Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Peticija
Peticija
16. januar 2020

S kampanjo Vezava za oba želimo doseči, da operaterji potrošnikom v času vezave ne bi smeli spreminjati pogodbenih pogojev naročniškega razmerja.

favicon Spletno peticijo, s katero želimo našim zahtevam dati še večjo težo, je podpisalo že skoraj 9.000 potrošnikov.

Predstavnike Tržnega inšpektorata RS in Agencije RS za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) smo povabili na skupni sestanek, na katerem smo jim predstavili kampanjo in naša stališča: da obveznost povrnitve sorazmernega dela prejete ugodnosti, ki jo operaterji zaračunavajo potrošnikom, ki zaradi nestrinjanja s spremembami pogodbenih pogojev v času vezave prekinejo naročniško razmerje, predstavlja pogodbeno kazen, ki jo Zakon o elektronskih komunikacijah v takih primerih izrecno prepoveduje. Izvedeli smo, da proti nekaterim operaterjem zaradi tega vprašanja potekajo postopki in kasneje tudi pridobili štiri odločbe na podlagi zahteve za dostop do informacij javnega značaja.

Tako TIRS kot AKOS sta v svojih odločbah (zoper nekatere je sprožen upravni spor in zato še niso pravnomočne) zavzela stališče, da gre pri povračilu sorazmernega dela ugodnosti res za pogodbeno kazen, ki je operaterji ne smejo zaračunavati – vendar le v primeru, kadar je ugodnost v obliki znižane naročnine. Čeprav gre za pozitiven preobrat pri odločanju obeh organov v smeri večjega varstva potrošnikov, na ZPS menimo, da bi moralo povsem enako veljati tudi, kadar potrošnik ugodnost prejme v obliki znižane cene terminalske opreme (mobilni telefon, televizija, modem, …), saj z vidika potrošnika ni razlike, ali popust prejme v obliki znižane naročnine ali znižane cene opreme.

Na ločene sestanke smo povabili tudi vse štiri večje operaterje – A1, Telekom Slovenije, Telemach in T-2, odzvali so se vsi. Poskušali smo ugotoviti morebitno pripravljenost operaterjev na pristanek na zahteve iz kampanje, v prvi vrsti torej, ali so se pripravljeni zavezati, da potrošnikom v času vezave ne bodo spreminjali pogodbenih pogojev. Žal nihče od njih ni bil pripravljen slediti našim pozivom in dokler jih k temu ne bo izrecno zavezovala zakonodaja ali odločitev nadzornih organov, svoje poslovne prakse očitno na nameravajo spreminjati. Kot alternativno rešitev smo predstavili možnost, da potrošniki ob odstopu od pogodbe ne bi plačali ničesar, torej nobenega povračila sorazmernega dela ugodnosti, saj menimo, da tako veleva že obstoječa zakonodaja. Tudi pri tem vprašanju ni bilo pripravljenosti operaterjev na sodelovanje, zlasti v primeru vračila ugodnosti v obliki znižanja cen terminalske opreme, medtem ko nekateri operaterji že sedaj ne zaračunavajo vračila sorazmernega dela prejete ugodnosti, kadar je ta v obliki znižane cene naročnine.

Očitno je, da nas čaka še veliko dela, da bi dosegli cilje kampanje, potrošniki pa bodo do takrat še naprej v negotovem položaju glede cene in vsebine svojih naročniških razmerij, kljub sklenjeni vezavi. Z vašo podporo se bomo borili dalje, bodisi za uveljavljanje pravic na podlagi obstoječe zakonodaje, bodisi z zahtevami za potrebne spremembe le-te.

favicon Če spletne peticije Vezava za oba še niste podpisali, vas vabimo, da nas podprete.

Zadnje objave

Več objav

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA