Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni računi, prost dostop

V teh težkih časih se mnogi odločijo, da bodo kljub skromnim lastnim dohodkom finančno podprli dobrodelne akcije humanitarnih organizacij. Neredko se zgodi, da morajo v nasprotju s svojimi pričakovanji za dobrodelno nakazilo svoji banki plačati stroške nakazila. Pozanimali smo se o tem in pripravili za vas nekaj nasvetov.

Precej nezadovoljnih potrošnikov, ki jim je banka za plačilo za dobrodelne namene zaračunala provizijo, nam je poslalo pritožbe. Provizija lahko za plačila na spletu znaša do 40 centov, na bančnem okencu pa tudi do 2,50 evra. Čeprav so potrošniki pri izpolnjevanju plačilnega naloga za namen plačila izbrali kodo CHAR, ki opredeljuje plačila v dobrodelne namene, so morali plačati stroške provizije.

O razlogih za težave smo vprašali v bankah in dobili šestnajst odgovorov. Vse banke pri nas omogočajo brezplačna plačila v dobrodelne namene, ki jih lahko praviloma opravite tudi na spletni banki. Izbira prave kode namena pa ni dovolj za brezplačno plačilo. Prejemnik plačila mora biti dejansko registriran kot humanitarna organizacija, poleg tega pa mora biti vsaka dobrodelna akcija vnaprej prijavljena pri banki. Banka šele na podlagi prijave presodi, ali bo konkretno akcijo podprla tako, da bo omogočila brezplačno izvedbo nakazil. 

Pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije so nam povedali, da je za humanitarne organizacije omogočanje brezplačnih nakazil dokaj zamudna naloga, in sicer zaradi velikega števila bank in formalnih postopkov za registracijo vsake akcije posebej. Številne organizacije zato svoje dobrodelne akcije prijavljajo le pri večjih bankah. Najverjetnejši razlog za to, da ste morali v nasprotju s svojimi pričakovanji plačati provizijo za dobrodelno nakazilo, je v tem, da konkretna akcija ni bila prijavljena pri vaši banki. Previdnost pa ni odveč tudi v nasprotnem primeru – kar nekaj potrošnikov nam je sporočilo, da jim je banka provizijo zaračunala, pa čeprav je bila akcija prijavljena. Za vračilo provizije je treba zaprositi vsakič posebej.

Če nameravate opraviti nakazilo v humanitarne namene, vam svetujemo naslednje:

  • Preverite, ali je konkretna akcija, ki jo želite podpreti, prijavljena pri vaši banki. Komitenti Abanke, Gorenjske banke, Banke Celje, NLB in SKB lahko to preverijo v spletni banki. Factor banka in UniCredit imata seznam objavljen na svojih spletnih mestih, pri NKBM pa je na voljo v poslovalnicah.
  • O možnosti brezplačnih plačil lahko povprašate tudi pri humanitarni organizaciji, ki jo želite podpirati.
  • Za vsak primer preverite, ali vam je banka kljub izpolnjenim pogojem zaračunala provizijo za nakazilo. Če se to zgodi, jo opozorite na to in zahtevajte povračilo stroškov.

Kako pa naj bi v prihodnosti za potrošnike in humanitarne organizacije poenostavili brezplačna nakazila za dobrodelne namene? Najprej pomislimo na tehnične rešitve, ki bi preprečile "nenamerno" zaračunavanje plačil. Morda bi lahko banke registriranim humanitarnim organizacijam omogočile brezplačno zbiranje sredstev za vse njihove akcije? Ali pa bi odobravanje posameznih dobrodelnih akcij organizirale centralno v okviru svojega stanovskega združenja (to občasno že posreduje svojim članicam prošnje humanitarnih organizacij za podporo)? O odzivih na naše zamisli vas bomo obvestili.

bs

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA