Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebni računi, prost dostop

Večina bank je v preteklem obdobju osnovno storitev vodenja bančnega računa nadgradila z dodatnimi storitvami in oblikovala različne pakete, ki vključujejo storitve, kot so plačilo položnic, vodenje spletne banke, nadomestila za uporabo kartic, različna zavarovanja ipd. Nadomestilo za paket je seveda višje, kot je bilo nadomestilo za vodenje bančnega računa, vendar naj bi bili paketi ugodnejši od seštevka posameznih storitev, ki jih vključujejo. A to ne velja za vse uporabnike, predvsem ne za tiste, ki vključenih storitev ne potrebujejo, zato so v njihovem primeru paketi neizkoriščeni in posledično predragi.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije smo v zadnjem letu prejeli kar nekaj pritožb komitentov NLB, ki je iz ponudbe umaknila klasični račun in jim – če tega v določenem času niso storili – sama izbrala paket. Očitki potrošnikov so imeli skupno točko: banka naj bi jim določila preobsežen in predrag paket. NLB ima v ponudbi štiri pakete: Mladostni (3,99 evra na mesec), Osnovni (4,99 evra), Aktivni (9,40 evra) in Premium (13,30 evra), Klasični račun, ki so ga ukinili na začetku lanskega leta, pa je stal 2,60 evra na mesec. Največ pritožb smo prejeli od potrošnikov, ki jim je NLB določila Premium paket, tako je eden od njih zapisal, "da je paket ponujal storitve, ki jih še nikoli nisem koristil. Odločil sem se za najmanjši paket, katerega cena vodenja je še vedno dvakrat višja kot prej."

Imetniki paketov preverite, ali vam banka oziroma hranilnica dodatno zaračunava storitve, ki so vključene v paket in morajo biti za vas brezplačne.

Tudi pri drugih bankah in hranilnicah so paketi dražji od računov – povprečno nadomestilo za bančni račun je dobra dva evra mesečno, za paket pa skoraj sedem evrov. Razlika je občutna predvsem za tiste, ki uporabljajo malo bančnih storitev in ne potrebujejo obsežnih paketov za visoko ceno.

Izbira ustreznega paketa in preglednost poslovanja
O tem, kako so izbirali pakete, smo vprašali NLB, kjer so pojasnili, da banka predlaga paket na podlagi predhodnega poslovanja stranke z banko oziroma produktov in storitev, ki jih stranka že ima. Stranke se lahko odločijo tudi za drug paket, in sicer brez dodatnih stroškov.

Če se stranke z izbranim paketom ne strinjajo, jim v banki svetujejo, da pregledajo vsebino paketov in ne pozabijo, da lahko storitve banke, ki v paketu niso zajete, še naprej plačujejo ločeno po ceniku. To velja tudi v primeru, da paketa sploh ne želijo in se odločijo za samostojni NLB Osnovni račun in vse druge storitve plačujejo enako kot do zdaj.

NLB je komitentom poslala obvestilo o preoblikovanju računa v paket v obliki e-pisma ali klasičnega pisma, nato je sledilo SMS-obvestilo o pismu in SMS-obvestilo o preoblikovanju osebnega računa v paket. Kar nekaj potrošnikov je prepričanih, da obvestil niso prejeli oziroma niso bili ustrezno obveščeni. Ključno vprašanje je tudi, kako je banka izbrala pakete za uporabnike – je bila podlaga za to le njihova pretekla uporaba storitev ali še kaj drugega?

Spletna anketa potrdila očitke potrošnikov
Način izbire bančnih računov in paketov smo želeli preveriti tudi v praksi, zato smo opravili raziskavo, v okviru katere smo za tri modelne potrošnike na terenu pridobili ponudbe vseh bank in hranilnic. Prav vsi računi ali paketi, ki so jih predlagali bančni uslužbenci v poslovalnicah, so ustrezali potrebam uporabnikov – nove stranke so glede na našo raziskavo deležne korektne ponudbe.

Drugačno sliko pa so pokazali rezultati spletne ankete. Delež anketiranih, ki menijo, da jim je banka izbrala neustrezen paket, je bil pri večini bank zanemarljiv, nikakor pa ne med komitenti NLB. Kar 69 odstotkov tistih, ki jim je paket izbrala banka, ga je ocenilo kot neustreznega, saj je bil glede na storitve, ki so jih uporabili v preteklosti, preobsežen in predrag. Malo manj kot 60 odstotkov jih je o tem obvestilo banko, polovica je paket zamenjala, a le 14 odstotkom je NLB povrnila razliko za čas, ko so imeli dražji paket, ki ga po njihovem mnenju niso potrebovali.

Za mnenje o ravnanju NLB smo zaprosili Banko Slovenije. Ko prejmemo odgovor, ga bomo objavili na naši spletni strani.

Če menite, da vam je banka izbrala neustrezen paket, zahtevajte pojasnilo za izbiro in informacijo o tem, kdaj in kako vas je o tem obvestila. Sporočite ji, kateri paket želite imeti, in zahtevajte vrnitev preplačil.

Avtorica: Alina Meško

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA