Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Osebni računi, prost dostop
Osebni računi, prost dostop
12. september 2016

V bližnji preteklosti smo bili na bančnem trgu priča kar nekaj spremembam. Potem ko se je Banka Celje pripojila k Abanki, se je še Poštna banka pridružila NKBM. Dve banki sta se preimenovali, Hypo Alpe Adria se zdaj imenuje Addiko bank, Raiffeisen banka pa KBS banka. Tri manjše banke so zaprle vrata. Pričakuje se, da se bo v prihodnjih letih število bank še zmanjšalo.

Če ste komitent pripojene ali preimenovane banke, se lahko zgodi, da bo banka spremenila svojo paleto produktov, na primer varčevanj, kreditov ali bančnih računov. Zato vsekakor velja biti pozoren na morebitne spremembe njihovih lastnosti, kot so način obrestovanja, pravila poslovanja s karticami ali s spletno banko in zaračunavanje nakazil in jih preveriti pred sklenitvijo nove pogodbe.

Kaj pa obstoječe pogodbe?
Spremembe pa ne vplivajo na vaše obstoječe pogodbene pravice in obveznosti. Zaradi združitve ali pripojitve banke se sicer v pogodbi zamenja pogodbena stranka, vendar pa mora nova pogodbena stranka prevzeti iste obveznosti oz. ima iste pravice. Temeljno pravilo je, da se lahko že sklenjena pogodba spremeni le pod pogoji in na način, ki je določen v pogodbi. Drugačne spremembe pa so dopustne le, če se potrošnik z njimi strinja.

Kaj torej banka sme spremeniti v pogodbah, ki jih imate sklenjene z njo? Banka pogodbe ne more predčasno prekiniti, če takšna možnost ni v njej tudi zapisana. Lahko vam sicer predlaga spremembo pogodbenih določil ali pa sklenitev druge pogodbe, vendar imate pravico tak predlog zavrniti, če po vaši oceni za vas ni koristen in bi radi vztrajali pri obstoječi pogodbi. V kreditni pogodbi ostajajo vaše obveznosti in pravice enake. Spremembe so mogoče le tam, kjer jih pogodba dopušča. Tako se sme na primer obrestna mera praviloma spremeniti le, če se spremeni euribor, referenčna obrestna mera. Podobno velja za depozite in za obročna varčevanja, ki jih je mogoče vnaprej prekiniti le v redkih in natančno določenih primerih.

Spremembe pogojev poslovanja z bančnim računom
Malo drugače je pri kratkoročnih pogodbah ali tistih za nedoločen čas, kot so na primer pogodbe za vodenje bančnega računa in za uporabo bančnih kartic. Pri bančnem računu lahko banka kadar koli spremeni pogoje poslovanja, tudi višino nadomestila, ki ga zaračunava, vendar pa vas mora o takšni spremembi obvestiti dva meseca, preden začne veljati, običajno na bančnem izpisku in na svojem spletnem mestu. Šteje se, da se s spremembo strinjate, če banki pred dnevom veljavnosti spremenjenih pogojev ne sporočite svojega odstopa od pogodbe. Tak odstop mora biti brezplačen. Podobno velja tudi za bančne pakete, s katerimi kupite določen nabor storitev. Banka lahko spreminja njihovo ceno, dodaja in odvzema produkte, po določenem času lahko paket tudi ukine, vi pa se morate odločiti, s kakšnim računom ali paketom boste poslovali naprej.

Če vam banka sporoči, da bodo začele določenega dne veljati spremembe splošnih pogojev, svetujemo, da jih natančno pregledate in se odločite, ali ste pod novimi pogoji še pripravljeni uporabljati svoj račun ali kartico. Če vam nova rešitev ne ustreza, se morate pozanimati, kakšne so alternativne možnosti, in sicer tako v ponudbi vaše kot tudi drugih bank.

Vsem potrošnikom (ne le tistim, ki so zaradi premikov na kapitalskem trgu postali komitent "nove" banke) priporočamo, naj spremljajo spremembe v ponudbi bančnih produktov, ki jih uporabljajo. Tako se boste izognili morebitnim neprijetnim presenečenjem. O spremembah pogojev poslovanja s svojo banko se boste najenostavneje seznanili iz obvestil v bančnih spiskih. Banka vas mora obvestiti o spremembah dva meseca vnaprej.

Prenovljeni primerjalnik bančnih računov
Sporočamo vam, da smo prenovili primerjalnik na našem spletnem mestu, s pomočjo katerega lahko ocenite, pri kateri banki se vam obeta najugodnejše poslovanje z bančnim računom. V preteklih letih je vse več bank v okviru bančnega računa poleg klasičnih plačilnih storitev, kot so nakazila ter uporaba elektronske banke in kartic, začelo potrošnikom ponujati dodatne storitve, obenem pa so jim v zameno za nakup paketov storitev začele ponujati pavšalno zaračunavanje poslovanja z računom. V primerjalnik smo vključili vse ponudbe bančnih računov, ki so po navedbah bank dostopne vsem strankam, in sicer ne glede na njihov dohodek.

Bi radi izvedeli, pri kateri banki se vam obeta najugodnejše poslovanje? Tipični potrošnik, ki posluje s spletno banko, lahko z zamenjavo banke in izbiro najugodnejše prihrani na leto 67,36 evrov. Tistemu, ki posluje na bančnem okencu, pa se obeta prihranek v višini 184,06 evrov. Več na našem spletnem portalu www.zps.si.

Avtor: Boštjan Krisper

 

bs

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA