Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Javni prevoz, železnice, ladje

Marca je pričela veljati Uredba (EU) št. 181/2011 o pravicah potnikov v avtobusnem prevozu, ki potnikom po vsej Evropski uniji zagotavlja nove pravice. Uredba določa osnovne pravice potnikov ter avtobusnim prevoznikom in upravljavcem postaj nalaga številne obveznosti do potnikov.

Vsako leto v EU z avtobusi potuje približno 70 milijonov potnikov.

Podpredsednik Evropske komisije Siim Kallas, pristojen za promet: "S to uredbo bodo posebne pravice dobili tudi potniki, ki v EU potujejo z avtobusi. EU je tako postalo prvo območje na svetu, kjer potniki pri vseh vrstah prevoza uživajo celoten sklop pravic."

Uredba o pravicah potnikov v avtobusnem prevozu zagotavlja potnikom podobne pravice, kot jih imajo potniki v letalskem, železniškem in ladijskem prometu. Nove pravice vključujejo:

  • nediskriminacijo na podlagi nacionalnosti glede tarif in drugih pogodbenih pogojev;
  • nediskriminacijo pri obravnavi invalidnih oseb in oseb z omejeno mobilnostjo, zlasti brezplačna pomoč na določenih avtobusnih postajah in avtobusih kot tudi odškodnina za izgubo ali poškodbo njihove opreme za gibanje;
  • ustrezne in dostopne informacije za vse potnike pred potovanjem in med njim ter splošne informacije o njihovih pravicah na avtobusnih postajah in spletu;
  • povračilo celotne vrednosti vozovnice ali sprememba potovanja v primeru prevelikega števila rezervacij, odpovedi ali zamude, daljše od dveh ur od predvidenega časa odhoda (le pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km);
  • povračilo polovične vrednosti vozovnice poleg povračila celotne vrednosti vozovnice v primeru prevelikega števila rezervacij, odpovedi ali zamude, daljše od dveh ur od predvidenega časa odhoda, kadar avtobusni prevoznik potniku ne omogoči izbire med povračilom in spremembo potovanja (le pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km);
  • ustrezna pomoč (prigrizek, obrok, osvežilna pijača in po potrebi nastanitev) v primeru odpovedi in zamude, daljše od 90 minut pri potovanjih, ki trajajo dlje od treh ur (le pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km);
  • odškodnina v primeru smrti, poškodbe, izgube ali škode zaradi prometne nesreče;
  • mehanizem za obravnavo pritožb, ki ga vzpostavijo avtobusni prevozniki in je na voljo vsem potnikom;
  • ustanovitev neodvisnih organov v vsaki državi članici EU, ki so pooblaščeni za izvrševanje Uredbe in po potrebi za izrekanje kazni.

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA