Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Tržni pregled in cene
Tržni pregled in cene
16. oktober 2018

Evropska komisija je objavila Pregled stanja potrošniških trgov 2018, v katerem so potrošniki EU ocenili, kako deluje 40 sektorjev blaga in storitev.

V zadnjih dveh letih stopnja zaupanja v potrošniške trge ostaja na približno enaki ravni, 53 % potrošnikov verjame, da podjetja v storitvenih sektorjih spoštujejo predpise o varstvu potrošnikov, pri prodaji blaga pa je po mnenju potrošnikov delež trgovcev, ki spoštujejo pravice potrošnikov, malenkost višji: 59 %.

V večini držav članic EU so posebej problematična področja telekomunikacije, finančne storitve in storitve javnih služb (storitve oskrbe z vodo, plinom in elektriko ter poštne storitve). Potrošniki pa najbolj zaupajo storitvam, kot so storitve s področja osebne nege (frizerji, zdravilišča), počitniških nastanitev in paketnih potovanj.

Spodbudno je, da poročilo ugotavlja, da se razlike v zaupanju potrošnikov na vzhodu in zahodu počasi manjšajo.

Ključne ugotovitve pregleda stanja potrošniških trgov 2018:

  • V primerjavi z letom 2016 se je stanje le malenkost izboljšalo, čeprav pozitivni trend od leta 2010 še vztraja. V preteklih dveh letih se je sicer najbolj izboljšalo zaupanje v storitve, povezane s hipotekami ter oskrbo z vodo, plinom in električno energijo, vendar so ti trgi (z izjemo storitev oskrbe s plinom) še vedno med tistimi, ki jim ljudje najmanj zaupajo.
  • Trgi v zahodni Evropi še vedno delujejo bolje, vendar je bilo tudi letos v povprečju največje izboljšanje uspešnosti zabeleženo v vzhodni Evropi. Razlike v delovanju trgov za potrošnike na vzhodu in zahodu se počasi manjšajo. 
  • Za potrošnike so najbolj problematične še vedno internetne storitve in storitve mobilne telefonije, saj jih je v preteklem letu imelo težave v prvem sektorju 20,3 %, v drugem pa 17,5 %. Druga področja, ki jih je navedlo vsaj 10 % potrošnikov, vključujejo: televizijsko naročnino, fiksno telefonijo, prodajo IKT in elektronskih izdelkov, železniški in mestni promet, rabljene avtomobile, nepremičnine, poštne storitve, nove avtomobile, najem avtomobila in storitve popravila avtomobilov.
  • Ko nastopijo težave, potrošniki največjo škodo (finančno izgubo ali izgubo časa) utrpijo pri sektorju finančnih storitev. Najmanj 35 % potrošnikov, ki so naleteli na težave na področju zavarovanja doma, hipotek, posojil ali oskrbe z električno energijo in vodo, je poročalo, da so zaradi njih imeli veliko škodo. Druga področja, na katerih so potrošniki poročali o veliki škodi, so letalski prevozniki, naložbeni produkti in avtomobilsko zavarovanje.
  • Potrošniki najmanj zaupajo sektorjema nepremičnin in rabljenih avtomobilov. Samo 38 % potrošnikov verjame, da ponudniki nepremičninskih storitev upoštevajo pravila o varstvu potrošnikov, v sektorju rabljenih avtomobilov pa jih glede tega zaupa 36 %.

Slovenija
Kazalnik uspešnosti trga (MPI) za Slovenijo znaša 85,0, kar je 4,8 točke nad povprečjem EU. MPI za trg blaga znaša 85,9 (3,2 točke nad povprečjem EU), MPI za trg storitev pa 84,5 (5,8 točke nad povprečjem EU.

Potrošniki v Sloveniji so na trgu blaga najbolje ocenili `goriva za vozila´ (sledijo skupini `alkoholne pijače´ in `mlečni izdelki´). Najmanj zadovoljni so potrošniki s skupino `rabljeni avtomobili´, na dnu lestvice sta še kategoriji `pohištvo in oprema´ in `oblačila in obutev´ . Med storitvami so na prvem mestu po zadovoljstvu `storitve za osebno nego´, sledita `dobava plina´ in `mestni promet´. Med storitvami so potrošniki najmanj zadovoljni s skupino `naložbeni produkti, zasebni pokojninski sistemi in vrednostni papirji´, na dnu po zaupanju potrošnikov pa so tudi storitve nepremičninskih agencij in zasebnega življenjskega zavarovanja.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA