Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
13. januar 2017

Naši pravniki vsak dan odgovarjajo na številna vprašanja, ki nam jih zastavite potrošniki, pogosta so tudi vprašanja medijev. Pa veste tudi, da smo zelo aktivni tudi na področju sprejemanja zakonodaje, ki lahko vpliva na pravice potrošnikom?

Najpogostejše področje svetovanja je še vedno prodajna pogodba med potrošnikom in ponudnikom (garancija in stvarna napaka), dokaj pogosto pa se srečujemo tudi z raznolikimi primeri nepoštenih poslovnih praks, vprašanji s področja spletne trgovine in prodaje zunaj poslovnih prostorov, z vprašanji, vezanimi na telekomunikacije (mobilna telefonija, internet, kabelske storitve…) turističnimi storitvami, finančnimi storitvami ter stanovanjskim upravljanjem.

Članom, ki ne uspejo sami doseči ustreznega dogovora s prodajalcem, pomagamo tudi s posredovanjem pri prodajalcu (oz. ponudniku blaga ali storitev) in Tržnem inšpektoratu oz. pri drugih pristojnih službah, s ciljem doseči za potrošnike pošteno rešitev. Pri tem smo pogosto zelo uspešni!

Več kot 4500x smo priskočili na pomoč potrošnikom
V letu 2016 smo našim članom pomagali v 2800 primerih - bodisi po telefonu ali s pisnim odgovorom. Na plačljivi liniji 090 50 90 pa smo svetovali več kot 1650 potrošnikom, ki niso naši člani, vendar so želeli neodvisen potrošniški nasvet. 
  • Pravna pomoč za člane: 01 432 00 89, vsak dan med 13. in 15 uro; Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate..
  • Pravna pomoč za potrošnike, ki niso člani ZPS: 090 50 90, vsak dan med 9. in 12. uro.

Zakonodaja naj bo prijazna do potrošnikov!
Manj znano je, da aktivno sodelujemo pri pripravi zakonodaje, ki vpliva na življenje potrošnikov. Veliko dela na tem področju je skrito očem potrošnikom, a ima bistven vpliv na stanje na področju varstva potrošnikov in na vaše uveljavljanje pravic v praksi. Lani smo se aktivno vključili v pripravo naslednjih zakonov:

  • Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
  • Zakon o kolektivnih tožbah.
  • Zakon o pravdnem postopku.
  • Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti.
  • Zakon o elektronskih komunikacijah.
  • Spremembah stanovanjske zakonodaje (priprava komentarjev na SZ-1) in posvetovanja v zvezi s pravilnikom za delitev stroškov ogrevanja v večstanovanjskih stavbah.

Proaktivno pa smo se obračali na pristojne državne inštitucije s ciljem bodisi predlagati spremembe zakonodaje oz. opozoriti na (ne)spoštovanje zakonodaje v praksi:

  • Posvet s Tržnim inšpektoratom in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) glede problematike zavarovanj za nesolventnost turističnih agencij - pripravljamo predloge v zvezi s predlogom novega zakona o spodbujanju razvoja turizma.
  • Na MGRT smo podali predlog, da se v novem zakonu vključi določba, ki potrošniku omogoča izbiro (brez dodatnih stroškov!), na kakšen način želi prejemati račune (papirno/elektronsko).
  • Lobiranje za pravico do prejemanja računov in drugih pomembnih dokumentov v pisni obliki brez dodatnih stroškov.
  • Poziv Ministrstvu za finance, za znižanje stopnje DDV za higienske proizvode za ženske (z Zakonom o DDV).
  • Podali smo pripombe na predlog Pravilnika o dostopu do podatkov o porabi zemeljskega plina.
  • Podali smo pripombe k predlogu Akta o spremembah in dopolnitvah Akta o metodologiji za določitev regulativnega okvira in metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje.
  • Podali smo pripombe k predlogu Uredbe o delovanju trga z zemeljskim plinom.
  • Predlogi Tržnemu inšpektoratu za nadzor ponudnikov ter konkretnih področij, kjer smo skozi pritožbe potrošnikov zaznali kršitve.

Sodelovanje z drugimi organizacijami in službami
Že vrsto let Oglaševalski zbornici posredujemo primere oglaševanja, ki so po našem mnenju zavajajoči. Lani smo sodelovali tudi z Nepremičninsko zbornico pri GZS na področju njihovega predloga novega zakona o nepremičninskem posredovanju, po svojih zmožnostih se odzivamo tudi povabila fakultet za predavanja študentom.

Aktivno na ravni Evrope
Evropski Komisiji smo lani posredovali predloge za izboljšanje zakonodaje na področju varstva potrošnikov. Smo člani ECCG, ki je posvetovalna skupina Evropske komisije na področju varstva potrošnikov, smo aktivno vpeti v sprejemanje za potrošnike pomembne zakonodaje na ravni EU. V okviru Evropske potrošniške organizacije BEUC pa se udeležujemo sestankov predstavnikov potrošniških organizacij pri Evropski komisiji v zvezi z afero VW in TTIP.

 

Ko ste ravno pri koncu brezplačno dostopnega članka …
Zveza potrošnikov Slovenije je nevladna organizacija – društvo – in se financira iz članskih prispevkov svojih članov, donacij fizičnih oseb in donacij dela dohodnine. Ker smo prepričani, da je naše delovanje in informiranje pomembno, tudi za zaščito vaših potrošniških interesov in pravic, vas prosimo, da nas pri našem delu podprete:

gdohodnina2 gclan2 gnakazilo2

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA