Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Očala na recept
Očala na recept
28. september 2018

"Pri oftalmologu, ki je koncesionar, sem se naročil na pregled za določitev dioptrije, saj sem potreboval nova očala. Po opravljenem pregledu mi je izdal naročilnico za korekcijska očala, na kateri je označil tudi šifro oziroma standard, do katerega sem upravičen. Določil je nižji standard kot prejšnji oftalmolog, kar se mi je zdelo nenavadno in se z določitvijo standarda nisem strinjal. Oftalmolog je vztrajal, da je šifra pravilna in naj se pritožim pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, če se ne strinjam z njegovim mnenjem. Kaj lahko storim? Ali ni zdravnik dolžan odločiti o moji pritožbi?"

Oftalmologi, ki so del javne zdravstvene mreže (koncesionarji ali javni zdravstveni zavodi), opravijo pregled za ugotovitev dioptrije brezplačno, saj je to pravica, ki vam pripada na podlagi obveznega in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Ko pravilno izmerijo dioptrijo, izdajo naročilnico, na kateri mora biti določena šifra oziroma standard očal. Te standarde določi ZZZS v posebnem seznamu medicinskih pripomočkov, ki vsebuje šifre in cenovne standarde, ki upoštevajo vrsto in stopnjo dioptrije, astigmatizma in drugih stanj. Višji standard lahko pomeni drugačen tip očal, do katerih ste upravičeni brez doplačila pri optiku, na primer očala s stanjšanimi stekli namesto z navadnimi, in podobno.

Vsak zaplet najprej poskusite rešiti neposredno z oftalmologom. Če bo zavrnil vaš pomislek o nepravilno določenem standardu, predlagamo, da pri oftalmologu uveljavljate pravico do drugega mnenja po Zakonu o pacientovih pravicah, ki ga mora zagotoviti brezplačno. Če tega ne bo storil, lahko pri izvajalcu najprej vložite zahtevo za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic (pisno ali ustno na zapisnik). Skladno z Zakonom o pacientovih pravicah mora zdravnik o vaši zahtevi odločiti v 15 dneh ali vas povabiti na ustno obravnavo. Če tega ne stori ali vas neupravičeno napoti na drug organ (na primer ZZZS), lahko podate zahtevo za drugo obravnavo kršitve pacientovih pravic pri Komisiji RS za pacientove pravice, ki deluje v okviru ministrstva za zdravje.

Avtor: Matjaž Jakin

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA