Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Kartice
Nekaj časa nazaj smo v reviji VIP opisali primer zlorabe ukradene plačilne kartice, ki se je pripetila družini našega člana med dopustovanjem v Franciji. Naj na kratko povzamemo dogajanje: družina je za potovanje po Franciji najela avtodom in ko so se nekega jutra zbudili, so ugotovili, da so jim nepridipravi med spanjem vdrli v avtodom in pokradli vse, kar je bilo vrednejšega, med drugim tudi plačilni kartici NLB in SKB banke. Dogodek so takoj prijavili policiji, o kraji kartic pa nemudoma obvestili tudi obe banki in zahtevali blokado računov. Kriminalci so že v zgodnjih jutranjih urah z zlorabo kreditnih kartic izpraznili oba računa, ko družinski člani še niso vedeli, da so bili oropani.

Kljub dejstvom, ki so pričali, da nakupov nista opravila zakonca (podpis je bil ponarejen, nakupi so bili opravljeni v zgodnjih jutranjih urah, ko trgovine niso odprte), so pri banki NLB zavrnili zahtevek našega člana, naj mu vrnejo denar. Kot glavni razlog za takšno odločitev so pri banki pojasnili, da je bila kartica zlorabljena, preden je bila tatvina prijavljena, zato banka v skladu s svojimi splošnimi pogoji ne prevzema odgovornosti, oz. škoda v celoti bremeni imetnika kartice. Nasprotno pa so ravnali pri SKB banki. Potem ko so primer proučili in ugotovili, da je bil imetnik kartice žrtev vlomne tatvine in da mu ni mogoče očitati malomarnosti pri hranjenju kartice, so mu denar vrnili, čeprav je bila zloraba storjena, preden je bila tatvina kartice prijavljena.

NLB  je zavrnila zahtevo za vračilo denarja, zato je član prosil za pomoč našo pravno pisarno. Kljub našemu posredovanju pa banka ni pristala na mirno rešitev spora. O podobnih primerih je zelo malo sodne prakse, zato se je izvršni odbor ZPS odločil, da bomo članu pomagali tudi v postopku na sodišču. Ocenili smo namreč, da primer izstopa po kršitvi interesov in pravic potrošnika in da je tudi z vidika varstva potrošnikov izredno pomembno, da bi pri tovrstnih sporov pridobili  ustrezno sodno prakso (judikat).

Vložena je bila tožba in po dveh letih in pol se je končal postopek na prvi stopnji. Okrajno sodišče v Ljubljani je odločilo, da mora banka povrniti potrošniku celoten znesek, ki so ga zlikovci ukradli z računa, banka pa se je na sodbo pritožila.

Zadeva je bila zato predana v obravnavo Višjemu sodišču v Ljubljani, ki pa je v celoti potrdilo sodbo nižjega sodišča. Na Višjemu sodišču so zapisali, da je nižje sodišče pravilno ugotovilo dejansko stanje ter pravilno uporabilo materialno pravo.

Spor je zdaj pravnomočno končan in banka mora potrošniku povrniti celoten znesek z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko ga je nakazala s potrošnikovega na račun trgovine, kjer so bili opravljeni nakupi z ukradeno kartico. Banka ima sedaj samo še možnost vložitve izrednega pravnega sredstva na Vrhovno sodišče.

Storjen je pomemben korak k izboljšanju varstva potrošnikov na področju finančnih  storitev

O razpletu primera poročamo s posebnim veseljem, saj je za varstvo potrošnikov izredno pomembno, da je v tej pravnomočni sodbi sodišče pritrdilo našemu stališču, da je pogodbeno določilo, s katerim banka samodejno izključuje odgovornost za škodo, ki nastane v času od tatvine do prijave kraje oz. dokler ni banka obveščena o tem, izrazito nepošten pogodbeni pogoj, ker ne dopušča presoje odgovornosti banke v primerih, ko je škoda posledica njene kršitve (ali njenih partnerjev v kartičnem sistemu – prodajno mesto). Takšno pogodbeno določilo je po Zakonu o varstvu potrošnikov v škodo potrošnika, ker povzroči znatno neravnotežje v njegovih  pogodbenih pravicah in obveznostih do banke in nasprotuje tudi načelu poštenja in vestnosti. Prepričani smo, da bo odločba sodišča prispevala k izboljšanju varstva potrošnikov na področju finančnih  storitev in k večji odgovornosti finančnih institucij pri organiziranju poslovanja.

 

bs

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA