Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Zveza potrošnikov Slovenije

15. marca praznujemo svetovni dan pravic potrošnikov. Ne, ne bomo poudarjali, kako je varstvo potrošnikov padlo v brezno pozabe in kako država obravnava slovenske potrošnike le kot davkoplačevalce, ki plačujejo račun za napake politikov, menedžerjev v državnih podjetjih … Ne, spomnili bomo, kaj vse smo v preteklem letu naredili za vas, naše člane, in tudi za vse potrošnike. Na svoje delo smo ponosni!

Zadovoljni člani ZPS ste najboljši ambasadorji naše organizacije. V januarju nas je razveselilo mnenje dolgoletne članice Barbare: "Spremljam zadnje dogodke, povezane z vašo cenjeno organizacijo, in povedati moram, da vas nadvse cenim ter podpiram in vaše delo. Večkrat ste tudi meni odlično svetovali in mi pomagali v kakšni zagati. Sem vaša dolgoletna članica in revija VIP je še edini tiskani medij, na katerega sem naročena. Danes sem vsem znancem in prijateljem poslala e-pošto s povezavo do oddaje Kje pa vas čevelj žuli – Kdo si želi neozaveščenih potrošnikov. Toplo sem jim priporočila, naj se včlanijo v ZPS. Želim vam vse dobro in iskreno upam, da vam ne bo zmanjkalo volje za borbo za obstanek."

drobnogled3 2014 lupa36 primerjalnih potrošniških testov – preizkušenih je bilo več kot 500 izdelkov
Testi so že kar stalnica med vsebinami, ki jim namenjate največ pozornosti. In prav je tako, saj lahko med izdelki in storitvami izbirate s pomočjo rezultatov neodvisnih testov, ne pa na podlagi trženjskih trikov. Če upoštevamo »klike« na naše spletno mesto www.zps.si, je lani prepričljivo največ zanimanja vzbudil test tabličnih računalnikov. Veliko zanimanja so bili deležni tudi primerjalnik mobilnikov in testi lesnih peletov, sredstev za zaščito pred soncem, pralnih strojev, navigacijskih naprav ter test masla. S 33-timi  opravljenimi tržnimi pregledi smo pokazali in dokazali, da je koristno prebrati sestavine na deklaraciji, prehranske tabele, saj lahko med podobnimi izdelki izberete  tistega, ki bo najboljši za vas, vašo denarnico  in vaše zdravje. Potrudili se bomo, da tudi letos seznam testov in tržnih pregledov ne bo krajši.

Koliko pa ste prihranili vi?
Prepričani smo, da našim članom pomagamo izboljšati nakupne odločitve in prihraniti. Na podlagi rezultatov testiranj in naših nasvetov zdaj zagotovo že veste, da za kakovosten izdelek pogosto ni treba tudi globoko seči v žep in da uveljavljena blagovna znamka pogosto še ni zagotovilo višje ravni kakovosti izdelka, ki bi opravičila njegovo visoko ceno.

Pomislite na teste, primerjalnike, članke in druge informacije, ki so vam na voljo, ker ste naši člani. Pomislite na nakup zobne kreme ali ščetke, jogurtov, masla, televizorja, tabličnega računalnika, sesalnika, peletov in drugih izdelkov. Ste zamenjali banko in s tem prihranili? So vam pri rešitvi potrošniškega problema pomagali naši pravni svetovalci?

drobnogled3 2014 telefonNeodvisen potrošniški nasvet je oddaljen le telefonski klic
Da smo potrošniki vedno pogosteje na preizkušnji, kažejo tudi podatki naše pravne pisarne, saj ste člani v preteklem letu poklicali za nasvet več kot 3.000-krat. Enako kot v prejšnjih letih ste največkrat spraševali o uveljavljanju pravic z naslova garancije in stvarne napake. Vse pogostejša so vprašanja s področja stanovanjskega upravljanja, povezana predvsem z nepravilnostmi pri delu upravnikov večstanovanjskih stavb. Prevladujejo pritožbe zaradi nerazčlenjenih računov za upravljanje, previsokega zaračunavanja stroškov ter nezadovoljivega upravljanja. Manjkalo ni niti vprašanj, povezanih z zavarovanji, nepoštenimi poslovnimi praksami, telekomunikacijami in turističnimi aranžmaji.

Ste vedeli, da imate pravico odstopiti od potovanja in zahtevati vračilo plačila, če turistična agencija brez utemeljenega razloga spremeni program? Če se program bistveno spremeni, lahko odstopite od pogodbe tudi med njegovim izvajanjem. Dolžni pa ste plačati le stroške že opravljenih storitev. Ste vedeli, da dostava na dom pomeni dostavo v stanovanje, pa čeprav stanujete npr. v petem nadstropju. Ne nasedite torej besedam dostavljavca, da vam je dolžan pošiljko dostaviti le pred vhod večstanovanjske hiše. Dobro je poznati svoje pravice, zato v reviji ne prezrite Vipovih paragrafov.

 

drobnogled3 2014 infoKoristne informacije, preprosta navigacija, praktične rešitve - za vse, ki bi radi vedeli več o svojih pravicah pri nakupovanju doma in v EU
Aplikacija Potrošnikov SOS za mobilnike in tablične računalnike z operacijskim sistemom Android, iOS in Windows vam omogoča, da imate vedno pri roki pomembne informacije.  Ste jo že naložili na svojo mobilno napravo? Ste kupili izdelek na spletu, pa vam je bilo naslednji dan žal in ga želite vrniti? Ne poznate, kakšni so roki za uveljavljanje pravic v drugih državah EU, če z izdelkom ni vse v redu? Ali veste, kdaj sploh lahko uveljavljate garancijo? Odgovore na ta vprašanja boste dobili s pomočjo mobilne aplikacije. Dodali smo še glasovni posnetek za vse, ki slabše vidijo.

In še napoved: v prihodnjem mesecu bo na voljo že naša druga mobilna aplikacija. Spremljajte nas!

drobnogled3 2014 youtubeNa YouTube vedno več video vsebin
Ste že obiskali naš kanal na spletni strani YouTube in si ogledali vodiče za nakupovanje izdelkov, reportaže s testov? Ste preverili svoje pravice, če ima izdelek napako? Ste se tudi vi zabavali, ko ste gledali naš preizkus Webbies za kuhanje jajc? Ogledov je bilo več kot 45.000.

drobnogled3 2014 lupa19 spletnih primerjalnikov z več kot 2.000 testiranimi izdelki
Primerjalniki mobilnih telefonov, pralnih strojev, ploskih televizorjev, sesalnikov, vrtalnikov, navigacijskih naprav … vam omogočajo, da med izdelki na trgu izberete tistega, ki najbolj ustreza vašim potrebam. Poleg osnovnih rezultatov s testov posameznih izdelkov si lahko pogledate tudi njihove podrobnejše ocene in tehnične podatke, tudi vrednosti, izmerjene v neodvisnih laboratorijih. Za lažjo odločitev lahko hkrati neposredno primerjate do pet izdelkov.

Vedno znova ponavljamo, da je primerjava koristna, pa vendar: Ali ste vedeli, da boste za najbolje ocenjeni sesalnik na testu plačali 190 evrov, za drugega, s slabšo oceno pa 330? Ste vedeli, da lahko za televizijski sprejemnik s skupno oceno 4.1 (dobro), ki se je uvrstil tik za prvo trojico, odštejete od 815 do 2.200 evrov? Ste vedeli, da lahko za večfunkcijsko napravo, ki je bila na testu najbolje ocenjena, odštejete 315 ali pa 165 evrov; za tisto z le nekoliko slabšo oceno pa kar 490 ali pa samo 85 evrov? Pozabite na pregovor trgovcev »več denarja, več muzike«, saj testiranja ta mit skoraj vedno porušijo.

drobnogled3 2014 hisaOderuški krediti: z vloženimi tožbami oblikujemo sodno prakso za vse potrošnike
Lani smo ob svetovnem dnevu pravic potrošnikov izrecno opozorili na oderuške kredite, ki jih potrošnikom ponujajo podjetja. Zanje so odločajo predvsem potrošniki v finančni stiski, ki ne morejo dobiti kredita pri banki. Zato smo vsem potrošnikom ponudili brezplačen pregled kreditnih pogodb, sklenjenih z nebančnimi ponudniki. Obravnavali smo več kot 50 primerov, v šestih pa smo vložili tožbe. Če ste tudi vi sklenili kreditno pogodbo s podjetjem, ki ni banka ali hranilnica, svetujemo, da na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo najprej preverite, ali je podjetje v času sklenitve kreditne pogodbe sploh imelo posebno dovoljenje za opravljanje potrošniškega kreditiranja. Če ga ni imelo, so kreditne pogodbe po zakonu nične in je potrošnik dolžan vrniti le znesek, ki ga je dejansko prejel. Več informacij najdete na www.zps.si.

drobnogled3 2014 zvocnikKodeks telekomunikacijskih operaterjev – držimo pesti!
Telekomunikacijski operaterji, regulator Agencija za komunikacijska omrežja in storitve - AKOS (bivša  Agencija za pošto in elektronske komunikacije - APEK), Svet za elektronske komunikacije (SEK) in ZPS smo lani skupaj pilili kodeks slovenskih operaterjev elektronskih komunikacij. Glavni poudarek v kodeksu je na nadomestilih potrošnikom za zmanjšano kakovost ali neopravljeno storitev, poleg tega pa naj bi z njim določili tudi osnovna merila, ki jih morajo operaterji upoštevati pri svojem delu. Cilj naših prizadevanj je urediti nekatere najbolj pereče težave, s katerimi se srečujejo potrošniki. Med njimi je zagotovo tudi ugotavljanje kakovosti storitev v fiksnem in v mobilnem omrežju. Po našem mnenju smo ob koncu leta 2013 sestavili dovolj kakovostno prvo različico kodeksa, sedaj pa čakamo, da ga bodo operaterji dokončno potrdili in seveda podpisali. Držite pesti tudi vi, da se bo to res zgodilo, saj so druge oblike za operaterje bistveno manj zavezujoče kot kodeks.

drobnogled3 2014 zvocnikSMS-klubi, večna bitka
Težavam potrošnikov zaradi nenamerne včlanitve v tako imenovane SMS-klube ni videti konca. Začelo se je na videz nedolžno, in sicer se je potrošnik včlanil, ko je na svoj telefon prenesel kakšno brezplačno vsebino, na primer melodijo zvonjenja ali ozadje zaslona. Kasneje se je pri ponudnikih razbohotila praksa, da so zavajali tudi nič hudega sluteče potrošnike, ko so pošiljali rešitve križank in drugih ugank iz tiskanih medijev. Za včlanitev v plačljiv SMS-klub pa je bila vedno potrebna informacija o mobilni telefonski številki, zato ne bo odveč ponovno opozorilo, da je mobilna telefonska številka osebna informacija in je ne smemo kar tako, brez točno določenega namena, razdajati naokrog.

Mi pa si prizadevamo za sistemsko rešitev. Ob koncu lanskega leta smo začeli s projektom, ki ga je podprla tudi svetovna potrošniška organizacija Consumers International. Želimo namreč čim bolj zmanjšati možnost neželene vključitve v plačljivi SMS-klub. Mobilne operaterje bomo seznanili s predlogi, kako naj uredijo to področje. Glavno vodilo pri tem pa je preglednost. Želimo doseči, da bo vsak posameznik brez sence dvoma vedel, v kaj se spušča, ko vpiše telefonsko številko oziroma, ko prejme sporočilo z vabilom k sodelovanju v nagradni igri.

drobnogled3 2014 hisaKrediti vedno dražji, obresti za varčevanja vedno nižje
Pri spremljanju cen najpomembnejših bančnih storitev v preteklih mesecih smo opazili, da so krediti v povprečju dražji, medtem ko so se obrestne mere za varčevanja občutno znižale. Tudi podražitve v plačilnem prometu kažejo, da postajajo banke vedno dražje. Potrošniki se morajo zavedati, kako pomembna in koristna je premišljena izbira banke, saj so nekatere še vedno občutno ugodnejše od drugih. Nižje obrestne mere za varčevanja pa tudi pomenijo, da se bo na trgu pojavilo vedno več dvomljivih ponudb, »privlačnih naložbenih priložnosti«. Potrošnikom zato svetujemo, da so zelo previdni ob obljubljenih velikih donosih in naj temeljito razmislijo, preden se odločijo, da bodo denar vložili v sestavljene oz. zapletene produkte, ki jih ne razumejo. Med takšne ponudbe pogosto sodijo strukturirani produkti, na primer certifikati in naložbeni depoziti, novi "čudežni" finančni instrumenti, forex in naložbena življenjska zavarovanja. Če kdo ponuja velik donos, to tudi pomeni, da obstaja tveganje za veliko izgubo. Od takih produktov pa imajo praviloma največ koristi tisti, ki jih prodajajo.

Koristna pa je tudi primerjava pri zbiri banke. S pomočjo primerjalnikov na našem spletnem mestu (zavihek Osebne finance) lahko preverite, kako ugodno je poslovanje z vašim osebnim računom pri izbrani banki v primerjavi s  konkurenco, katere banke ponujajo najvišje obrestne  mere za prihranke in pri kateri banki bodo stroški najema potrošniškega ali stanovanjskega posojila najmanjši.

V ZPS bomo vedno, ne glede na ovire, ki so posledica našega neodvisnega delovanja, odločno zastopali samo interese potrošnikov. Z delom bomo nadaljevali, dokler nas boste podpirali. Hvala za zaupanje! Vse, ki še niste naši člani, pa vabimo  v našo družbo. Skupaj z vami so naši argumenti glasnejši, naša organizacija močnejša, zato člani dobite še več. Še glasnejšega zagovornika vaših potrošniških pravic, še več testov, še več tržnih pregledov, da boste za svoj denar dobili več in boljše.

Avtorica: Jasmina Bevc Bahar

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA