Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Javni prevoz, železnice, ladje

Evropska komisija je objavila rezultate raziskave Eurobarometer o pravicah potnikov v Evropski uniji. 43 % državljank in državljanov EU, ki so v zadnjem letu potovali z letalom, vlakom, avtobusom, ladjo ali trajektom, pozna pravice potnikov, kot jih določa evropska zakonodaja.

V raziskavi, ki je bila izvedena med 19. februarjem in 4. marcem 2019, je sodelovalo 27.973 državljank in državljanov EU.

favicon Preverite: pravice letalskih potnikov

Pripravili smo interaktivno orodje za vse, ki bi radi preverili, kakšne pravice imajo, ko potujejo z letalom.

Komisarka za promet Adina Vălean: "Evropska unija je edino območje na svetu, kjer so državljanke in državljani zaščiteni s celovitim sklopom pravic potnikov. Vendar je treba te pravice bolje poznati, ter lažje razumeti in uveljaviti. Naša pravila bi morala zagotoviti tudi večjo pravno varnost za potnice in potnike ter industrijo."

Pravice potnikov so opredeljene na ravni EU, težavo pa predstavlja, da zaradi razlik v nacionalnih praksah potnice in potniki morda ne vedo, kaj storiti in na koga se obrniti, zlasti kadar prečkajo meje med posameznimi državami Unije.

Kaj je pokazala raziskava?

  • 32 % anketiranih oseb (vključno s tistimi, ki v zadnjih 12 mesecih niso potovale z enim od omenjenih načinov prevoza) ve, da v Uniji obstajajo pravice potnikov v letalskem, železniškem, avtobusnem, ladijskem ali trajektnem prometu. Vendar jih le 14 % pozna pravice v letalskem prometu, ta odstotek pa je še nižji za železniški (8 %), avtobusni (5 %) in ladijski ali trajektni promet (3 %).
  • Odstotek potnic in potnikov, ki menijo, da so jih prevozniki pred potovanjem ustrezno obvestili o njihovih pravicah, je odvisen od načina prevoza: 40 % za letalske potnice in potnike, 29 % za ladijske ali trajektne potnice in potnike, 26 % za potnice in potnike v železniškem prometu in 26 % za potnice in potnike v avtobusnem prometu. 
  • Za anketirane osebe, ki so doživele motnje v letalskem prometu, je bolj verjetno, da so se pritožile, kot za tiste, ki uporabljajo druge načine prevoza, in sicer se je pritožilo 37 % letalskih, 26 % avtobusnih, 24 % železniških in 18 % ladijskih ali trajektnih potnic in potnikov. Skupaj se je pritožilo 26 % potnic in potnikov (upoštevani vsi načini prevoza). Med anketiranimi osebami, ki se kljub motnjam pri potovanju niso uradno pritožile (72 %), je bil najverjetnejši razlog za to občutek, da je pritožba nesmiselna (45 %), drugi razlog pa prenizko finančno nadomestilo (25 %).
  • 53 % potnic in potnikov, ki so v zadnjih 12 mesecih doživeli motnje v letalskem prometu, je letalski prevoznik ponudil pomoč (na primer hrano in pijačo ali pa nadomestni let, povračilo stroškov, finančno nadomestilo, nastanitev itd.) ne glede na to, ali so se potnice in potniki pritožili ali ne. Samo 43 % anketiranih potnic in potnikov v železniškem prometu ter 38 % anketiranih potnic in potnikov v avtobusnem, ladijskem ali trajektnem prometu je navedlo, da so jim prevozniki v primeru motenj ponudili pomoč.
  • 55 % anketiranih oseb, ki so se prevoznikom pritožile o motnjah, je bilo zadovoljnih z načinom obravnave pritožbe, vendar je bilo le 37 % tistih, ki so doživele motnje, zadovoljnih z obveščanjem prevoznikov o pritožbenih postopkih.
  • Velika večina (81 %) tistih, ki so zaprosile za pomoč invalidni osebi ali osebi z omejeno mobilnostjo (tj. 8 % anketiranih oseb), je bila zadovoljna z odzivom prevoznika. 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA