Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Naložbe
Naložbe
05. december 2016

Objavljamo naš odziv na odgovor ATVP.

Spoštovani,
zahvaljujemo se za odgovor na naš javni poziv k izvedbi nadzora na trgu, vendar pa moramo pojasniti, da smo ga napisali zato, ker do sedaj še nismo prejeli odgovora na naš dopis z dne 24.11.2016.

Odgovor, ki smo ga prejeli od AVTP, 2. 12. 2016

Poudarjamo, da pravila o zaračunavanju stroškov trgovalnih računov veljajo že od oktobra 2015 in ne šele od sprejetja avtentične razlage 22.11.2016. Pozorno spremljanje praks ponudnikov in hitra odzivnost nadzornika sta po našem prepričanju nujna tako za varstvo potrošnikov kakor tudi za nemoteno delovanje finančnih trgov. Pri tem poudarjamo še, da veljavnosti zakonov ne more ustaviti postopek presoje na Ustavnem sodišču, ki so ga ponudniki sprožili 1 leto po sprejetju zakona, saj morajo ponudniki vseskozi spoštovati obstoječo zakonodajo.

Ugotavljamo pa, da se v odgovoru niste opredelili do našega poziva, da ponudnikom naložite vračilo preveč zaračunanih nadomestil, ampak ste nam očitali, da ponudnike postavljamo v slabo luč, čeprav smo le opozorili na konkretne kršitve zakonodaje. Pri ZPS odločno zavračamo takšno obtožbo, saj v naših testih in tržnih pregledih vedno kritiziramo ponudnike, ki kršijo na trgu veljavna pravila, ker je zakonitost poslovanja osnovni temelj zaupanja potrošnikov. Zato smo potrošnikom tudi v tem primeru svetovali, naj pri primerjavi ponudbe trgovalnih računov bolj zaupajo tistim ponudnikom, ki spoštujejo zakonodajo.

Prav tako se ne moremo strinjati z vašim očitkom, da pri ZPS potrošnike napotujemo, naj svoje vrednostne papirje raje kot k ponudnikom trgovalnih računov prenesejo na produkt Delniška opora, ki ga za ta namen ponuja Vseslovensko združenje malih delničarjev in ki ni pod nadzorom vaše Agencije. Sporočamo vam, da smo pri ZPS že 12. oktobra letos na naši spletni strani objavili prispevek, kjer potrošnike informiramo o pomembnih razlikah v lastnostih in stroških tega produkta v primerjavi s klasičnimi trgovalnimi računi. Enako kot v pozivu vaše Agencije smo potrošnikom na naši spletni strani in v izjavah v medijih podali nasvet, naj se pred vstopom v takšno shemo prepričajo o pogojih sodelovanja in o vseh stroških, ki jih bodo dejansko bremenili pri tem.

Pri ZPS pa smo razočarani nad tem, da se Agencija še vedno ni odzvala na naše vprašanje z dne 11.10.2016 o neprimernih poslovnih praksah pri trženju produkta Modra zvezda ponudnika Ilirika, ki pa je pod nadzorom Agencije. Prepričani smo, da je naloga nadzornika trga, da preveri in se odzove na vse primere potencialno neprimerne ali nezakonite prakse na trgu. Temeljno vodilo delovanja nadzornika trga namreč ni povečevanje dobičkonosnosti poslovanja ponudnikov, ki jih ta nadzira, ampak varstvo zakonitosti in poštene konkurence, s tem pa tudi potrošnikov kot udeležencev trga. Zato se kot potrošniška organizacija na vseh področjih gospodarskih dejavnosti, kjer je imenovan nadzornik trga, zavzemamo za aktivno vlogo nadzornika.
S spoštovanjem,

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA