Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Turizem
Turizem
10. april 2017

Potrošniki vse pogosteje rezervirajo hotele in lete prek spleta, a s spletnimi potovalnimi storitvami imajo vse več težav.

Evropska komisija in organi za varstvo potrošnikov EU so oktobra 2016 začeli z usklajenim pregledom 352 spletišč za primerjavo cen in rezervacijo potovanj po vsej EU. Ugotovili so, da podatki o cenah niso bili zanesljivi kar na 235 spletiščih. V nekaterih primerih se je cena spremenila v poznejši fazi postopka rezervacije, ko so k ceni prišteli še dodatne stroške (npr. provizijo za plačilo s kartico), s čimer potrošnik ni bil jasno seznanjen. V drugih primerih oglaševana cena ni ustrezala nobeni razpoložljivi storitvi.

Organi so spletišča pozvali, naj svojo prakso uskladijo z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov, ki zahteva popolno preglednost cen, in naj svoje ponudbe predstavijo na jasen način že na zgodnji stopnji postopka rezervacije. Če tega ne bodo storila, lahko nacionalni organi začnejo upravne in pravne postopke, in sicer neposredno ali prek nacionalnih sodišč, odvisno od nacionalne zakonodaje.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová: "Če so ocene na primerjalnih spletiščih pristranske, oziroma če cene niso pregledne, potem ta spletišča potrošnike zavajajo. Ta podjetja so prav tako kot potovalne agencije dolžna spoštovati evropska pravila za varstvo potrošnikov. Potrošniki morajo biti na spletu deležni enake stopnje varstva kot pri rezervaciji v poslovalnici."

  • Boste dejansko plačali toliko, kot pričakujete? V tretjini primerov prvotno prikazana cena ni enaka končni.
  • Gre za ponudbo ali le vabo? V petini primerov promocijske ponudbe dejansko niso bile na razpolago.
  • Samo vi ne razumete ali se ne da razumeti? Skoraj v tretjini primerov skupna cena ni bila jasna, oziroma ni bil jasen njen izračun.
  • Zadnja poceni soba v hotelu ali preprosto zadnja cena po promocijski ceni na določenem spletišču? V četrtini primerov spletišča niso pojasnila, da se izjave o bližnjem izteku ponudbe (npr. `le še 2 mesti´, `samo danes´) nanašajo le na njihovo spletišče.


Pregled je razkril številne nepravilnosti spletnih orodij za primerjavo cen in ponudbe

Največ nepravilnosti je bilo v zvezi z izračunom in predstavitvijo cene.

  • v 32,1 % primerov cena na primerjalnem spletišču ni bila enaka kot cena, ki je bila na koncu postopka prikazana na spletni strani za rezervacijo;
  • na 30,1 % spletišč končna cena (vključno z davki) ali njen izračun nista bila jasna;
  • 20,7 % spletišč je oglaševalo posebne cene, ki pa na dejanskih spletiščih za rezervacijo niso bile na voljo;
  • 25,9 % spletišč je vzbujalo vtis, da se določene ponudbe iztekajo (npr. `le še 2 mesti´, `samo danes´), ne da bi pojasnjevala, da se ta podatek nanaša le na njihovo spletišče.
  • 22,7 % ponudnikov je podajalo le omejene informacije (npr. ime in naslov podjetja), 4 % pa jih ni podajalo nobene informacije o identiteti;
  • 21,3 % spletišč je ocene potrošnikov predstavljalo na nejasen ali nepregleden način (in/ali vključevalo elemente, ki so vzbujali sum glede resničnosti);
  • 10,5 % spletišč ni zagotavljalo konkretnih informacij, ki bi bile potrebne za primerjavo ponudbe.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA