Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Oglaševanje
Oglaševanje
03. december 2016

Eden od treh otrok v Evropi ima težave s prekomerno težo oz. je po podatkih in metodologiji Svetovne zdravstvene organizacije debel. Slovenski otroci niso izjema. Število debelih otrok se sicer počasi zmanjšuje, a številni otroci imajo še vedno slabe prehranjevalne navade in se premalo gibljejo. Na takšno stanje negativno vplivajo tudi oglasi za živila z nezdravim prehranskim profilom, ki jih otroci zaradi mladosti in pomanjkanja izkušenj ne znajo in ne zmorejo kritično presoditi.

Prav zato smo v ZPS v okviru projekta "Vem, kaj jem. Oglase gledam z glavo!" na prijavljenih ljubljanskih osnovnih šolah v sodelovanju z Mladinsko organizacijo - Brez izgovora Slovenija izvedli interaktivne delavnice. Projekt letos sofinancira Mestna občina Ljubljana.

Mladi znajo biti kritični
Na delavnicah smo se z učenci pogovarjali o nezdravih živilih in kakšne trike uporabljajo proizvajalci pri oglaševanju in prodaji teh izdelkov. Ogledali smo si tudi povsem konkretne primere oglasov ter oglasna sporočila primerjali z resničnim prehranskim profilom živil. Učenci so se naučili, kako brati in razumeti prehranske tabele ter uporabljati brezplačno mobilno aplikacijo ZPS Veš, kaj ješ.

Odzivi mladih udeležencev (6. – 9. razred) so bili zgovorni: 
nz

Veliko sem izvedela o sladkorju. Od danes naprej bom preverjala količino sladkorja v izdelkih.
Sploh se mi ni sanjalo, da je v žitih toliko sladkorja.
Nočejo priznati, da se zaradi njihove hrane redimo. Izgovarjajo se na to, da ne "športamo" dovolj!
Veliko izdelkov reklamirajo kot zdrave proizvode, saj želijo tako povečati prodajo svojih izdelkov. Ko pa pogledamo na etiketo, pa je sladkorja veliko preveč, kot ga mi smemo zaužiti.

ns

Ti odzivi dokazujejo, da znajo biti mladi kritični, zato je pomembno, da se z njimi pogovarjamo o sicer vsakdanjih temah, ki pa žal preredko najdejo pot v šolske klopi. Številni učenci so sicer na delavnicah povedali, da televizijskih oglasov v splošnem ne marajo, vendar se ob tem poraja vprašanje, kako ti oglasi podzavestno vplivajo na njihovo izbiro v trgovini. Učenci so poudarili, da jih pogosteje prepriča oglaševanje v trgovini: steklenice z njihovim imenom, igrače v embalaži, zbiranje nalepk, nagradne igre ali darila ob nakupu izdelka. Razveselijo jih tudi promocijske akcije, pri katerih dobijo zastonj izdelek. Skrb vzbujajoče pa je dejstvo, da učenci ne prepoznajo nekaterih načinov oglaševanja oz. se jim (še) ne zdijo sporni – oglaševanje izdelkov v resničnostnih šovih in na športnih dogodkih. Takšne delavnice so priložnost, da mladim ne predstavimo samo oglaševanih izdelkov v pravi luči, ampak jih tudi seznanimo s prikritim oglaševanjem, ki ga ne poznajo in se ga v tej starosti (še) ne zavedajo.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA