Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Turizem
Turizem
30. april 2019

"Na spletu sem našla odlično ponudbo turistične agencije za potovanje v Nepal in Himalajo. Med drugim so v programu izpostavili obisk baznega tabora gore Everest, česar sem se močno veselila. Vendar so nas med potovanjem, tik preden bi se morali povzpeti do baznega tabora, obvestili, da to ne bo mogoče, saj je turistom obisk tabora prepovedan. Vodič je povedal, da je tako že vsaj eno leto zaradi odločitve kitajske vlade, zato sem bila nad agencijo zelo razočarana, saj je obisk baznega tabora oglaševala v programu. Ker menim, da je to pomemben del potovanja, me zanima, ali sem upravičena do kakšne odškodnine?"

Kadar organizator potovanja (turistična agencija lahko nastopa v vlogi prodajalca potovanja ali pa je sama organizator potovanja, kar mora biti jasno razvidno iz pogodbe) ne izpolni v celoti svoje pogodbe oziroma izpolnitev ni skladna s pogodbo, ima potrošnik pravico zahtevati sorazmerno znižanje cene. Ker se kot del pogodbe o potovanju šteje tudi program potovanja, na podlagi katerega se potrošnik odloči za sklenitev pogodbe, ga mora organizator v celoti izpolniti. Potrošnik pa je dolžan organizatorja brez nepotrebnega odlašanja obvestiti o vseh neskladnostih, ki jih opazi med potovanjem.

Po Zakonu o varstvu potrošnikov se lahko organizator potovanja odgovornosti razbremeni le, če dokaže, da je za neskladnost odgovoren potrošnik. Odločitev vlade o prepovedi obiska turistom tako ni upravičen razlog, zaradi katerega bi lahko organizator zavrnil sorazmerno znižanje cene. Poleg tega je prepoved veljala že v času sklenitve pogodbe, zato obiska tabora ne bi smelo biti v programu potovanja. Če organizator vaš zahtevek za znižanje cene potovanja zavrne, podajte prijavo na Tržni inšpektorat RS, ki mu lahko naloži plačilo globe skladno z določbami Zakona o varstvu potrošnikov. Če je organizator podjetje iz druge države EU, pa se obrnite tudi na Evropski potrošniški center.

Avtor: Matjaž Jakin

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA