Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

17. marec 2014

Objavljamo našo pobudo za ureditev področja SMS klubov, ki smo jo naslovili na vse ponudnike mobilne telefonije v Sloveniji. O tem, kako se bodo posamezni ponudniki odzvali in ali bodo sprejeli naš predlog, bomo seveda obveščali obiskovalce naše spletne strani, ter vse, ki nas spremljajo na naših Facebook in Twitter profilih.

Že več kot 10 let številni potrošniki v Sloveniji plačujejo nepotrebne stroške, ker naj bi se včlanili v t.i. SMS-klube. Prenos "brezplačne" vsebine, navedba telefonske številke ob pošiljanju rešitve križanke oziroma dostopa do rezultatov različnih brezplačnih testov ali nagradnih vprašanj, v zadnjem času pa predvsem ponujanje najrazličnejših nagrad "izbranim" obiskovalcem določenih spletnih strani – vse to so načini za novačenje in zavajanje potrošnikov s strani ponudnikov SMS-klubov. Nadzor tržne inšpekcije je otežen, ker se izvaja oglaševanje večinoma na tujih spletnih straneh, poleg tega pa imajo praktično vsi ponudniki sedež izven Slovenije.

Pritožbe potrošnikov se ne razrešujejo, nepoštena poslovna praksa pa se nadaljuje tudi zaradi pasivnosti operaterjev, ki nudijo tehnično infrastrukturo ponudnikom plačljivih SMS-sporočil. Zato Zveza potrošnikov Slovenije daje javno pobudo slovenskim operaterjem mobilnih komunikacij, da preprečijo nadaljevanje nepoštene poslovne prakse.

Predlog ZPS vsem slovenskim operaterjem telekomunikacijskih storitev:

Vzpostavitev nadzorovanega sistema včlanjevanja v SMS-klub. V tem primeru bi izrecna potrditev včlanitve v SMS-klub potekala preko operaterjevega sistema, znotraj katerega bi potrošnik operaterju (in ne samo ponudniku storitev) z odgovorom na nedvoumno vprašanje glede včlanitve in predvidenih stroških potrdil včlanitev v določen SMS-klub. Na ta način se zagotovi, da se v SMS-klub včlani le potrošnik, ki to res želi in se zaveda, da bo prejemal plačljiva SMS-sporočila. Tako se prepreči zavajanje potrošnikov.
ali
Blokada možnosti včlanitve v SMS-klube za vse uporabnike. Uporabnik telefona, ki želi dostop do teh storitev, poda operaterju nedvomno zahtevo, da se blokada ukine. To pomeni, da potrošnik izrecno dovoli, da prejema tudi plačljiva SMS-sporočila.

Letošnji 15. marec, mednarodni dan pravic potrošnikov, je namenjen prav ureditvi pravic uporabnikov telefonskih storitev. Zato želimo, da operaterji v Sloveniji z ureditvijo področja SMS-klubov aktivno prispevajo k preprečevanju nezakonite poslovne prakse in s tem k večji varnosti svojih naročnikov.  Problematiko SMS-klubov bo predstavnik Zveze potrošnikov Slovenije predstavil tudi na mednarodni konferenci svetovne potrošniške organizacije Consumers International (CI) o zaščiti potrošnikov v digitalnem svetu.
 
V upanju, da boste našo pobudo upoštevali in slovenskim potrošnikom zagotovili varnejšo uporabo telekomunikacijskih storitev, vas lepo pozdravljamo.

Preberite tudi: Pomembna zmaga ZPS na sodišču glede plačljivih SMS

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA