Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni računi, prost dostop
Osebni računi, prost dostop
06. oktober 2012

Junija letos smo pregledali bančne cenike in ugotovili, da nadomestila za opomine presegajo zgornjo mejo, kot je opredeljena v Zakonu o varstvu potrošnikov. Želeli smo preveriti, če se je položaj izboljšal, zato smo na pobudo potrošnikov konec septembra še enkrat pregledali bančne cenike.

Razlogov za optimizem pa ni prav veliko. Le štiri banke, Abanka, Volksbank, SKB in Unicredit, so v svojih cenikih na jasen način zapisale stroške opominov, ki so skladni z zakonodajo. V cenikih vseh drugih bank so še vedno zapisane stare, previsoke tarife, ali pa so zapisane tako, da ni povsem jasno, kolikšne so. Bankam smo poslali pisno zahtevo, naj svoje cenike in prakso uskladijo z zakonodajo. Pozvali smo jih tudi, naj potrošnikom, ki so jim do zdaj zaračunali previsoke stroške za opomine, povrnejo denar. Do zaključka redakcije smo dobili odgovore desetih bank.

Plača zamuja, banka pa udari z (neupravičenimi) opomini
V ZPS pravkar rešujemo pritožbo potrošnika, ki je najel manjši štiriletni kredit. Kmalu po najetju je začela njegova plača zaradi težav v podjetju, kjer je bil zaposlen, redno zamujati. Ker je moral za poravnavo kreditnega obroka počakati na izplačilo plače, mu je banka za zamude zaračunavala zamudne obresti in opomine. Skupaj je moral tako za opomine plačal 150 evrov več, kot bi mu smela banka zaračunati po zakonodaji.

Najbolj smo lahko zadovoljni z odgovorom BKS banke. Sporočili so nam, da so svojo tarifo uskladili z zakonodajo, vsem oškodovancem pa bodo v novembru vrnili preveč zaračunane zneske. Iz Banke Koper in Gorenjske banke so nam prav tako sporočili, da so uskladili svoje cenike z zakonodajo, preveč zaračunane zneske pa so (žal) pripravljeni vračati le tistim, ki se bodo pritožili. Iz Hypo banke pa so nam sporočili, da bodo od oktobra naprej pošiljali opomine brez nadomestila, potrošniki pa lahko za njihovo zaračunavanje v preteklosti vložijo reklamacijo. Na odgovore drugih bank še čakamo.

Manj zadovoljni pa smo bili s pojasnili Banke Celje, NKBM, NLB in Poštne banke. Te banke sicer potrošnikom ne zaračunavajo predragih opominov, njihovi komitenti, ki zamujajo s plačili, pa bodo kljub temu plačali več zaradi »dodatnih storitev« banke. V NLB so tako letos uvedli nadomestilo za upravljanje z neplačanimi terjatvami v višini treh evrov, v Banki Celje pa boste poleg opomina plačali še vodenje nedovoljenega negativnega stanja na računu. Podobne tarife so si omislili tudi v NKBM in Poštni banki. Banke dodatno zaračunavanje utemeljujejo s stroški, ki nastanejo zato, ker komitenti zamujajo s plačili. Praviloma gre pri tem za stroške izdelave opominov, ali pa za administrativne stroške upravljanja s terjatvami in izvedbo postopkov izterjave.

Je banka tudi vam za opomin zaračunala preveč?  
Kako lahko to preverite? Znesek opomina primerjate z zneskom zamudnih obresti, ki jih dolgujete. Izračun zamudnih obresti lahko opravite na spletnem naslovu Vrhovnega sodišča RS: http://izo.sodisce.si/. Stroški opomina ne smejo presegati zneska zamudnih obresti!

In zakaj si v ZPS prizadevamo, da banke za opomine ne bi zaračunavale preveč?

  • Mnogi potrošniki imajo v času gospodarske krize težave z odplačevanjem dolga. Pogosti vzroki za to so izguba zaposlitve, znižanje dohodka ali drugi dogodki, ki jih potrošnik ni mogel predvideti. Vsaj pri večini potrošnikov razlog za zamudo pri plačilu zagotovo ni malomarnost ali izogibanje dolžnostim, kot to včasih navajajo bankirji. Še več, nekateri potrošniki imajo resne težave s krediti v švicarskih frankih, ki jim jih je kot dobro rešitev za nakup stanovanja priporočila prav njihova banka. Zelo pomembno je, da potrošnikov pri reševanju njihovih finančnih težav z zaračunavanjem previsokih stroškov in kazni ne ovira še banka.
  • Živimo v pravni državi. Zakonodaja velja za vse, tudi za banke.  
V ZPS se ne moremo znebiti vtisa, da gre pri opisanih razlogih pravzaprav za dodatno zaračunavanje za stroške rednega poslovanja banke, ali pa za stroške, ki jih je Zakon o varstvu potrošnikov že opredelil kot stroške opomina. Zaračunavanje takšnih stroškov pa pomeni izigravanje zakonodaje. O nadaljnji komunikaciji z bankami o tej problematiki vas bomo obveščali.

Avtor: Boštjan Krisper

bs

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA