Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni podatki
Osebni podatki
23. februar 2016

Raziskava, ki jo je opravila norveška potrošniška organizacija Forbrukerrådet, je pokazala večje kršitve zasebnosti uporabnikov aplikacij, namenjenih zdravju in rekreaciji. Izmenjava osebnih podatkov s potrošniku neznanimi partnerji in oglaševalci, sledenje uporabniku tudi, ko aplikacije ne uporablja in ohranjanje podatkov, ko potrošnik izbriše svoj račun, so le najbolj očitne kršitve.

Aplikacije za zdravje in rekreacijo so lahko učinkovito orodje za zagotavljanje boljše kondicije in boljšega nadzora nad prehranjevanjem. Na žalost pa se mora potrošnik za njihovo uporabo odreči najbolj osnovnim pravicam. "Splošni pogoji aplikacij kršijo uporabnikovo zasebnost in osnovne potrošnikove pravice. Bojimo se, da bi te informacije lahko tudi škodovale potrošniku, odprle pot neposrednemu trženju ali do diskriminacije cen," je poudaril Finn Myrstad iz norveške potrošniške organizacije, kjer so natančno preverili splošne pogoje pri aplikacijah Endomondo, Runkeeper, Strava, Lifesum in MyFitnessPal.

Najslabše pri MyFitnessPal
Nobena od preverjenih aplikacij ne ponuja ustrezne zaščite za potrošnika, negativno pa izstopa MyFitnessPal, tudi zaradi dolgih in zapletenih splošnih pogojev. Med drugim ta aplikacija od uporabnika zahteva, da se odreče zasebnosti nad vnešeno vsebino, v katero sodita tudi profilna fotografija in uporabniško ime. Uporabnik nima nobene možnosti, da bi to določilo izničil. "Takšne informacije so zelo občutljive in potrošnik bi moral dobiti zagotovilo, da jih ponudnik ne bo zlorabil," razlaga Finn Myrstad.

appfail

Podatki letijo po svetu
Da možnost zlorabe ni iz trte zvita, dokazuje dodatno preverjanje, ki ga je za Forbrukerrådet opravila raziskovalna organizacija SINTEF. Izkazalo se je, da informacije, ki jih vnašajo uporabniki, krožijo med različnimi podjetji po vsem svetu. O tem potrošnik ni obveščen in potovanja svojih informacij ne more ustaviti.

Na testu se je izkazalo, da Runkeeper in MyFitnessPal uporabnikovo lokacijo zajemata tudi, ko aplikaciji nista v uporabi. Endomondo v iPhonu pa dostopa do lokacije celo v primeru, ko je aplikacija popolnoma izključena. "Nerazumljivo je, zakaj aplikacije zahtevajo lokacijske podatke tudi, ko uporabnik ne trenira. Stalno sledenje uporabniku je zelo ekstremen ukrep, razen če je to nujno za zagotavljanje storitve in ni uporabljeno za noben drug namen," pravi Finn Myrstad.

 

Aplikacije bi morale biti prijaznejše do uporabnika
Do konca marca bo norveška potrošniška organizacija preverila varovanje zasebnosti uporabnikov še pri dodatnih aplikacijah, tudi s področja družbenih omrežij. Na ta način želijo izpostaviti, na kaj pristanemo, ko se strinjamo s splošnimi pogoji za uporabo aplikacij. "S tem ne želimo prestrašiti potrošnikov, ampak jih opozoriti na možne kršitve zasebnosti, obenem pa s tem izvajamo pritisk na razvijalce aplikacij, da bi njihovi izdelki postali prijazni potrošnikom," zaključuje Finn Myrstad.

Akciji se pridružuje tudi Zveza potrošnikov Slovenije
Norveška potrošniška organizacija Forbrukerrådet je k sodelovanju pri akciji To ni prav! (Not OK!) povabila ostale potrošniške organizacije, odzvali smo se tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije. Na našem YT kanalu je objavljen video, ki prikazuje, kaj lahko pomeni kršitev zasebnosti v praksi.

Vabimo vas tudi, da nas podprete pri naših prizadevanjih v akciji To ni prav!

 

 

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA