Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Zdravila
Zdravila
23. avgust 2018

Pri našem članu doma se je oglasil agent podjetja, ki se ukvarja s prodajo na domu. Ponudil mu je aparat za terapijo stopal in zagotovil, da ima številne zdravilne učinke, odlično pa se izkaže prav pri lajšanju težav, ki pestijo našega potrošnik (pekoče pete). Cena aparata je bila kar 755 evrov, vendar se je potrošnik kljub visoki ceni odločil za nakup, saj je invalid s hudimi bolečinami v stopalih. Že po nekaj "terapijah" pa je ugotovil, da obljubljenih pozitivnih učinkov ni, po uporabi aparata so se pojavile celo nove bolečine.

Odločil se je, da bo izdelek vrnil. Prodajalcu je poslal pritožbo in zahteval vrnitev kupnine. Prodajalec mu je kmalu odgovoril, da je zamudil 14-dnevni rok za vračilo izdelka, zato je zavrnil njegovo zahtevo po povračilu kupnine. Potrošnik je ves obupan prosil za pomoč.

Pojasnili smo mu, da ima skladno z določbami Zakona o varstvu potrošnikov pravico, da podjetju v 14 dneh pisno sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za to. V opisanem primeru pa ne gre za vračilo izdelka brez napake, ampak za vračilo izdelka, ki nima obljubljenih lastnosti (učinkov), zato so pravila drugačna. Aparat ni imel zdravilnih učinkov, ki jih je obljubljalo podjetje, zato lahko uveljavlja stvarno napako na izdelku, kar pomeni, da ima pravico v 2 letih od nakupa in v 2 mesecih od takrat, ko opazi napako, zahtevati (med drugimi možnostmi) tudi vračilo kupnine. 

'Promet z medicinskimi pripomočki je natančno reguliran z Zakonom o medicinskih pripomočkih, ki ne dovoljuje prodaje medicinskih pripomočkov na domu. Prav tako je prepovedano
oglaševanje medicinskih pripomočkov od vrat od vrat ter prodajati izdelke, predstavljene z lastnostmi medicinskega pripomočka, če se na podlagi tega zakona ne razvrščajo med medicinske pripomočke. Nadzor nad zakonom opravlja JAZMP (Javna agencija RS za zdravila in medicinske pripomočke), ker gre lahko za nepošteno poslovno prakso, pa tudi Tržni inšpektorat RS.

V njegovem imenu smo podjetju predlagali, naj mu v roku 8 dni povrnejo celotno kupnino zaradi stvarne napake. Po nekaj dneh nam je potrošnik sporočil, da so ga iz podjetja klicali in mu obljubili povrnitev celotne kupnine. Kmalu pa so jo tudi zares nakazali.

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA