Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Osebne finance
Osebne finance
23. avgust 2017

Agresivno trženje zavarovanj na trgu postaja stalnica in pri tem ne izbira sredstev. Telefonski klici, pošta, obiski na domu, tarče pa so žal vse pogosteje ranljivejše skupine potrošnikov, ki so bolj zaupljivi in jih je preprosteje prepričati, da se odločijo za spremembe. Ko vas obišče ali pokliče finančni svetovalec in vam želi pomagati pri zagotavljanju finančne varnosti v prihodnosti, se vam bo to najverjetneje zdel kar smiseln predlog. Še posebej zato, ker vam pomoč ponudi brezplačno. Pa je res neodvisen in vas njegov obisk ne bo stal ničesar, razen vašega časa?

Kako poteka obisk v praksi?
Svetovalec bo pregledal vaše obstoječe zavarovalne pogodbe in skoraj zagotovo ugotovil, da za vas niso povsem primerne. Predlagal bo zavarovalne produkte, ki naj bi vam bistveno bolj ustrezali. Morda vam bo že kar takoj ponudil v podpis dokumentacijo za prekinitev obstoječih pogodb in sklenitev novih. Seveda ne pri obstoječi zavarovalnici, ampak pri tisti, ki jo zastopa in od katere za uspešno sklenjene pogodbe dobi plačilo. Toliko o neodvisnosti.

Naj vas trenutno navdušenje ne prevzame do te mere, da bi tako kompleksno odločitev sprejeli na hitro. Konec koncev je vaš sogovornik izurjen prav za to, da čim prej sklene posel, saj je od tega odvisen njegov zaslužek. Vprašanje je, koliko ob tem zares upošteva vaše koristi. Na podlagi dolgoletnih izkušenj lahko zatrdimo, da so vaše koristi bolj pri dnu njegovega seznama prioritet. Predčasna prekinitev zavarovanja vas bo najverjetneje drago stala zaradi stroškov, ki so s tem povezani. Težko je verjeti, da bi z novim zavarovanjem toliko prihranili ali zaslužili, da bi se vam predčasna prekinitev izplačala.

Dejstvo je, da je v poplavi zavarovanj na trgu težko izbrati tisto, ki ga resnično potrebujete. Dodatna težava je, da številni potrošniki tovrstnih produktov ne razumemo najbolje, prodajalci pa to nepoznavanje izkoriščajo. Rezultat so razočarani zavarovanci, ki od zavarovanja ne dobijo tistega, kar so pričakovali in kar jim je bilo obljubljeno. Dokazovanje, da so zastopniki nepravilno ravnali ali zavajali, pa je žal v praksi bolj podobno boju z mlini na veter.

Kako pa bi moral tak obisk potekati?
Ko sklepate zavarovalno pogodbo, pa tudi ob vseh poznejših spremembah in dopolnitvah, vam je zavarovalni zastopnik dolžan razkriti nekatere podatke. Če vam jih ne, jih zahtevajte sami.

Seznaniti vas mora s svojim imenom, priimkom in naslovom, dovoljenjem za opravljanje poslov zavarovalnega zastopanja in podatkom, za katere zavarovalnice dela. Povedati vam mora, ali deluje kot ekskluzivni zastopnik ene ali je vezan na več zavarovalnic. Če prodaja produkte več zavarovalnic, vam mora povedati, katere so.

Zastopnik bi moral pred sklenitvijo pogodbe pridobiti od vas potrebne informacije in na njihovi podlagi opredeliti vaše potrebe in želje, hkrati pa tudi pojasniti razloge za nasvete, ki vam jih daje glede zavarovalnih produktov.

Takšna je zakonska podlaga za delovanje zavarovalnih zastopnikov. Da ne omenjamo dobrih poslovnih običajev, ko bi moralo poslovanje v zavarovalni stroki temeljiti tudi na zaščiti potrošnikovih pravic in koristi ter na tem, da bi se morali predstavniki zavarovalnic vzdržati vseh ravnanj, ki bi lahko škodovala potrošnikom ali zavarovalni stroki. Neetično je posredovanje netočnih ali nepopolnih podatkov o vsebini predlaganega zavarovanja, spodbujanje potrošnikov k sklenitvi določene pogodbe zaradi najvišje provizije, ki jo ta produkt prinaša zastopniku, ter izrabljanje neznanja in nestrokovnosti potrošnika za pridobivanje premoženjskih koristi.

Nasvet ZPS
Posploševanje, da so na trgu zavarovanj prisotne le zavajajoče prodajne prakse, je seveda pretirano. Je pa takih praks vsekakor preveč, da bi jih lahko prezrli, saj se povečuje tudi število razočaranih potrošnikov. Da se ne bi med njimi znašli tudi vi, je bistveno, da svoje prihodnosti ne prepuščate le takšnim in drugačnim »neodvisnim« finančnim svetovalcem, ampak tudi sami namenite dovolj pozornosti svoji finančni varnosti.

Najprej dobro razmislite, kakšne so vaše potrebe in kakšen je cilj, ki ga želite doseči z nekim finančnim produktom. Nikar se ne odločajte prenagljeno, ampak si za razmislek vzemite dovolj časa. Pridobite informacije iz različnih virov in primerjajte ponudbe različnih ponudnikov. S primerjavo ponudb boste lažje izbrali takšno zavarovanje, ki vas bo kar najustrezneje ščitilo.

Avtorica: Mojca Štrucl

Zadnje objave

Več objav

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA