Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Krediti, prost dostop
Krediti, prost dostop
20. januar 2015

Jemalci kreditov z valutno klavzulo v CHF so se znašli pred zelo težko dilemo:

  • če kredit zdaj pretvorijo v evrskega, se tako sicer izognejo valutnemu tveganju v prihodnosti, obenem pa realizirajo zelo visoko izgubo zaradi razlike v tečaju med frankom in evrom pri najemu kredita in danes;
  • če kredita ne pretvorijo, ker sklepajo da se bo situacija v prihodnosti izboljšala in da bo frank spet izgubil na vrednosti, s tem pa spet padla njihova glavnica, tvegajo da se bo zgodilo nasprotno in bo njihov dolg še bolj narasel.

Ker je situacija na valutnih trgih zelo turbulentna, je praktično nemogoče napovedati, kako se bo tečaj franka gibal v naslednjih dneh in do konca odplačila kredita.

Enostavne rešitve za nastali problem ni, način reševanja pa je odvisen od številnih okoliščin: od finančne situacije potrošnika do vsebine kreditne pogodbe in ročnosti kredita. Prav tako še ni povsem jasno, če se bo država odzvala na pozive potrošnikov in sprejela kakšen ukrep za njihovo zaščito.

Pred konverzijo je potreben temeljit razmislek
S konverzijo obstoječega kredita v evrskega se potrošnik osvobodi valutnega tveganja. Kljub temu pa se konverzija ne splača vedno in za vsakogar. Pomembno je, koliko banka potrošniku zanjo zaračuna in predvsem, kakšni so pogoji novega, evrskega kredita. Konverzija se mogoče ne splača, če je potrošniku do poplačila kredita ostalo le manjše število obrokov, njena smiselnost pa je prav tako lahko odvisna od potrošnikove sposobnosti za odplačevanje kredita.

Nekatere banke so potrošnike začele vabiti na sestanke za pogovor o konverziji švicarskega kredita v evrskega. Potrošnikom pri ZPS svetujemo, da vsakršno ponudbo za konverzijo zahtevajo v pisni obliki, obenem pa naj nič ne podpišejo takoj, ter si vzamejo čas za razmislek.

Pomembno je tudi vedeti, da se odločitve o konverziji kredita naknadno več ne da spreminjati, zato je potreben temeljit razmislek.

Kako komunicirati z banko, katere podatke zahtevati
Potrošnikom pri ZPS predlagamo, da za lažje odločanje od svoje banke zahtevajo pisna pojasnila na naslednja vprašanja:

  • koliko bi znašal kreditni obrok v primeru, da menjalni tečaj ostane na današnjem nivoju,
  • ali je možna konverzija kredita v evre in pod katerimi pogoji (strošek, cena kredita po konverziji),
  • če menijo, da jih je banka pomanjkljivo informirala ali pa zavajala o valutnih tveganjih, naj ji to sporočijo, opišejo njeno ravnanje in zahtevajo pojasnila.

Če kreditni obrok postane previsok
Če je nov kreditni obrok tako visok, da ga potrošnik ne more odplačati, bo mogoče potrebno tudi odločati o smiselnosti reprograma kredita ali drugih ukrepih. Pri reprogramu gre za zmanjšanje kreditnega obroka s posledico podaljšanja odplačevanja kredita. Pomembno je, da to potrošnik banki pravočasno sporoči, ji opiše svojo finančno situacijo in predlaga način rešitve, ki mu ustreza in ki je zanj izvedljiva. Banka namreč v primeru zamude pri plačilu lahko odstopi od pogodbe.  

Ne pozabite: pomembno pa je, da potrošnik vsa pojasnila od banke prejme v pisni obliki, saj ustne izjave za bančne uslužbence niso zavezujoče.

Pri ZPS pozorno spremljamo dogajanje in preučujemo nastalo problematiko, obenem pa smo pristojne državne organe pozvali k ukrepanju. O vseh novostih bomo javnost in svoje člane redno obveščali.

Preberite tudi: Pismo predsedniku vlade: poziv k zaščiti potrošnikov - kreditojemalcev pred gibanjem valutnih tečajev

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA