
- Podrobnosti
Evropska Komisija je objavila raziskavo, ki opozarja na problematiko oglaševanja na spletnih družbenih omrežjih. V raziskavi so identificirali nepošteno, prikrito in zavajajoče oglaševanje na družbenih omrežjih, ki ga uporabniki pogostokrat sploh ne prepoznajo.
Tretjina udeležencev v raziskavi ni prepoznala plačanih oglasov v digitalnih izdajah revij, čeprav potrošniki brez težav prepoznajo plačane oglase v tradicionalnih tiskanih medijih. |
Tretjina udeležencev (33-36%) ni prepoznala plačanih vsebin (native ad) kot oglas, ne glede na to, ali je bila ta vsebina označena kot oglas, ali tega podatka ni bilo na voljo. Le v primeru, če je bila ta vsebina eksplicitno označena kot `oglas´, se je stopnja prepoznave zvišala (največ pri potrošnikih na Finskem, za 13%). Plačane vsebine skušajo čim bolj posnemati vsebino, ki jo ustvarjajo uporabniki družbenih omrežij, oglaševalci pa pogostokrat manipulirajo z `všečki´, ogledi, sledilci in številom delitev vsebin.
Kar dve tretjini sodelujočih je bilo zavedenih s pogosto prakso Facebooka, ki prikazuje `všečke´ prijateljev ob izdelkih, ki so v resnici drugačni od teh, ki so bili FB prijatelju ali prijateljici zares všeč. 66% udeležencev je napačno razumelo na kateri izdelek se prijateljev `všeček´ nanaša in so se posledično napačno odzvali tudi na oglas in izdelek.
43.6% obiska družbenih omrežij prek brskalnikov (v EU, Norveški in Islandiji) zabeleži Facebook, YouTube 28.6%, Twitter 4.3% in Instagram 2.5%. V podatkih ni zajet obisk prek mobilnih aplikacij.
V okviru raziskave so pogostokrat odkrili nedovoljeno poslovno prakso kot so lažne nagradne igre, lažna ponudba ali oglaševalski prijemi kot npr. lažno `omejeno število izdelkov´. Věra Jourová, komisarka za pravosodje varstvo potrošnikov in enakost spolov: "Nekatere tehnike oglaševanja, ki smo jih odkrili, so nepoštene in zavajajoče, v realnem svetu takšne prakse ne dopuščamo. Rezultate analize bom predstavila nacionalnim nadzornim organom. Na spletu, ali v realnem svetu, ponudniki ne smejo zavajati potrošnikov na nepošten način."
Prikrito in zavajajoče oglaševanje na spletnih družbenih omrežjih je velik problem in izziv tudi v Sloveniji, tega izziva pa bi se aktivneje morali lotiti pristojni državni organi - Inšpektorat za kulturo in medije in Tržni inšpektorat.