Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Internet
Internet
22. maj 2018

Znani so rezultati pregleda 207 spletišč v EU, ki ponujajo storitve stacionarne ali mobilne telefonije, interneta ter avdio in video prenosov.

Izkazalo se je, da 163 spletišč morda krši zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. Med najpogostejšimi ugotovitvami so oglaševanje domnevno brezplačnih paketov ali paketov po znižanih cenah, ki pa so v resnici del svežnjev povezanih produktov, ponudniki nimajo sistema za reševanje sporov ali dejstvo, da lahko ponudniki enostransko spreminjajo pogodbene pogoje, potrošnik pa ne dobi ne informacij ne obrazložitve.

Pregled stanja potrošniških trgov iz leta 2016, pri katerem so raziskovali izkušnje potrošnikov z delovanjem več kot 40 trgov, je pokazal, da so potrošnikom največ škode povzročili telekomunikacijski trgi, saj so ti trgi beležili daleč največji delež potrošnikov, ki so se soočali s težavami.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová je ob objavi rezultatov pregleda dejala: "Potrošniki vsak dan uporabljajo naročniške pakete za mobilno telefonijo ali internet, zato je treba zagotoviti, da bodo lahko tem storitvam zaupali. Pregled kaže, da več spletišč, ki prodajajo take storitve, potrošnike zavaja z oglaševanjem lažnih popustov ali nepopolnimi informacijami, ki potrošnikom ne omogočajo, da bi sprejeli ozaveščene odločitve. Pričakujem čimprejšnji popravek lažnih in zavajajočih informacij, da se v tem sektorju zagotovi polno spoštovanje pravil EU o varstvu potrošnikov."

Glavne ugotovitve:

  • kar 50 % spletnih trgovin oglašuje brezplačne pakete storitev ali pakete po znižanih cenah, v resnici pa gre za storitev, ponujeno v svežnju povezanih produktov;
  • pri 78,7 % primerov na spletiščih ni bilo povezave do platforme za spletno reševanje sporov (SRS);
  • na 40,6 % spletišč ni bilo na voljo informacij o sistemih za reševanje sporov;
  • v 31,9 % primerov so spletišča lahko enostransko spreminjala pogodbene pogoje ali lastnosti storitev, ne da bi o tem obvestila potrošnika in mu omogočila, da odstopi od pogodbe;
  • na 25,1 % spletnih trgovin ni bilo na voljo jasnih ali resničnih informacij o dogovorih o nadomestilu in povračilu v primeru, da ponujene storitve ne ustrezajo storitvam, ki jih je kupila stranka;
  • pri 21,7 % spletišč ni bilo na voljo jasnih in izčrpnih informacij o samodejnem podaljšanju pogodb.

Kaj sledi?
Nacionalni organi bodo podrobneje proučili 163 spletišč z domnevnimi nepravilnostmi. Če se izkaže, da te nepravilnost dejansko obstajajo, jih bo treba odpraviti. Organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bodo z uporabo nacionalnih izvršilnih postopkov poskrbeli, da bodo spletišča ustrezno popravljena.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA