Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Internet
Internet
07. april 2020

Spletne platforme Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish in Yahoo so sprejele nekatere ukrepe za preprečevanje prevar, povezanih s koronavirusom.

Ukrepi, ki so jih sprejele omenjene spletne platforme med drugim vključujejo:

  • odstranitev zavajajočih oglasov (npr. za obrazne maske, rokavice, dezinfekcijske gele) in čudežnih izdelkov brez potrjenih učinkov za zdravje,
  • povečano spremljanje spletne vsebine (z računalniškim programi in ljudmi), 
  • po potrebi začasno prepoved prodaje ali oglaševanja nekaterih izdelkov, kot so obrazne maske in razkužila, 
  • spremljanje povišanja cen in prodajnih akcij,
  • vzpostavitev posebnih komunikacijskih kanalov z nacionalnimi nadzornimi organi.

Evropski komisar za pravosodje Didier Reynders je ob tem povedal: "…Le s skupnimi močmi lahko ustavimo prevarante, ki izkoriščajo strah potrošnikov ob koronavirusu. Vesel sem zaostrenih ukrepov in pozivam vse udeležene, da jih izvajajo, vse dokler traja ta kriza."

Kdaj lahko sklepamo, da gre za lažno ponudbo?

  • Če oglas z besedilom ali sliko vzbuja upanje, da izdelek lahko prepreči ali zdravi okužbo s COVID-19.
  • Če so v oglasih izjave `zdravnikov´, `zdravstvenih strokovnjakov´ ali drugega `medicinskega osebja´, da oglaševani izdelek lahko prepreči ali zdravi okužbo s COVID-19.
  • Če so v oglasu imena ali logotipi vladnih organov, uradnih strokovnjakov ali mednarodnih institucij, ki naj bi potrdile navedbe v oglasu, ne da bi bile navedene reference, viri oz spletne povezave na uradne dokumente.
  • Pritisk z navedbami kot "samo še nekaj izdelkov na zalogi", "izdelek se hitro prodaja", "na voljo le danes" in podobno.
  • Navedbe kot so "najnižja cena na trgu", "edini izdelek, ki preprečuje/zdravi okužbo s COVID-19" in podobno.
  • Cene, ki so precej višje od običajnih cen tovrstnih izdelkov (npr. mask ali razkužil), z navedbo, da izdelek "preprečuje/zdravi okužbo s COVID-19".

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA