Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

16. januar 2017

Bralcem revije ZPStest in obiskovalcem naše spletne strani so bile tudi v letu 2016 na voljo številne neodvisne informacije s področja osebinih financ.

Z aktivnostmi, ki smo jih izvajali, smo poskrbeli za zaščito pravic potrošnikov, spoštovanje zakonodaje s strani ponudnikom, člane ZPS smo v nekaterih primerih oderuških kreditov zastopali  na sodišču, pripravili pa smo tudi preglede izbranih bančnih storitev, ki potrošnikom omogočajo prihranke (razlike v stroških poslovanja z bančnim računom so med najmanj in najbolj ugodnim ponudnikom še vedno velike).

V prilogi Osebne finance v reviji ZPStest smo potrošnike redno obveščali o aktualnih finančnih temah s področja bančnih, zavarovalnih produktov in naložb ter jim pomagali pri odločanju in izbiri primernih finančnih rešitev.

Pravna pisarna: številna vprašanja s področja financ
V letu 2016 je naša pravna pisarna odgovorila oz. svetovala na 120 vprašanj naših članov s področja osebnih financ. 

Na sodišču so se nadaljevale tožbe v primerih oderuških kreditov v nebančinih posojilnicah v katerih zastopamo člane ZPS.

Nova zakonodaja: zastopamo pravice potrošnikov
Pri sprejemanju zakonodaje s finančnega področja si prizadevamo zagotoviti visoko raven varstva potrošnikov, zato se aktivno odzivamo na dogajanja na tem področju. V letu 2016 smo aktivno dodelovali pri sprejemanju oz. dopolnitvah:

  • Zakona o plačilnih storitvah in sistemih, kjer smo se med drugim zavzemali za boljšo primerljivosti stroškov bančnih računov in vzpostavitev osnovnega bančnega računa, ki bo koristil finančno šibkejšim potrošnikom.
  • Zakona o potrošniških kreditih, kjer je bil naš cilj boljše informiranje potrošnikov o lastnostih kreditov in zaščita pred neprimernimi praksami ponudnikov.
  • Zakona o centralnem kreditnem registru, kjer smo si prizadevali za čim boljšo zaščito občutljivih finančnih podatkov potrošnikov in enostaven ter brezplačen vpogled v bazo podatkov o kreditih, ki jo uporabljajo banke.

Finančni primerjalniki: vsako leto jih uporabi več kot 30.000 potrošnikov
Na spletni strani zps.si je potrošnikom na voljo osem finančni kalkulatorjev in štirje primerjalniki. V letu 2016 smo vsak drugi mesec osvežili podatke o ponudbi v primerjalnikih stroškov osebnih računov in depozitov, štirikrat osvežili podatke o ponudbi potrošniških, trikrat pa o ponudbi stanovanjskih kreditov.

Prenos delnic: za avtentično razlago zakonodaje!
V zadnjih mesecih leta 2016 je številne potrošnike presenetilo dejstvo, da morajo zapreti registrske račune pri KDD. To so izkoristili nekateri ponudniki, ki niso upoštevali predpisov o najvišjih dovoljenih stroških trgovalnih računov. Dosegli smo spoštovanje zakonodaje o omejitvah stroškov za potrošnike, ki imajo ali pa so morali odpreti trgovalni račun. Potem ko smo opazili, da ponudniki kršijo zakonska določila in tako preveč zaračunavajo potrošnikom, ki so morali trgovalni račun odpreti zaradi zapiranja registrskih računov, smo dosegli, da se je Državni zbor postavil na stran potrošnikov in sprejel avtentično razlago zakona, ponudniki pa so spremenili svoje cenike.

Preberite več:

Brošura: varčevanje v vzajemnih skladih
Izdali smo brošuro o varčevanju v vzajemnih skladih in potrošnikom tako zagotovili neodvisne informacije za lažjo odločitev o tem, ali je takšno varčevanje primerno zanje, saj se finančne odločitve, še posebej tiste, s katerimi izpolnjujemo bolj oddaljene cilje, redko komu zdijo preproste. Kako se lotiti varčevanja v vzajemnih skladih in komu pri teh odločitvah sploh zaupati?

Nepoštena poslovna praksa banke Sparkasse
Pri ZPS smo v lanskem letu začeli prejemati pritožbe naših članov, ki so nam sporočili, da jim Sparkasse zaračunava previsoko kreditno obrestno mero. Na naše opozorilo, da gre za kršitev sklenjenih pogodb, smo prejeli pojasnilo, da negativnega Euriborja ne upoštevajo zaradi možnosti, da bi pri dodatnih znižanjih potrošniku za kredit banka sama morala začeti plačevati obresti. S takšno razlago se pri ZPS nismo mogli strinjati. Najprej že zato, ker ob upoštevanju današnjih vrednosti Euriborja skupne kreditne obrestne mere sploh niso negativne. Dodatno pa zato, ker za takšno odločitev banka nima nobene podlage v pogodbi.

Našim članom smo pomagali v pritožbenem postopku na Poravnalnem svetu, ki z namenom izvensodnega reševanja sporov deluje v okviru Združenja bank Slovenije. Ta je izdal mnenje, ki je pritrdilo našim argumentom, da banka, ki je kot finančni strokovnjak sama oblikovala in potrošnikom ponudila kreditne produkte, ne more enostransko spreminjati pogodb v škodo potrošnikov. Spor z banko še ni rešen.

Cene elektrike in plina: že plačujete (naj)manj?
V letu 2016 smo redno zbirali cene vseh ponudnikov električne energije in zemeljskega plina in informacije objavili na naši spletni strani, spletnih družbenih omrežjih, prejeli pa so jo tudi vsi, ki so naročeni na brezplačne ZPS e-novice. Ste že med njimi?

Ko ste ravno pri koncu brezplačno dostopnega članka …
Zveza potrošnikov Slovenije je nevladna organizacija – društvo – in se financira iz članskih prispevkov svojih članov, donacij fizičnih oseb in donacij dela dohodnine. Ker smo prepričani, da je naše delovanje in informiranje pomembno, tudi za zaščito vaših potrošniških interesov in pravic, vas prosimo, da nas pri našem delu podprete:

gdohodnina2 gclan2 gnakazilo2

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA