Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Kartice
Kartice
12. maj 2016

Naš član je na pošti prevzemal pošiljko. Ko je ugotovil, da pri sebi nima gotovine, je nakup plačal s kartico, tako kot v vsaki drugi trgovini. Ko je nekaj dni kasneje na bančnem izpisku opazil neznano provizijo v znesku 1,67 evra, je poklical na pošto. Tam so mu prijazno razložili, da pravzaprav ni opravil plačila s kartico, ampak je dvignil gotovino na POS-terminalu. Pri tem so ga tudi opozorili na napis, ki je nameščen ob vsakem okencu, kjer je takšna transakcija možna: "S plačilnimi karticami je prek POS-terminala možno samo izplačilo (dvig) gotovine. Za dvig gotovine lahko izdajatelj kartice zaračuna provizijo."

Opisani primer je ena najpogostejših pritožb glede plačil, ki jih dobimo na ZPS. Potrošnika razjezi, da mora za navadno plačilo s kartico plačati zajetno provizijo (pred nekaj meseci je naša članica za takšen "dvig gotovine" nevede odštela celo 13,10 evra), pri tem pa na to ni posebej opozorjen. Na Pošti Slovenije seveda trdijo nasprotno in se pri tem sklicujejo na prej omenjeno opozorilo ob poštnem okencu, ki pa ga potrošnik ob z različnimi prodajnimi artikli bogato obloženih policah mimogrede spregleda.

Se Pošta Slovenije, sicer monopolist v državni lasti, na nekorekten način bogati na račun državljanov? Nikakor ne, so nam odgovorili, saj ceno nadomestila določa banka, izdajateljica potrošnikove kartice. In dodali, da svoje zaposlene tudi dodatno usposabljajo, kako stranke informirati o stroških plačila s kartico.

Ampak zakaj Pošta Slovenije kot veliko podjetje s 6.000 zaposlenimi in 556 poslovalnicami (v nekaterih od teh deluje tudi Poštna banka) ne omogoči potrošnikom, da bi svoj nakup plačali s kartico na POS-terminalu, kot to zmore vsaka trgovinica na vogalu? Že kratek pregled sporočil o tej temi na internetu pokaže, da ta praksa potrošnike razburja že nekaj let.

Na Pošti odgovarjajo, da kartična plačila "že" uvajajo, za začetek sicer le v petih poslovalnicah, niso pa nam želeli pojasniti, kdaj jih lahko pričakujemo tudi v drugih. Obstaja torej možnost, da bo v prihodnje v poštnih poslovalnicah manj slabe volje. Do takrat pa vsem priporočamo, naj pred plačilom s kartico na poštnem okencu naprej povprašajo o morebitnih stroških in se po potrebi raje odpravijo po gotovino k najbližjemu bankomatu.

vip i 2Je tudi vas razburila kakšna neupravičeno visoka provizija ali pa "prikrit" način zaračunavanja plačila? Sporočite nam svojo izkušnjo na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.!

Avtor: Boštjan Krisper

 bs

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA