Ta praksa gospodinjskim potrošnikom prinaša negotovost in nepričakovane finančne obremenitve.
Zakon o oskrbi z električno energijo in Zakon o oskrbi s plinom predpisujeta, kako morajo dobavitelji obveščati potrošnike o nameravanih spremembah cen, ne pa tudi pogojev, pod katerimi lahko spremenijo cene ali druge pogodbene pogoje. Kljub temu se dobavitelji pri enostranskih spremembah cen pogosto (napačno) sklicujejo na te določbe.
O takšnih pogojih se potrošniki ne morejo pogajati individualno, zato ne morejo vplivati na njihovo vsebino.
Prepričani smo, da samo pravica do odstopa od pogodbe ni dovolj, saj morajo biti potrošniki vnaprej obveščeni o razlogih in načinih spreminjanja cen. Ponudniki, ki v svojih splošnih poslovnih pogojih ne navedejo podrobno takšnih načinov, kršijo nacionalno zakonodajo o varstvu potrošnikov, pa tudi akte EU o nepoštenih pogojih v potrošniških pogodbah in so v nasprotju s pravno prakso Sodišča EU.
Takšni pogoji so torej nezakoniti in zato nični, kar potrošnikom omogoča, da zahtevajo vračilo preplačanih zneskov zaradi nezakonitega zvišanja cen.
Čas za transparentnost in spremembe!
Sodišče EU je v sodbi C-92/11 (RWE Vertrieb AG proti Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen eV) potrdilo ne samo, da morajo potrošniki imeti pravico, da ob spremembi cen odstopijo od pogodbe, pač pa tudi, da morajo biti v pogodbi pregledno navedeni tudi veljavni razlogi in načini za spremembe cen, saj le to potrošnikom omogoča zadostno predvidljivost.
Vsi dobavitelji so v svoje splošne pogoje sicer vnesli pravico potrošnika, da ob spremembi cen odstopi od pogodbe, a nihče od njih ni navedel, kdaj in kako se cene lahko spreminjajo in so tako odločitev o spremembi cen prepustili samovolji ponudnika, kar potrošniku ne zagotavlja nikakršne predvidljivosti.
Enostransko je nepošteno: ustavimo pogodbene elektro šoke!

Neupravičene spremembe cen in drugih pogojev pri dobaviteljih električne energije in zemeljskega plina
27. september 2024
Na ZPS že vrsto let pozorno spremljamo razmere na slovenskem energetskem trgu, predvsem gibanje cen elektrike in zemeljskega plina ter pogoje ponudb, ki jih postavljajo dobavitelji. Večkrat smo že opozorili na neupravičene dvige cen (npr. usklajen...

Pregled cen električne energije in zemeljskega plina
10. februar 2025
Da boste lažje primerjali ponudbo in morebiti prihranili z zamenjavo dobavitelja elektrike in/ali zemeljskega plina, na ZPS redno preverjamo ponudbo na spletnih straneh vseh dobaviteljev, njihove cenike, objavljene splošne pogoje in pogodbe.

Koliko bomo plačevali za elektriko po koncu regulacije?
6. februar 2025
Preverili smo, kakšne so razlike med tržnimi cenami električne energije, ki so veljale oktobra lani, in trenutno še veljavno zamejeno ceno, ki jo plačujemo v teh mesecih. Razlike so ogromne. Pri zneskih na položnicah je seveda treba upoštevati še...
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.