Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni računi, prost dostop
Osebni računi, prost dostop
28. februar 2012

Podražitve bančnih storitev, ki smo jim priča praktično vsak mesec, že nekaj let jezijo slovenske potrošnike. Drago plačevanje položnic in vodenje bančnega računa pa za vse več potrošnikov pomeni strošek, ki si ga vedno težje privoščijo. Tudi za to pri ZPS vsak mesec na svoji spletni strani aktualiziramo primerjalnik stroškov poslovanja z banko.

Z zamenjavo lahko prihranite, zamenjva je preprosta
Ta kaže, da niso vse banke enako drage in da se da z zamenjavo veliko prihraniti. Kljub razlikam v stroških pa veliko potrošnikov še vedno posluje pri svoji stari, dragi banki. Pri ZPS smo prepričani, da so pomemben razlog za to tudi neljubi zapleti, do katerih lahko pride pri prenosu poslovanja iz ene banke na drugo. Rezultat naših opozoril je bil standardiziran in hiter postopek za zamenjavo banke, ki ga je bankam v vsej EU predlagala Evropska komisija. V okviru tega postopka, pri katerem ni potreben obisk stare banke, potrošnik pri novi banki uredi prenos poslovanja in trajnih nalogov v največ 14 dneh.

Banke o hitrem in enostavnem postopku zamenjave molčijo
Nova raziskava o tem, kako se ta postopek obnese v praksi, je potrdila naše izsledke s terena: spoštovanje priporočil, ki so jih oblikovali pri Združenju bank Slovenije, je zelo pomanjkljivo. Raziskavo so z Evropsko komisijo izvedli "skrivnostni kupci", ki so iskali informacije o postopku za zamenjavo banke in banko tudi dejansko poskusili zamenjati. Rezultati v vsej EU so razočaranje, Slovenija pa pri tem ni izjema. Le 40 odstotkov potrošnikov je v bančnih poslovalnicah ali na bančnih spletnih straneh našla informacije o postopku zamenjave. To je sicer nekoliko bolje od evropskega povprečja. Ne glede na to pa nobenemu od 15 potrošnikov, ki so v Sloveniji poskusili zamenjati banko, tega ni uspelo storiti s pomočjo postopka zamenjave. Povsod so jih napotili, naj račun zamenjajo po stari in zamudnejši poti.

Banke po nepotrebnem komplicirajo, zavezujoča zakonodaja je nujna
Raziskava potrjuje izsledke ZPS o nespoštovanju sprejetega dogovora s strani bank. Tudi nedaven pregled stanja pri zamenjavi banke, ki ga je izvedlo Združenje bank Slovenije, je razkril številne povsem nepotrebne zaplete pri zamenjavi in pogosto nepripravljenost "starih" bank, da bi potrošniku omogočile enostaven prehod k novemu ponudniku.

Raziskava je pokazala, da priporočila in samoregulacija bank nikakor ne prinašata želenih rezultatov. Rešitev je preprosta, pri potrošniških organizacijah pa jo ponavljamo že nekaj let: potrebno je sprejeti zavezujočo zakonodajo. Pričakujemo, da bo Evropska komisija ukrepala v interesu državljanov EU in zagotovila, da bodo banke spoštovale njihovo pravico po svobodni izbiri ponudnika. Posebej v času gospodarske krize je posluh za probleme potrošnikov ključnega pomena za njihovo zaupanje v evropski skupni trg.

Avtor: Boštjan Krisper

bs

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA