Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni računi, prost dostop
Osebni računi, prost dostop
18. september 2019

Na ZPS se je v zadnjih dneh obrnilo več potrošnikov, komitentov Nove KBM, ki imajo zaradi prehoda banke na nov informacijski sistem številne težave. 

V konkretnem primeru potrošnikom svetujemo, da svoje ugotovitve čimprej naslovijo neposredno na Novo KBM. Če odgovor banke ne bo zadovoljiv, naj v banko naslovijo pisno pritožbo, z običajno ali elektronska pošto. Med postopkom reševanja pritožb mora banka upoštevati določena pravila in spoštovati pravice potrošnikov, pritožba ne sme ostati neodgovorjena ali pa neustrezno obravnavana.

Pri pisanju pritožbe naj potrošniki jasno navedejo svoje težave, v kolikor razpolagajo z morebitno dokumentacijo (npr. izpiski plačil, položnice ipd), ki lahko njihovo trditev še dodatno podkrepi, naj jo priložijo pritožbi. Pri tem naj zahtevajo tudi uveljavitev povračila stroškov, v kolikor so mnenja, da jih je povzročila napaka banke. Potrošniki naj hranijo vsa potrdila o opravljenih transakcijah, ter pozorno spremljajo svoje bančne račune.

Če se potrošnik z odločitvijo banke o pritožbi ne strinja, ali če v roku 15 dni ne prejme odgovora banke na pritožbo, ima pravico dati pobudo za izvensodno rešitev spora, po pošti na naslov Združenje bank Slovenije – GIZ, Šubičeva ulica 2, 1000 Ljubljana, telefon:  01 242 97 00, s pripisom: pobuda za IPRS, na spletni strani www.zbs-giz.si ali po elektronski pošti na naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.. Postopek je za potrošnike brezplačen. Pisna pobuda za začetek postopka mora vsebovati osebno ime, naslov prebivališča, elektronski naslov, podatke o banki, dokazila, da je predhodno vložil pritožbo pri banki in morebiten odgovor banke, izjavo, da o zadevi ne teče upravni ali sodni postopek ali postopek pri drugem izvajalcu IRPS, dejstva v zvezi z domnevnimi kršitvami in predloge dokazov, na katere opira pobudo.

Skrajna možnost je seveda tožba na sodišču, vendar je potrebno upoštevati, da bo to še dodatno finančno obremenilo potrošnika.

V kolikor bi prišlo zaradi napake banke do kršitve pravic potrošnikov s področja varstva osebnih podatkov (npr. razkritje osebnih podatkov tretjim osebam), naj o tem nemudoma obvestijo banko, morebitne nepravilnosti pa lahko neposredno posredujejo informacijskemu pooblaščencu na naslov: Republika Slovenija, Informacijski pooblaščenec, Dunajska cesta 22, 1000 Ljubljana ali po elektronski pošti na naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.. Pri zaznavi kršitve varnosti osebnih podatkov je sicer najpomembneje to, da banka takoj sprejme ukrepe za odpravo kršitev ter morebitnih tveganj za potrošnika, o kršitvi pa je dolžna tudi sama obvestiti urad informacijskega pooblaščenca.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA