Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Tržni pregled in cene
Tržni pregled in cene
31. januar 2017

Ko je Pro Plus sredi januarja ugasnil oddajanje preko prizemnih oddajnikov (DVB-T) in programe začel zaračunavati operaterjem kabelske in IP-televizije, smo opozarjali, da bodo operaterji ta strošek prej ali slej prenesli na potrošnike. A nikakor si nismo mogli predstavljati, da se bo to zgodilo le dober mesec zatem, ko so podpisali dogovor o plačevanju programov Pro Plus. Tudi največji operaterji so namreč sporočili, da s 1. marcem 2017 prav zaradi Pro Plusa dvigujejo ceno svojih storitev. Edina izjema je (zaenkrat) Telemach ...

Zdaj je, torej, dokončno jasno, kdo je izgubil bitko med ponudniki programov in operaterji. Nastradali bodo edino potrošniki, ki bodo tudi za osnovno programsko shemo morali plačevati več, pri čemer pa so zaradi napačne strategije na področju prizemne televizije (tiste, ki jo lahko sprejemamo le s strešno ali s sobno anteno) onemogočili resno konkurenco operaterjem kabelske in IP-televizije. Žal se je trg medijskih vsebin in operaterjev zanje v zadnjih dvajsetih letih pri nas popolnoma izrodil, operaterji še zdaleč niso samo to, ampak so tudi oglaševalci in ponudniki vsebin, zato je njihova moč bistveno previsoka, da bi lahko govorili o zdravem razvoju trga. Ko k temu prištejemo še dejstvo, da je večina potrošnikov naročena na trojčke (televizija, internet, fiksni telefon) oziroma celo četvorčke (še storitve mobilne telefonije) in da operaterji samostojni internet s spodobnimi hitrostmi ponujajo za sorazmerno višjo ceno, potem je jasno, da potrošniku prav veliko izven teh paketov sploh ne preostane. Konkurenca je več kot samo izkrivljena.

favicon Preberite tudi: ZPS poziva operaterje in AKOS k spremembi prakse pri ponujanju kabelske in IP-televizije

Seveda ne smemo spregledati, da živimo v tržnem gospodarstvu, v katerem naj bi bilo posegov države čim manj, a v tem primeru bi morala ustrezno (in že pred leti) ukrepati tako Agencija za komunikacijska omrežja in storitve kot tudi pristojna ministrstva.

Kako je vse skupaj sprijeno, dokazuje tudi podatek, da so v senci glasne zgodbe s Pro Plusom operaterji sklepali tudi nove pogodbe s športnimi programi Sport Klub, za katere ne plačujejo kaj dosti manj kot za programe Pro Plus. Pa s tem nikakor ne želimo zagovarjati odločitve Pro Plusa, ampak zgolj poudarjamo nesmiselnost trenutne poslovne prakse domačih operaterjev, ki konkretne zneske za posredovanje programov plačujejo tudi tujim televizijam, in to ne samo komercialnim.

Številne plačljive programe nato ponujajo že v osnovnem paketu, kar bistveno zmanjšuje možnost potrošnikov, da bi izbrali (in zanje plačali) zgolj programe, ki bi jih želeli spremljati. In zato skoraj ni več paketa, v katerem ne bi bilo vsaj 100 različnih televizijskih programov, cene osnovnih shem pa so večinoma med 15 in 20 evrov.

Zveza potrošnikov Slovenije je že večkrat opozorila, da prodaja programskih paketov ni v prid potrošnikom, saj z nakupom paketa sicer pridobijo programe, ki bi jih radi gledali, zraven pa še mnogo tistih, za katere jim ni mar. Na ta način je oslabljena tudi konkurenca med programi, saj jih operaterji v paketih ponudijo vsem naročnikom, ne pa samo tistim, ki jih vsebina programa res zanima in so za njihov ogled pripravljeni tudi plačati.

Da bi po ukinitvi prizemnega oddajanja dveh pomembnih komercialnih programov omogočili sprejem programov čim širšemu krogu prebivalcev Slovenije je Zveza potrošnikov Slovenije sredi decembra 2016 preko Sekcije operaterjev elektronskih komunikacij (SOEK) operaterje kabelske in IP-televizije že pozvala, da:

  • potrošnikom v osnovni programski shemi za ugodnejšo ceno ponudijo zgolj programe, za katere ne plačujejo izdajateljem,
  • hkrati pa potrošnikom omogočijo izbiro plačljivih programov izven obstoječih paketov.

Na ta način bi potrošniki zares plač(ev)ali le tisto, kar želijo gledati, zaradi ugodnejše cene pa bi bili programi tudi preko kabelske in IP-televizije dostopnejši najširšemu krogu slovenskih potrošnikov.

V odgovoru so nam med drugim zapisali "..., da so operaterji praviloma omejeni pri določanju komercialnih pogojev (v odnosu do končnih uporabnikov) in sicer z obveznostmi, ki jih sprejmejo od izdajatelja TV programa."

Kaj lahko storijo potrošniki?
V skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah morajo operaterji potrošnike o vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, naročnike obvestiti najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb. Če se s spremembami ne strinjajo, imajo potrošniki v tem času pravico odstopiti od naročniške pogodbe brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni. Kljub našim dolgoletnim prizadevanjem, žal, še vedno velja, da mora potrošnik pred prekinitvijo pogodbe odplačati morebitne prejete ugodnosti ali opremo.

Glede na to, da so storitve podražili vsi operaterji, razen Telemacha (pa tudi pri njem se ne bi čudili, če bo podražitev objavil prej kot v letu dni), je trenutno praktično edina možnost nestrinjanja, da se potrošniki popolnoma odpovejo spremljanju televizijskih programov prek omrežij kabelskih oziroma IP-operaterjev in preklopijo na antenski sprejem. To je za večino, ki ima trojčka ali četvorčka kar velika žrtev, saj bodo morali med drugim urediti tudi novo naročnino za internet in mobilno telefonijo (pri četvorčku). Operaterji se tega seveda zelo dobro zavedajo ...

Pregled vseh sprememb cen (vedno vsebujejo DDV), ki so jih telekomunikacijski operaterji najavili v zadnjem mesecu (nekatere spremembe začnejo veljati že 1. 2. 2017)

Amis

  • S 1. 3. 2017 bodo poenotili cene za klice na premijske številke (090) s fiksnih telefonskih priključkov s cenami, ki veljajo za klice na premijske številke (090) z mobilnih telefonskih številk.
  • S 1. 3. 2017 spreminjajo obračunski interval za odhodne klice z vseh fiksnih priključkov. V veljavi bo obračunski interval 60/60, kar pomeni, da se bo obračunala vsaka začeta minuta.
  • Hkrati se bodo s 1. 3. 2017 za 3 evre zvišale cene mesečnih naročnin vseh paketov za zasebne in poslovne naročnike, ki vsebujejo storitev Televizija ali storitev TM TV, Televizijo pri operaterju TSRPL d.d v omrežjih Si.mobil ter Telekom Slovenije.

Simobil

  • Kljub temu, da smo lani opozarjali na neupravičeno visoke cene klicev iz Slovenije v Evropsko unijo, bodo že s 1. 2. 2017 ceno mednarodnih klicev iz Slovenije v območje EU/EEA iz trenutne cene 0,44 evra povišali na 0,49 evra na minuto.
  • Hkrati se bo povišala tudi cena za klice v partnerska omrežja v državah nekdanje Jugoslavije, in sicer z 0,55 evra na 0,59 evra na minuto.
  • S 1. 2. 2017 spreminjajo ceno mesečne premije Zavarovanje mobilne naprave 1 z 0,99 evra na 1,29 evra.
  • Prav tako s 1. 2. 2017 za 1 evro povišujejo ceno za številne starejše pakete mobilne telefonije. Predlagamo vam, da preverite, ali je med njimi tudi vaš paket, vseh skupaj je namreč več kot 50.

Telekom Slovenije

  • Cene fiksnih širokopasovnih paketov, ki vključujejo storitev televizije (SiOL TV in storitve televizije na drugih tehnologijah), se bodo 1. 3. 2017 povišale za 2 evra mesečno, cene paketov Modri pa za 3 evre mesečno.
  • Ceno kabelske televizije kot dodatka za naročnike paketov s samostojnim internetom, paketov s samostojno televizijo in poslovnih paketov bodo povišali na 9,90 evra mesečno.
  • Na 14 evrov mesečno bodo dvignili ceno naročnine na storitev Kabelsko distribucijske storitve I.
  • Ceno kabelske TV kot dodatka za naročnike paketov Trio in paketov Modri bodo znižali na 6 evrov mesečno. Spremembe veljajo za storitve v omrežju Telekoma Slovenije in na odprtih širokopasovnih omrežjih - OŠO.

T-2

  • 1. 3. 2017 spreminjajo ceno osnovnih programskih paketov, in sicer bo cena sheme S 2,99 evra, sheme M 8,99 evra, sheme L 11,99 evra, sheme XL HD 16,99 evra.
  • Programska shema S od 1. 3. 2017 naprej ni več del priključka IP TV in s tem ni del tržnih paketov, ki ga vsebujejo in je ločena storitev, obračunana po ceniku.
  • Z navedenim dnem bodo spremenili tudi ceno paketa T4 Start, ki bo 33,99 evra in vključevala bogatejšo programsko shemo M, ki je ni možno spreminjati.
  • Nova bo cena paketa TV+TEL, ki bo 23,99 evra,
  • prav tako pa tudi cena paketa Oranžni diamant in Oranžni diamant HBO, ki bosta po 64,99 evra.
  • Spremenila se bo cena za naročnike, ki so izkoristili akcijsko ceno naročnine paketa Oranžni diamant ali Oranžni diamant HBO, ob vezavi naročniškega razmerja za 24 mesecev, in sicer na 57,99 evra.
  • Spremenili bodo še ceno paketa T4 King, ki bo od 1. 3. 2017 60,90 evra,
  • paketa Brezčasni VDSL, ki bo 47 evrov,
  • paketa Brezčasni optika 10/10, ki bo 47 evrov, ter
  • paketa Brezčasni optika 100/10, ki bo 51 evrov.
  • Cena za programski paket HBO On Demand brez vezave bo od 1. 3. 2017 9,99 evra.

Ko ste ravno pri koncu brezplačno dostopnega članka …
Zveza potrošnikov Slovenije je nevladna organizacija – društvo – in se financira iz članskih prispevkov svojih članov, donacij fizičnih oseb in donacij dela dohodnine. Ker smo prepričani, da je naše delovanje in informiranje pomembno, tudi za zaščito vaših potrošniških interesov in pravic, vas prosimo, da nas pri našem delu podprete:

gdohodnina2 gclan2 gnakazilo2

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA