Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Trg in cene
Trg in cene
19. junij 2013

Trg otroških avtomobilskih sedežev se je v zadnjih letih močno spremenil. K temu so zagotovo pripomogli tudi zahtevni varnostni preizkusi, ki jih izvajajo potrošniške organizacije pod okriljem ICRT (International Consumer Research and Testing). Sedeži namreč niso samo vse bolj varni, ampak so izdelovalci začeli resneje reševati tudi težave z udobnostjo in načinom namestitve v avtomobil. Rezultati preteklih testov so bili tudi podlaga za uvedbo novega standarda, in sicer, da naj otroci v avtomobilu (vsaj do dopolnjenega 15 meseca) sedijo obrnjeni v nasprotni smeri vožnje. Standard se bo uvajal postopoma in ne bo prizadel potrošnikov, ki so sedež že kupili.

Preverite: test otroških avtosedežev

Na letošnjem mednarodnem testu, kjer je sodelovala tudi ZPS, so preizkusili 33 sedežev. Na slovenskem trgu jih je na voljo predvidoma 15, dva modela naj bi v trgovine prišla v tem mesecu. Posamezni modeli so lahko namenjeni uporabi za različno velike otroke, v avtomobil jih lahko pritrdimo z varnostnim pasom ali s pritrdišči isofix, in sicer z zgornjim trakom (top tether) ali brez njega – odvisno od modela avtomobila. Za nekatere je na voljo tudi poseben podstavek, ki ga lahko prav tako pritrdimo s pasom ali z isofixom, nanj pa nato pripnemo sedež. Omeniti velja še sedeže za največje otroke, ki so lahko z naslonjalom ali brez njega.

Na ZPS izpostavljajo tudi modele, ki omogočajo, da otrok do svojega petnajstega meseca sedi obrnjen v nasprotni smeri vožnje. To je v skladu z novim standardom, ki bo za otroške avtomobilske sedeže začel veljati na začetku julija. Več o spremembah najdete v članku na spletni strani ZPS. Na testu otroških avtomobilskih sedežev so testirali 4 modele, v katerih lahko tudi otroci, težji od 13 kg (sedanja zgornja meja za skupino 0+), sedijo obrnjeni v nasprotni smeri vožnje.

Na testu so preverili varnost otroških avtomobilskih sedežev v različnih kombinacijah namestitve, saj je nemogoče vedeti, za katero se bodo odločili starši. Varnostni test je tako sestavljen iz dveh delov, preizkusa pri čelnem (s hitrostjo 64 km/h - enako kot pri preizkusih Euro NCAP) in bočnem trčenju (s hitrostjo 25 km/h), pozorni so bili tudi na kemikalije v materialih ipd., polovico skupne ocene pa doda tudi uporabnost avtosedeža – kako preprosto ga je pripeti v avtomobil, namestiti otroka vanj, kako udoben je sedež, koliko prostora zasede v avtomobilu, kakšen je razgled in podobno.

"Letošnji rezultati so razveseljivi, saj je med preizkušenimi modeli vse manj zares nevarnih otroških sedežev. Dve tretjini preizkušenih sedežev je pri čelnem trku dobilo najmanj oceno `dobro´. Še vedno pa je bilo na preizkusu 7 sedežev z oceno `povprečno´ in štirje zgolj z oceno `zadostno´ (dva sta naprodaj tudi v Sloveniji)," povzema rezultate testiranja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije in dodaja: "V večini sedežev, ki so bili pri čelnem trku zelo dobro ocenjeni, je otrok pripet tako, da gleda v nasprotno smer vožnje, zaradi česar ob trku praktično ni nobenega nenadnega sunka zgornjega dela telesa – hrbtišče namreč zanesljivo podpre celotno otrokovo telo."

Očitno je, da k večji varnosti pripomore sistem isofix, saj je varnostna ocena, če je uporabljen ta način pritrjevanja, pogosto boljša, kot če sedež v avtomobil zapnemo z varnostnim pasom. Pritrdišča isofix imajo praktično vsi novi avtomobili, bistveno pa se je povečala tudi ponudba sedežev s tem dodatkom. "Je pa treba biti pri nakupu previden in preveriti, ali je sedež združljiv z avtomobilom oziroma, ali bomo morali ob pritrditvi uporabljati tudi zgornji pas oziroma sidrišče (top tether), kar velja pri vmesnih primerih – torej za tako imenovano univerzalno uporabo," izpostavlja Boštjan Okorn. Bistveno bolj povprečni so bili rezultati pri bočnem trku. Stari standard tega preizkusa ne predpisuje, so pa na ZPS zadovoljni, da bodo morali otroški avtomobilski sedeži po novem standardu prestati ne samo čelno, pač pa tudi bočno trčenje. Tokrat je petnajst (15) sedežev dobilo povprečno oceno, deset (10) dobro, le trije zelo dobro, štirje pa so za zaščito otroka dobili zgolj oceno `pomanjkljivo´ in en  `nezadovoljivo´.

"Tudi v avtomobilih, ki imajo vgrajene bočne zračne varnostne blazine ali zavese, je zelo pomembno, kakšno varnost zagotavlja sedež pri bočnem trku. V praksi se je pokazalo, da je otrok ravno tako velik, da njegova glava omahne med zračno varnostno zaveso in zračno varnostno blazino, zaradi česar obstoji tveganje za hude poškodbe," opozarja Boštjan Okorn in dodaja: "Vedeti tudi moramo, da so zračne varnostne blazine in zavese zasnovane predvsem za odrasle, za nežnega malčka pa so pretrde in lahko povzročijo prevelike sile na posameznih delih telesa (oprsje)."

Nasvet ZPS za varno uporabo otroškega avtomobilskega sedeža:
1.    Sedež pravilno namestite v avto.
2.    Otrok naj tudi na najkrajših poteh vedno ustrezno pripet sedi v otroškem avtomobilskem sedežu, ki je kakovostno pritrjen v avtomobilu. Sila trka pri hitrosti mestne vožnje (50 km/h) namreč ustreza padcu iz četrtega nadstropja!
3.    Velikost otroškega sedeža je mogoče prilagoditi, pri čemer je bolj preprosto, če odstranite vzglavnike iz naslonjal v avtomobilu.
4.    Otrokova glava nikakor ne sme gledati iz sedeža. Njen položaj mora biti nekje v sredini naslonjala za glavo.
5.    Preverite, kako je čez otrokovo telo speljan varnostni pas. Biti mora dovolj močno (seveda pa ne premočno) pritrjen.
6.    Priporočamo, da otroku, preden ga posadite v sedež, slečete debelejša oblačila.
7.    Pri večjih otrocih preverite, ali so se dobro pripeli z varnostnim pasom, vgrajenim v avtomobil.

 

Zadnje objave

Več objav

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA