Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Zavarovanje in pravice pacientov

Na ZPS smo pred dnevi na Tržni inšpektorat RS vložili prijavo zoper zavarovalnico Vzajemna, saj po našem mnenju s ponudbo in oglaševanjem Zobozdravstvenega zavarovanja DENTAL zavaja potrošnike v sklenitev zavarovanja ter vključuje nepoštene pogodbene pogoje, v nasprotju s predpisi o varstvu potrošnikov. V prijavi smo izpostavili, po našem mnenju, zavajajoče navedbe in nepoštene pogodbene pogoje.

Menimo, da gre za zavajanje iz naslednjih razlogov:

  • poudarek na strokovni obravnavi brez čakalnih vrst, čeprav zavarovanje tega v resnici ne omogoča: gre namreč za samoplačniško storitev, kjer čakalnih vrst pri nas v vsakem primeru ni;
  • slabo izpostavljeno dejstvo, da zavarovanci lahko uveljavljajo pravice iz zavarovanja izključno na kliniki iz Zagreba;
  • opustitev navedbe, da zavarovanje ne krije potnih stroškov zavarovanca;
  • zelo nizka zavarovalna vsota: v primeru raka v ustni votlini kritje le 5.000 EUR (zelo malo, glede na višino premij) in za zobozdravstvene storitve le 150 EUR na vsakih 5 let! (v tem času boste plačali 300 EUR premij);
  • zavajanje o obsegu zavarovanja, saj mora zavarovanec vse storitve plačati sam, z izjemo letnega pregleda in ortopana;
  • zavajanje v zvezi s popustom na cene storitev – popust velja samo za ozek krog storitev iz cenika;
  • pri oglaševanju z letaki (zobna miška) gre za neetično in nestrokovno primerjavo ocene stroškov v Sloveniji ter na Hrvaškem, saj ni jasno, kakšna je kakovost primerjanih storitev, poleg tega je primerjava oblikovana zgolj na podlagi osmih (8) neimenovanih izvajalcev v Sloveniji.

Po našem mnenju so nepošteni tudi nekateri pogodbeni pogoji, ki so del zavarovalne pogodbe:

  • samodejno podaljševanje zavarovanja, razen če ga zavarovanec prekine 3 mesece pred iztekom zavarovalnega leta;
  • pravica do kritja v višini 150 € na vsakih 5 let, po pridobitvi pravice ga morate uveljaviti v enem letu;
  • jamstvo za raka ustne votline velja šele po 6 mesecih čakalne dobe (od datuma začetka zavarovanja, če so vse premije plačane);
  • po izplačilu zavarovalne vsote v primeru raka ustne votline jamstvo za raka preneha, premija pa tudi v naprej ostane enaka.

V Sloveniji je posebnih zobozdravstvenih zavarovanj zelo malo, zato potrošnikom svetujemo previdnost pri izbiri. Natančno preberite splošne pogoje, ki so sestavni del zavarovalne pogodbe, saj boste le na ta način lahko ugotovili, ali vam določeno zavarovanje nudi, kar potrebujete oz. pričakujete. Le tako boste torej vedeli, kaj, kje in v kakšnem obsegu vam zavarovanje v resnici ponuja.

Ko ste ravno pri koncu brezplačno dostopnega članka …
Zveza potrošnikov Slovenije je nevladna organizacija – društvo – in se financira iz članskih prispevkov svojih članov, donacij fizičnih oseb in donacij dela dohodnine. Ker smo prepričani, da je naše delovanje in informiranje pomembno, tudi za zaščito vaših potrošniških interesov in pravic, vas prosimo, da nas pri našem delu podprete:

gdohodnina2 gclan2 gnakazilo2

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA