Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Krediti, prost dostop
Krediti, prost dostop
17. oktober 2016

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo banko Sparkasse zaradi zaščite interesov potrošnikov kreditojemalcev pozvali k spoštovanju potrošniških kreditnih pogodb s spremenljivo obrestno mero.

Pozivamo jih, naj pri obračunu kreditnih obrokov upoštevajo dejanske vrednosti referenčnih obrestnih mer, tudi če so te negativne, obenem pa, da do zdaj previsoko zaračunane obresti vsem potrošnikom povrnejo skupaj z zamudnimi obrestmi na podlagi preglednega preračuna.

Pri ZPS smo v lanskem letu začeli prejemati pritožbe naših članov, ki so nam sporočili, da jim Sparkasse zaračunava previsoko kreditno obrestno mero. Na naše opozorilo, da gre za kršitev sklenjenih pogodb, smo prejeli pojasnilo, da negativnega Euriborja ne upoštevajo zaradi možnosti, da bi pri dodatnih znižanjih potrošniku za kredit banka sama morala začeti plačevati obresti, kar je v nasprotju z namenom pogodbe. S takšno razlago se pri ZPS nismo mogli strinjati. Najprej že zato, ker ob upoštevanju današnjih vrednosti Euriborja skupne kreditne obrestne mere sploh niso negativne. Dodatno pa zato, ker za takšno odločitev banka nima nobene podlage v pogodbi.

Našim članom smo pomagali v pritožbenem postopku na Poravnalnem svetu, ki z namenom izvensodnega reševanja sporov deluje v okviru Združenja bank Slovenije. Ta je 17.3.2016 izdal mnenje, ki je pritrdilo našim argumentom, da banka, ki je kot finančni strokovnjak sama oblikovala in potrošnikom ponudila kreditne produkte, ne more enostransko spreminjati pogodb v škodo potrošnikov.

Z razočaranjem smo bili obveščeni o odločitvi banke Sparkasse z dne 1.4.2016, da mnenja Poravnalnega sveta, ki deluje v okviru vašega cehovskega združenja, ne bodo spoštovali. Prav tako ocenjujemo kot nesprejemljive ponudbe o spremembi kreditnih pogodb, ki jih banka posreduje potrošnikom, ki se pritožijo zaradi neupoštevanja negativnega Euriborja. V njih namreč potrošnikom med drugim predlagajo, naj sprejmejo dodatno določilo, s katerim se banka izogne upoštevanju negativnega Euriborja (upošteva se vrednost 0%), medtem ko potrošniki v primeru dviga Euriborja v prihodnosti ostajajo nezaščiteni, saj ni dogovorjene nobene omejitve. Takšno nesorazmerje pravic in obveznosti v škodo potrošnika je zaskrbljujoče.

Ravnanje banke Sparkasse v tej zadevi kaže na zaskrbljujoče pomanjkanje odgovornosti do okolja, v katerem posluje. Na ta način banka tudi še dodatno prispeva k zniževanju zaupanja v slovenski bančni sistem. Potrošniki se namreč lahko upravičeno sprašujejo, katera so naslednja pogodbena določila, za katere se bodo pri banki Sparkasse v prihodnosti spontano odločili, da jih ne bodo spoštovali.

V primeru, da bo odgovor banke na poziv ZPS negativen oziroma, da ne bomo prejeli odgovora, bomo interese potrošnikov morali zaščititi po sodni poti.

 

bs

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA