Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Turizem
Turizem
16. marec 2016

Številni potrošniki, ki ste sklenili pogodbe s turistično agencijo Jupiter, se na nas obračate z vprašanji, kako ukrepati, da bi dosegli vračilo vplačanega denarja.

Okrožno sodišče v Ljubljani je dne 23. 2. 2016 nad podjetjem pričelo stečajni postopek. Sodišče je za stečajnega upravitelja postavilo Milorada Vidovića. Rok za prijavo terjatev je 3 mesece od oklica o začetku stečajnega postopka, torej 23. 5. 2016.

Prijava terjatve v stečaj
Vsem oškodovanim potrošnikom svetujemo, da v roku prijavite terjatev. Prijavo lahko oddate osebno na vložišču sodišča ali po pošti na naslov Okrožno sodišče v Ljubljani, Tavčarjeva 9, 1000 Ljubljana. Prijava terjatve mora vsebovati opravilno številko postopka (opr.št. ST840/2016), vaše identifikacijske podatke, zahtevek za priznanje terjatve, ki mora vsebovati znesek glavnice (in obresti ter stroškov, če jih zahtevate) ter obrazložitev – opis dejstev, ki potrjujejo utemeljenost zahtevka. Prijavi morate priložiti tudi vse dokaze, iz katerih izhaja utemeljenost zahtevka za priznanje terjatve (sklenjena pogodba, potrdila o plačilu, dokazila o neizpolnitvi pogodbe oz. nevračilu plačanega zneska).

Potrošniki, ki želijo osnutek prijave v stečaj, se lahko obrnejo na stečajnega upravitelja Milorada Vidovića (http://www.zbornica-upraviteljev.si/clani).

Tržni inšpektorat in policija
Vprašanje, ki se zastavlja, je, v kolikšnem delu (če sploh) bodo terjatve poplačane iz stečajne mase. Zato vsem potrošnikom predlagamo, naj prijava terjatve v stečaj ne bo edina pot, ki jo bodo izbrali. Vsi oškodovani potrošniki, ki tega še niste storili, o vašem primeru obvestite tudi Tržni inšpektorat RS in podajte prijavo na policijo. Ovadbo policiji lahko podate kadarkoli na katerikoli policijski postaji ali oddelku policije, na številko 113 ali druge telefonske številke policijskih enot, ali v pisni ali elektronski obliki.

Zahtevek za vrnitev vseh plačil
Zakon o kazenskem postopku (ZKP) omogoča, da se pod določenimi pogoji v kazenskem postopku obravnava in odloča tudi o premoženjskopravnem zahtevku oškodovanca do obdolženca, nastalem zaradi kaznivega dejanja. Predlagamo, da že ob vložitvi ovadbe policiji vročite tudi izjavo, da zoper storilca kaznivega dejanja uveljavljate svoj zahtevek, to je vrnitev vseh plačil. Vaš zahtevek mora biti obrazložen in podkrepljen z dokazi. Po vložitvi ovadbe spremljate dogajanje in v primeru, da bo uveden kazenski postopek, preverite, ali je vaš premoženjskopravni zahtevek upoštevan v postopku. Če premoženjskopravnega zahtevka niste podali že ob vložitvi ovadbe, to nujno storite ob začetku kazenskega postopka. Sodišče namreč o povrnitvi škode oškodovancem v kazenskem postopku ne odloča, če ne podate zahtevka. Če je premoženjskopravni zahtevek podan, ga sodišče prisodi le ob obsodilni sodbi in če je vsebina zahtevka dokazana (s pogodbo, potrdili, računi, drugimi dokazili). V nasprotnem primeru sodišče oškodovanca napoti na pravdo, saj kazensko sodišče zahtevka ne sme zavrniti.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA