Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Osebne finance
Osebne finance
08. maj 2017

V ZPS smo prejeli pritožbe potrošnikov, ki so želeli zapreti svoj trgovalni račun pri Alta Invest, d. d., vrednostne papirje pa prenesti k ugodnejši konkurenci. Na njihovo presenečenje so jim hoteli pri Alti za to storitev zaračunati kar 120 evrov na posamezno serijo vrednostnih papirjev istega izdajatelja!

Potrošniki so želeli ponudnika zamenjati predvsem zaradi večjih stroškov, ki jih Alta za hrambo delnic na trgovalnem računu zaračunava večini svojih strank. Potem ko so pri Alti dobro leto napačno razlagali zakonodajo in potrošnikom zaračunavali stroške nad zakonsko predpisano mejo (največ 0,5 odstotka letne vrednosti delnic na trgovalnem računu), so na začetku letošnjega leta končno znižali stroške poslovanja, vendar za razliko od večine drugih ponudnikov žal ne za vse svoje stranke.

Uvedli so namreč različne pakete storitev in stranke sami razvrstili, pri čemer dodatnih stroškov ne zaračunavajo le pri `Mini paketu´. Tako potrošnik, ki hrani na svojem računu delnice v vrednosti 1.000 evrov, pri tem paketu na letni ravni plača le 5 evrov stroškov, pri `Standardnem paketu´ pa vsaj petkrat več. Kdor je želel ugodnejši paket, se je moral hitro odzvati. Alta je dala `na papirju´ svojim strankam le 13 dni časa, da ji sporočijo, da želijo ugodnejši paket. Dobili smo na primer pritožbo potrošnika, ki je dopis dobil tako pozno, da je imel za odločitev na voljo le tri dni. Kdor je rok zamudil, bo moral na cenejši paket čakati do naslednjega koledarskega leta. Kdor pa želi k ugodnejšemu ponudniku, bo plačal vsaj 120 evrov za prenos papirjev, že plačanega nadomestila za `izbrani´ paket za tekoče leto pa mu Alta ne namerava vrniti.

Tako visoko nadomestilo je težko upravičiti z dejanskimi stroški, ki jih ima Alta pri prenosu delnic na drug trgovalni račun. Podjetje s tem omejuje potrošnikovo svobodo izbire na trgu, še posebej, če je ta nezadovoljen s svojim obstoječim ponudnikom ali pa najde ugodnejšo ponudbo. V ZPS obsojamo takšne prakse ponudnikov, k zaščiti potrošnikov pa smo januarja pozvali Agencijo za trg vrednostnih papirjev, Javno agencijo RS za varstvo konkurence ter Tržni inšpektorat RS. Na njihovo ukrepanje še čakamo.

Nasvet ZPS
Potrošnikom, ki ne želijo postati ujetnik svojega ponudnika, svetujemo, naj se pred odločitvijo o tem, kje odpreti trgovalni račun, naprej pozanimajo o stroških, saj so lahko nadomestila pri drugih ponudnikih bistveno nižja.

Avtor: Boštjan Krisper

Zadnje objave

Več objav

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA